ردکردن این
سوپرایز روندهای مهاجرتی جدید کانادا

تاریخ انتشار

نتایج بسیار شگفت انگیز بودند.

نتایج زودهنگام شش روند اقامت دائم جدید کانادا از چند جهت جالب توجه بودند در ساعت ۱۲ ظهر روز ششم می کانادا را تحت سیاست عمومی و موقت جدید که اعلام کرده بود شروع به پذیرش درخواست ها کرد. هدف از این روندها ارائه وضعیت مهاجرتی به ۹۰,۰۰۰ فردی است که در حال حاضر در کانادا هستند و تحت تاثیر شرایط ناشی از ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر نیستند.
در حالیکه روندها به چند دلیل مورد استقبال بسیاری قرار گرفتند با انتقاداتی نیز روبرو شدند. تقاضای بسیاری برای این روند ها است که این ترس را به وجود می‌آورد که وبسایت دولت نتواند این حجم از درخواست را بپذیرد. اما خوشبختانه این نگرانی ها روی ندادند.

اداره مهاجرت کانادا در طول دوران شروع ویروس کرونا علاوه بر موضوعات دیگر به خاطر روند آرام رسیدگی به درخواست ها، قوانین نامشخص و عدم صدور مجوز ورود برای دارندگان تاییدیه اقامت دائم مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

سوابق سیاه و سفید آن ها در رابطه با راه اندازی برنامه های مهاجرتی با حجم درخواست های بالا یکی از دلایل مهمی است که برخی این برنامه‌ها را یک فاجعه می دانستند. تلاش های اخیر اداره مهاجرت کانادا نشان داده است که اختلالات وب سایت در چند دقیقه ده‌ها هزار متقاضی را عصبانی کرده است.

در روز بازگشایی این روند های جدید مشخص شد که شرایط متفاوت است. با وجود شلوغی فرایند پذیرش بیشتر آرام و یکنواخت انجام شد.

اداره مهاجرت کانادا یک شمارشگر در وبسایت خود دارد که تعداد درخواست ها را به صورت آنی نشان می دهد. متقاضیان می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

نمایش خبر  دیوید کوهن: تقدیر از سازمان مهاجرتی آیکان

نکته جالب توجه دیگر تا این لحظه این بوده است که ظرفیت ها هنوز پر نشده اند.‌

بزرگترین پول متقاضیان در روند فارغ التحصیلان بین المللی انگلیسی زبان است. ظرفیت برای این روند ۴۰ هزار درخواست است. ۱۰۰۰۰ درخواست در اولین ساعت ثبت شد. به نظر می آید با تنها ثبت ۵ هزار درخواست در ساعت پس از از زمان آغازین روند کند تر شد. اگر این روند همچنان کند شود این احتمال وجود دارد که در روز آغاز به کار ظرفیت تکمیل نشود.

ظرفیت کم روند نیروهای کار ضروری نیز جالب توجه است. در دو ساعت اول آغاز به کار این روندها تنها ۲۰۰ نیروی کار حوزه سلامتمسلط به زبان انگلیسی ثبت‌نام انجام دادند ظرفیت در این روند ۲۰ هزار درخواست است ضمناً کمتر از ۲ هزار درخواست برای روند نیروی کار حوزه سلامت انگلیسی‌ زبان ثبت شده بود این ظرفیت‌ها به میزان ۳۰ هزار درخواست در نظر گرفته شده اند.

کمتر از ۲۰۰ درخواست فرانسوی‌زبان در ساعات اولیه ثبت شد اما انتظار می رود که همچنان تا ۵ نوامبر در این روند درخواست ها پذیرفته شوند.

اداره مهاجرت کانادا در نظر دارد که به درستی اطمینان حاصل کند اشتباهاتی که در گذشته روی دادند تکرار نخواهد شد. اداره مهاجرت کانادا اشاره کرده بود که ظرفیتهای سرور بیشتری خریداری کرده است و پرتال این سازمان تا ۵۰۰ کلیک در هر ثانیه ظرفیت دارد.

چند عامل برای سهمیه ها مطرح هستند:

  • بسیاری از متقاضیان همچنان نیازمند تکمیل آزمون زبان انگلیسی و خود هستند و بسیاری از آنها چند هفته یا ماه نیاز دارند تا بتوانند آزمون خود را ارائه دهند.
  • این راهبردها در طی ساعات کاری راه اندازی شدند شرط این روندها این است که در زمان درخواست مشغول به کار باشید.
  • متقاضیان برای گردآوری مدارک خود به زمان بیشتری نیاز دارند تنها سه هفته زودتر از بازگشایی روندها اطلاع‌رسانی ها انجام شد و اداره مهاجرت کانادا دستورالعمل ها را در روز قبل از بازگشایی منتشر کرد.
  • متقاضیان بسیاری برای روند ها واجد شرایط نیستند در حالی که قبلاً به نحو دیگری تصور می شد. دلیل اینکه متقاضیان واجد شرایط نیستند می تواند عدم اشتغال آنها در زمان درخواست یا عدم تکمیل ساعات تجربه کار مورد نیاز باشد.
نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا بزرگترین دراو مختص برنامه کاندیدای استانی خود را برگزار می کند

 

به هر دلیلی که باشد این موارد جالب توجه به اداره مهاجرت کانادا و متقاضیان اطمینان خاطر می دهد تا به سادگی درخواست خود را ارائه دهند.