چه کسی می تواند بدون مجوز تحصیل در کانادا تحصیل کند؟

با توجه به اخبار اخیر که کانادا تعداد مجوزهای تحصیل بین المللی صادر شده در دو سال آینده را محدود خواهد کرد، شهروندان خارجی ممکن است به دنبال این باشند که ببینند آیا واجد شرایط تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیل هستند یا خیر.

اگرچه بیشتر شهروندان خارجی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند باید یک مجوز تحصیل بگیرند، اما کانادا برای پناهندگان و شهروندان (IRCC) نشان می دهد که برخی استثناها برای این الزام وجود دارد.

به طور خاص، بر اساس IRCC، این ممکن است یک امکان برای شهروندان خارجی باشد که تحت یکی از هشت دسته زیر واجد شرایط هستند.

دانشجویان کوتاه مدت

دانشجویان بین المللی که برای یک برنامه پس از دیپلم به کانادا می آیند که شش ماه یا کوتاه تر است، نیازی به مجوز تحصیل ندارند.

خانواده یا کارکنان نمایندگان خارجی

اگر شما به یک فرد مرتبط هستید (یک عضو خانواده) یا برای یک فرد کار می کنید (یک کارمند) که توسط امور جهانی کانادا (GAC) به عنوان یک نماینده خارجی به کانادا معتبر شناخته شده است، شما ممکن است نیازی به مجوز تحصیل در کانادا نداشته باشید.

توجه: سفارت شما می تواند با GAC تماس بگیرد تا مشخص کند آیا شما نیاز به مجوز تحصیل دارید یا خیر.

اعضای نیروهای مسلح خارجی یک کشور معین تحت قانون نیروهای بازدید کننده

بعضی از اعضای گروه های نیروهای مسلح خارجی که در حال انجام وظیفه رسمی در کانادا هستند، نیازی به مجوز تحصیل برای تحصیل در اینجا ندارند.

به طور خاص، این مربوط به افرادی است که یا نیروی نظامی یا کارکنان مدنی معین) برای نیروهای مسلح یک کشور است که تحت قانون نیروهای بازدید کننده کانادا (VFA) معین شده است. ارزش ذکر است که اعضای خانواده نیروهای مسلح خارجی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند، از جمله کودکان کوچک، هنوز ممکن است نیاز به مجوز تحصیل داشته باشند.

توجه: نیروهای نظامی واجد شرایط باید یک نامه پذیرش از وزارت دفاع ملی کانادا داشته باشند.

هندی های ثبت شده در کانادا

کسانی که در کانادا وضعیت هندی ثبت شده دارند، حتی اگر شهروند یک کشور دیگر باشند، نیازی به مجوز تحصیل در کانادا ندارند.

توجه: داشتن وضعیت هندی ثبت شده همانند بودن شهروند یا ساکن هند نیست. به جای آن، این به داشتن وضعیت به عنوان یک فرد بومی در کانادا اشاره دارد.

کودکان زیر سن قانونی در کانادا

در پنج سناریو زیر، کودکان کوچک نیازی به مجوز تحصیل برای تحصیل در کانادا ندارند:

کودک کوچک یک پناهنده یا درخواست کننده پناهندگی است والدین کودک کوچک پناهندگان یا درخواست کنندگان پناهندگی هستند والدین کودک کوچک شهروندان کانادایی یا مقیمین دائمی هستند کودک کوچک در حال حضور در مهد کودک، مدرسه ابتدایی یا مدرسه راهنمایی است، همراه با یک والد که مجاز به تحصیل یا کار در کانادا است کودک کوچک در حال حضور در مهد کودک، مدرسه ابتدایی یا مدرسه راهنمایی است اما در کانادا تنها است

مقیمان موقت یا پناهجویانی که دوره های فرهنگ و زبان فرانسوی را می گذارنند.

مقیمین موقت واجد شرایط یا درخواست کنندگان پناهندگی در کانادا نیازی به مجوز تحصیل برای گرفتن دوره های یادگیری زبان و فرهنگی در کبک ندارند.

مقیمین موقت که دوره های ااقامت و یکپارچگی اجتماعی می گذارنند

مقیمین موقت واجد شرایط یا پناهجویان در کانادا نیازی به مجوز تحصیل برای گرفتن دوره های زبان و فرهنگ فرانسوی در کبک ندارند.

