Skip to content
درخواست برای تابعیت کانادایی اگر شما خارج از کانادا متولد شده باشید

تاریخ انتشار

درخواست برای تابعیت کانادایی اگر شما خارج از کانادا متولد شده باشید

اگر شما خارج از کانادا متولد شده باشید و حداقل یکی از والدین بیولوژیک یا قانونی شما در زمان تولد شهروند کانادایی بوده باشند، ممکن است شما برای تابعیت کانادایی واجد شرایط باشید. می توانید درخواست “اثبات تابعیت کانادایی” را به دولت کانادا ارسال کنید، که همچنین به عنوان درخواست برای گواهینامه تابعیت کانادایی شناخته می شود. گواهینامه تولد کانادایی، یکی از دو سند مورد قبول پاسپورت کانادا به عنوان اثبات تابعیت کانادایی است.

کانادا تابعیت را به نسل اول متولدین خارج از کانادا یا به والدین کانادایی محدود می کند. با این حال، شما در هر زمانی از زندگی خود و بدون توجه به اینکه والد کانادایی شما زنده یا فوت شده است، می توانید برای گواهینامه تابعیت کانادایی درخواست کنید.

چه کسانی نیاز به اثبات تابعیت دارند؟

هر شهروند کانادایی می تواند گواهینامه تابعیت کانادایی را دریافت کند. با این حال، این سند فقط برای افرادی که خارج از کانادا از حداقل یک والد شهروند کانادایی متولد شده اند و کانادایی های تبعید شده واقعاً ضروری است.

کانادایی های تبعید شده افرادی هستند که برای تابعیت درخواست کرده اند، آزمون را گذرانده و سوگند گرفته اند. این افراد نیاز به گواهینامه تابعیت کانادایی دارند، اما آنها پس از تکمیل فرآیند تبعید خود، این مدرک را دریافت خواهند کرد.اثبات تابعیت به شما اجازه می دهد از تمام مزایای مربوط به شهروند کانادایی بهره مند شوید. این شامل رأی دادن در انتخابات فدرال، دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN)، دسترسی به مراقبت های بهداشتی جهانی، دریافت گواهینامه رانندگی و داشتن یکی از قدرتمند ترین پاسپورت های دنیا است .

نمایش خبر  آشنایی با کمیته‌های تصمیم‌ گیری سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)

برای درخواست گواهینامه تابعیت کانادایی، شما باید بسته درخواست را از وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دانلود کنید. هزینه درخواست 75 دلار کانادا است.

IRCC نیاز به شواهدی دارد که نشان دهد حداقل یکی از والدین قانونی یا بیولوژیک شما در زمان تولد شهروند کانادایی بوده است.

شواهد و مدارک قابل قبول :

گواهینامه تولد والدین شما
کارت تابعیت کانادایی والدین شما
گواهینامه تابعیت والدین شما
شما می توانید درخواست خود را از طریق وب سایت IRCC آنلاین ارسال کنید. پس از دریافت درخواست شما توسط IRCC، شما “تأیید دریافت” دریافت خواهید کرد و پرونده شما بررسی و رسیدگی خواهد شد. ممکن است زمان رسیدگی درخواست را بصورت آنلاین بررسی کنید، زیرا زمان های رسیدگی به پروند ها ممکن است بر اساس شرایط فردی متفاوت باشد. IRCC همچنین ممکن است اطلاعات یا اسناد اضافی در خصوص پرونده ی خاص شما درخواست کند


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/samakavi/domains/samakav.net/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427