ردکردن این
چرا درخواست ها برای شش برنامه جدید مهاجرت کانادا زیاد است

تاریخ انتشار

تقریباً ۱.۵ میلیون نفر نیروی کار و دانشجو در کانادا هستند. ۹۰ هزار ظرفیت برای مقیمان دائمی جدید از ششم ماه می باز خواهد بود.

اطلاعیه اخیر کانادا بسیار سر و صدا کرد.

اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا ۶ برنامه ی مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان بین المللی و نیروهای کار ضروری را در ششم ماه می راه اندازی می کند. این برنامه ها برای ۵۰ هزار نیروی کار ضروری و ۴۰ هزار دانشجو در کانادا اقامت دائم به همراه خواهند داشت. این برنامه ها در پنجم نوامبر بسته خواهند شد و یا تا زمانی که ظرفیت آن ها پر شود بسته می شوند. هیچ ظرفیتی برای متقاضیان فرانسوی‌ زبان در نظر گرفته نشده است.

دلیل وجود این برنامه ها این است که کانادا می خواهد وضعیت اقامت بسیاری از مقیمان موقت در کشور را به اقامت دائم تبدیل کند، تا بتواند به هدف پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر جدید برای سال ۲۰۲۱ برسد. افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند، برای آنها احتمال اینکه به اقامت دائم دست یابند بیشتر است، زیرا محدودیت های سفر مربوط به ویروس کرونا شامل حال آنها نمی شود. دولت بر این باور است که افزایش سطوح مهاجرت می‌تواند از جبران وضعیت اقتصادی کانادا پس از دوران شوروی ویروس کرونا حمایت کند.

تقاضای بالا از سوی مهاجران در کانادا برای انجام آزمون زبان انگلیسی نشان‌ دهنده علاقه این متقاضیان به این برنامه‌ ها است.

افرادی که قصد دارند در دسته اقتصادی به اقامت دائم کانادایی برسند معمولا باید یک آزمون زبان انگلیسی و فرانسوی را تکمیل کنند، که به تایید اداره مهاجرت کانادا رسیده است. این شرط حتی در صورتی که زبان انگلیسی و فرانسوی زبان مادری شما باشد، و یا در یک کشور انگلیسی زبان فرانسوی زبان تحصیل زندگی و یا کار کرده باشید نیز برقرار خواهد بود.

نمایش خبر  سطوح مهاجرتی کانادا کاهش می یابند

وبسایت های این دو ارائه دهنده خدمات آزمون پس از اعلام برنامه های جدید با اختلال روبرو شد. آزمون گیرندگان زبان انگلیسی نتوانسته بودند پاسخگوی تقاضای بالای متقاضیان برای شرکت در این آزمون ها باشند. زیرا اداره مهاجرت کانادا پیش از اطلاع رسانی در مورد این برنامه ها، با آنها مشورت نکرده بود و آنها نتوانسته بودند فضای کافی برای تعداد بالای متقاضیان فراهم کنند.

راه دیگری برای سنجش تقاضا برای برنامه های جدید با ارزیابی اطلاعات جزئی ارائه شده از سوی اداره مهاجرت کانادا در پرتال اطلاعات آزاد دولت فدرال است. این برنامه‌ ها در دسترس افرادی هستند که دارای وضعیت معتبر کار در کانادا می باشند. از این رو می توانیم به داده های مجوز تحصیل و کار اداره مهاجرت کانادا نگاهی کنیم تا درک بهتری از شرایط پیش رو از ۶ ماه می در اختیار ما بگذارد.

 

تخمین تعداد دارندگان مجوز کار و تحصیل که در حال حاضر در کانادا هستند.

کانادا اطلاعات زیر را از تعداد افراد دارای مجوز معتبر از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ ارائه داد:

  • ۷۱۷ هزار دارنده مجوز کار برنامه جنبش بین المللی. برنامه جنبش بین المللی به اتباع خارجی امکان داشتن مجوز کار در کانادا را می دهد که نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار ندارد
  • ۷۷۰۰۰ دارنده مجوز کار برنامه نیروی کار اتباع خارجی. افرادی که تحت برنامه نیروی کار اتباع خارجی قرار می‌گیرند برای آنکه جهت کار در کانادا واجد شرایط باشند به یک ارزیابی تحصیل بازار کار مثبت نیاز دارند.
  • ۵۳۰۰۰۰ دارنده مجوز کار

علاوه بر موارد ذکر شده،  تعداد مجوزهای کار زیر در ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ عملی شدند؛

  • ۶۲ هزار مجوز کار برنامه جنبش بین المللی
  • ۲۰ هزار مجوز کار برنامه نیروی کار اتباع خارجی.
نمایش خبر  پایان قرنطینه هتل در کانادا

با فرز متوسط برابر بین مجوزهای کار برنامه نیروی کار اتباع خارجی و برنامه جنبش بین المللی که هردو در مارس و آوریل ۲۰۲۱ وارد اجرا شدند به دنبال ۱۶۴۰۰۰ مجوز کار جدید هستیم که در اولین چهار ماهه سال ۲۰۲۱ وارد مرحله اجرا خواهند شد.