کارگرانی که می توانند بدون مجوز تحصیل کنند

کارگران خارجی در کانادا ممکن است واجد شرایط تحصیل بدون مجوز تحصیل باشند اگر:

دارای مجوز کار معتبری هستند که در یا قبل از 7 ژوئن 2023 صادر شده است؛

یا یک نامه دریافت کرده اند که در یا قبل از 7 ژوئن 2023 صادر شده است، که به آنها اجازه می دهد در حالی که IRCC در حال پردازش برنامه مجوز کار آنها است کار کنند

مزایای درخواست و دریافت مجوز تحصیل

در حالی که برخی فرصت ها برای شهروندان خارجی برای تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیل وجود دارد، اما برخی مزایا برای درخواست و دریافت مجوز تحصیل از IRCC وجود دارد.

برای کودکان زیر سن قانونی در کانادا

بر اساس IRCC، کودکان کوچک در کانادا با یک مجوز تحصیل معتبر ممکن است خود را برای فرصت ها، برنامه ها و خدمات اضافی باز کنند، از جمله:

مجوز کار همکاری مدرسه دوم خدمات اجتماعی (در برخی از استان ها / قلمروها) توانایی انتقال بین سطوح تحصیلی بدون تغییر مجوزها یا درخواست یک مجوز جدید توجه: کودکان کوچک که می خواهند ادامه تحصیل در کانادا دهند باید هنگام رسیدن به سن قانونی (18 یا 19 سال بسته به استان یا قلمرو) برای مجوز تحصیل درخواست کنند.

فقط دانشجویان تمام وقت ثبت نام شده با مجوز تحصیل در یک مؤسسه آموزشی معین کانادایی (DLI) می توانند در حالی که در حال تحصیل هستند در داخل یا خارج از دانشگاه کار کنند، بسته به شرایطی که در مجوز آنها ذکر شده است.

در عین حال، دانشجویان بدون مجوز تحصیل نمی توانند در حال تحصیل در کانادا کار کنند و باید به جای آن برای یک مجوز کار جداگانه درخواست کنند.

دریافت اقامت دائمی پس از فارغ التحصیلی از برنامه کارشناسی ارشد یا دکترا به عنوان یک دانشجوی بین المللی

حال ممکن است برای دانشجویانی که برای برنامه کارشناسی ارشد یا دکترا به کانادا می آیند، دریافت اقامت دائمی (PR) آسان تر شده باشد.

در 15 فوریه 2024، کانادا برای پناهندگان و شهروندان (IRCC) یک سیاست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را اجرا کرد که اولین بار در 22 ژانویه به عنوان یکی از تغییرات زیادی که به سیستم دانشجویان بین المللی کانادا می آید، اعلام شد.

این سیاست اکنون به این معنی است که فارغ التحصیلان دانشجویان بین المللی از برنامه های کارشناسی ارشد در مؤسسات آموزشی معین کانادا (DLIs) – تنها مؤسسات آموزش عالی که توسط IRCC برای پذیرش دانشجویان بین المللی مجاز هستند – برای یک PGWP سه ساله واجد شرایط هستند. این حتی برای دانشجویانی که در برنامه های کارشناسی ارشد که دو سال یا کمتر به طول می انجامند صادق است.

توجه: قبل از 15 فوریه، دوره اعتبار یک PGWP برای دانشجویان کارشناسی ارشد مستقیماً به طول برنامه تحصیلی مرتبط بود.

چگونه این کار را برای دریافت PR در کانادا آسان تر می کند؟

ارزش یک PGWP در این است که اجازه می دهد فارغ التحصیلان دانشجویان بین المللی پس از اتمام یک برنامه PGWP-eligible در یک DLI در کانادا کار کنند.

این تجربه کار کانادایی برای کسانی که بعداً قصد دنبال کردن PR را دارند ارزشمند است زیرا بسیاری از مسیرهای مهاجرت کانادا یا نیاز به چنین تجربه ای دارند یا این تجربه را پاداش می دهند.

برای مثال، سیستم مدیریت برنامه Express Entry کانادا، که اولویت بندی امتیازات سیستم رتبه بندی جامع (CRS) یک نامزد را دارد، نامزدها را با حداقل 80 امتیاز CRS اضافی برای تجربه کار کسب شده در کانادا قبل از اینکه برای PR درخواست کنند، پاداش می دهد.

*این ارزش نقطه برای نامزدهای Express Entry بدون همسر یا همسر قانونی تحت بخش Core/Human Capital Factors سیستم Express Entry است. نامزدهای در شرایط دیگر، مانند کسانی که در کنار همسر / همسر خود درخواست می کنند، ممکن است تعداد متفاوتی از امتیازات CRS دریافت کنند.

بنابراین، این سیاست گسترده PGWP باعث خواهد شد که برای دانشجویان واجد شرایط دریافت PR آسان تر شود زیرا به آنها فرصت بیشتری برای کسب تجربه کار کانادایی ارزشمند می دهد، که سپس می توانند آن را در برنامه مهاجرت خود استفاده کنند.

روش های دیگر IRCC برای ساده سازی مهاجرت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به کانادا

سیستم CRS Express Entry به تحصیلات بالاتر پاداش می دهد

علاوه بر ارزش یک کارشناسی ارشد یا دکترا برای مهاجرت به کانادا، سیستم CRS Express Entry به سطوح بالاتر تحصیلات پاداش می دهد.

به طور خاص، دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا با دو امتیاز بالاترین CRS تحت “سطح تحصیلات” توسط سیستم Express Entry پاداش می شوند.

دانشجویان کارشناسی ارشد: 126 امتیاز با همسر / همسر قانونی؛ 135 امتیاز بدون دانشجویان دکترا: 140 امتیاز با همسر / همسر قانونی؛ 150 امتیاز بدون به طور ساده، امتیازات بیشتر CRS به نامزدها شانس بهتری برای دریافت دعوت به اعمال (ITA) برای PR کانادایی می دهد.

بسیاری از استان ها / قلمروها برای دانشجویان کارشناسی ارشد / دکترا برنامه های مخصوص Provincial Nominee Program را دارند

دانشجویانی که یک مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در کانادا به دست می آورند همچنین خود را برای جریان های مختلف اضافی Provincial Nominee Program (PNP) باز می کنند.

توجه: 11 از 13 استان و قلمرو کانادا، به استثنای کبک و نوناوت، یک PNP را اجرا می کنند

این بدان دلیل است که بسیاری از استانهای مقصد که بیشتر توسط تازه واردان انتخاب می شوند، شامل بریتیش کلمبیا و انتاریو هستند و روندهای مشخصی برای دانشجویانی دارند که از این برنامه ها فارغ التحصیل می شوند. اطلاعات بیشتر درمورد برخی از این روندهای برنامه های استانی در لینک های زیر در دسترس هستند.

Ontario: Ontario Masters Graduate Stream and Ontario Ph.D. Graduate Stream

British Columbia: International Post-Graduate Category

Manitoba: Graduate Internship Pathway

تغییر در کد NOC من چگونه می تواند بر برنامه PR من تأثیر بگذارد؟

گاهی اوقات، متقاضیان مهاجرت کانادا ممکن است با یک کد رده بندی شغل ملی (NOC) برای اقامت دائم (PR) اقدام کنند اما در طول مسیر مهاجرت خود کد NOC را تغییر دهند.4

برای مثال، یک متقاضی ممکن است برای PR به کانادا از طریق یکی از برنامه های مدیریت شده Express Entry کانادا اقدام کند و سپس تماس بگیرد تا از طریق یکی از 11 برنامه نامزد استانی (PNPs) کانادا برای PR اقدام کند.

بیایید PNP در انتاریو – برنامه نامزد مهاجران انتاریو (OINP) – را به عنوان مثال استفاده کنیم. به طور خاص، ما این موقعیت را با استفاده از یک نامزد فرضی که در زیر یک قرعه کشی فناوری دعوت شده است، بررسی خواهیم کرد.

این نامزد، لینکلن، یک توسعه دهنده نرم افزار است که یک اعلام علاقه* (NOI) از OINP در زیر یک قرعه کشی فناوری دریافت کرده است.

  • شایان ذکر است که اصطلاح “NOI” همان چیزی است که انتاریو به دعوت صادر شده توسط OINP می گوید که نشان می دهد استان دعوت می کند که نامزد انتخاب شده برای یک نامزدی استانی درخواست خود را ارائه دهد.

لینکلن پس از ارائه علاقه خود در پول Express Entry فدرال، NOI خود را دریافت کرد. دولت استانی، پس از بررسی پروفایل نامزد در استخر Express Entry فدرال، او را از طریق یک PNP تقویت شده به او NOI صادر کرد. NOI صادر شد زیرا لینکلن با پیش نیازهای خاص قرعه کشی فناوری OINP، از جمله داشتن یک کد NOC اصلی از لیست شغل های هدف OINP، مطابقت داشت.

در این مرحله، لینکلن می تواند برای نامزدی استانی خود با دولت انتاریو اقدام کند. برای این کار، او باید اسناد پشتیبانی را به دولت انتاریو ارائه دهد، مانند نامه های مرجع، که کد NOC ادعا شده او را پشتیبانی می کند.

باید از هر کارفرما نامه دریافت شود، که اجازه می دهد استان بررسی کند که وظایف و مسئولیت های شغلی او با NOC که در پروفایل Express Entry فدرال او نشان داده شده است، مطابقت دارد – توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان (NOC 21232).

بیشتر: کدهای NOC اعداد پنج رقمی هستند که برای “طبقه بندی و طبقه بندی شغل ها برای اهداف مهاجرت” استفاده می شوند. از این صفحه ویژه برای درک بهتر سیستم NOC 2021 دولت کانادا استفاده کنید و از این ابزار برای پیدا کردن NOC خود استفاده کنید.