 

کل دارندگان مجوز کار و تحصیل که در حال حاضر در کانادا هستند

تعداد کل دارندگان مجوز کار و تحصیل که در حال حاضر در کانادا هستند یک و نیم میلیون نفر است. ذکر این نکته که این رقم، تعداد افرادی که برای شش برنامه اقامت دائم جدید درخواست می دهند را تخمین می‌زند مهم است.

در واقع برای اداره مهاجرت کانادا و یا هر کس دیگری ارائه یک تصویر دقیق از میزان تقاضا برای روند ها ممکن نیست. و این به خاطر دلایل زیر است:

  • ممکن است به خاطر تعداد افرادی که بین دست ها تغییر وضعیت می دهند درخواست های تکراری وجود داشته باشند.
  • تمام این افراد برای درخواست اقامت دائم علاقمند نباشند.
  • برخی اقامت دائم شان را به دست آورده باشند یا درخواست مهاجرتشان را ثبت کرده باشند. برای مثال می دانیم که ۵۲۷۰۸ متقاضی دسته تجربه کانادایی برای درخواست اقامت دائم تحت اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱ دعوت شده‌اند. اداره مهاجرت کانادا برآورد می کند ۹۰ درصد از این متقاضیان در کانادا ساکن باشند. از اینرو می توانیم این میزان را از تعداد کل کاهش دهیم. می توان برای دارندگان دیگر مجوز ها که در حال حاضر در کانادا هستند و از طریق فرایند مهاجرتی اقدام می کنند، این شرایط پیش بینی کرد(برای مثال پارتنر های شهروندان کانادایی و موقع آن دائمی که در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند در حالیکه اداره مهاجرت کانادا درخواست اسپانسر شیپ آنها را به‌عنوان درخواست های داخلی مورد رسیدگی قرار می‌دهد)
  • برخی تحت این روند های جدید واجد شرایط نیستند. برای مثال آنهایی که دارای تجربه کار قابل قبول نیستند یا نمی‌توانند نتیجه آزمون آیلتس یا سلپیپ خود را به موقع به دست آورند یا ممکن است از برنامه کانادایی یا خود پیش از بسته شدن برنامه های جدید فارغ التحصیل نشوند.
  • افراد دیگر کانادا را ترک کرده‌اند یا مجوز آنها دیگر معتبر نیست.
نمایش خبر  سوپرایز روندهای مهاجرتی جدید کانادا

 

متقاضیان اقامت دائم بیش از ۱۰۰ روش مهاجرتی برای اقامت در کانادا پیش روی خود دارند.

تعداد افرادی که از ششم ماه می درخواست می دهند مشخص نیست. اما می توانیم بگوییم که دارندگان مجوز کار و تحصیل بسیاری هستند که قصد دارند در میان ۹۰ هزار نفری باشند که تحت این برنامه‌ ها به اقامت دائم می‌ رسند ما نباید تعجب کنیم اگر ظرفیت ها به سرعت پر شوند.

اگر یک متقاضی نتواند در بین این ۹۰ هزار نفر باشد چیزی از دست نرفته است متقاضیان هنوز می‌تواند تحت برنامه های اقامت دائم دیگر درخواست دهند و در حال حاضر از این مزیت برخوردارند زیرا اداره مهاجرت کانادا و دولت های استانی قصد دارند وضعیت بسیاری از افراد را در طول دوران شروع به وجود کرونا به اقامت دائم تبدیل کنند.

اکسپرس انتری روش اصلی است که کانادا از آن طریق پذیرای مهاجران دسته اقتصادی است و ۹۵ درصد از دعوت نامه های اقامت دائم در سال ۲۰۲۱ به متقاضیان دسته تجربه کانادایی تعلق می یابد. افرادی که به دنبال اقامت در کانادا هستند باید بررسی کنند که کدام روند جدید می تواند یک گزینه مناسب برای آنها باشد. در حالیکه صد روند مهاجرتی پیش روی آنها است آنها می توانند بهترین انتخاب را برای خود داشته باشند.