چه اتفاقی می افتد اگر NOC من در طی فرآیند مهاجرت در سطح استانی تغییر کند؟

مدارک پشتیبانی نامزد برای بررسی اینکه آیا نقش شغلی و مسئولیت های آن با یک NOC که در لیست شغل های هدف استان / قلمرو است، مطابقت دقیق دارد یا خیر، ارزیابی می شوند.

آنچه بعدا اتفاق می افتد بستگی به نتیجه این ارزیابی خواهد داشت، به طور خاص اگر دولت استانی / قلمرویی تصمیم بگیرد که NOC اعلام شده یک نامزد با نقش / مسئولیت های شغلی او مطابقت ندارد.

توجه: ادامه با استفاده از مثال نامزد فرضی ما، لینکلن، باز خواهد گشت.

سناریو فرضی 1: لینکلن در برنامه خود NOC 21232 (توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان) را ادعا کرد. با این حال، دولت انتاریو شغل او را بیشتر با NOC 21234 – توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان مطابقت داد

سناریو فرضی 2: با وجود اینکه لینکلن در برنامه خود NOC 21232 (توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان) را ادعا کرد، دولت انتاریو شغل او را با دقت بیشتری با NOC 22220 – تکنسین های شبکه کامپیوتر و وب مطابقت داد

در سناریو اول، با اینکه شغل لینکلن با کد NOC اعلام شده او مطابقت ندارد، برنامه او ممکن است ادامه یابد زیرا کد NOC ارزیابی شده او هنوز در لیست شغل های هدف دولت انتاریو برای قرعه کشی های فناوری است. در این مورد، OINP با مشتری تماس خواهد گرفت و توضیحات اضافی را درخواست خواهد کرد.

در سناریو دوم، به دلیل اینکه کد NOC ارزیابی شده لینکلن در لیست شغل های هدف انتاریو نیست، او برای نامزدی استانی از طریق OINP ناشایسته خواهد بود. برنامه او رد خواهد شد.

اگر متوجه شدم که کد NOC اصلی من با کدی که در ابتدا در سطح استانی با آن اقدام کردم متفاوت است، چه کاری باید انجام دهم؟ نامزدهایی که متوجه می شوند کد NOC اصلی آنها تغییر کرده است و اکنون در لیست NOC های هدف قرار نگرفته است، قبل از ارسال برنامه خود برای نامزدی استانی ممکن است تصمیم بگیرند که با برنامه استانی خود ادامه ندهند زیرا به عنوان غیر مجاز رد خواهد شد.

کسانی که با وجود این درک، برنامه خود را ارسال می کنند، یا کسانی که فقط پس از ارسال این تغییر NOC را متوجه می شوند، می توانند سعی کنند برنامه خود را انصراف دهند اما احتمالاً هزینه های پردازش پرداخت شده برای برنامه نامزدی استانی خود را از دست خواهند داد.

مشکلات با NOC های اصلاح شده در سطح فدرال پس از دریافت موفقیت آمیز یک نامزدی استانی از انتاریو، تغییر در NOC ممکن است بر برنامه PR یک نامزد با دولت فدرال تأثیر بگذارد.

توجه: نامزدهایی که دارای یک نامزدی استانی خاص NOC هستند باید همان NOC را به عنوان شغل اصلی خود که در ابتدا به استان اعلام کرده اند، حفظ کنند.

نامزدهای نامزدی استانی خاص NOC که کد NOC اصلی خود را در مرحله فدرال تغییر می دهند ممکن است برنامه آنها به دلیل عدم رعایت معیارهای واجد شرایط مربوط به نامزدی استانی خود رد شود.

چرا کد NOC من مهم است؟

بخشی از درک اینکه چگونه یک NOC اصلاح شده می تواند بر برنامه شما تأثیر بگذارد، درک این است که چرا کدهای NOC در همه موارد مهم هستند.

به طور کوتاه، کدهای NOC بخش مهمی از واجد شرایط بودن یک نامزد برای Express Entry – سیستم مدیریت برنامه کانادا برای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی: برنامه کارکنان ماهر فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه مهارت های ماهر فدرال (FSTP) است.

FSWP

علاوه بر سایر الزامات، نامزدها نیاز به حداقل یک سال کار پرداخت شده، تمام وقت یا معادل بخشی از وقت، مداوم، ماهر* در همان NOC (NOC اصلی) برای برآورده کردن حداقل الزامات واجد شرایط FSWP دارند.

*برای واجد شرایط بودن، این تجربه کار باید زیر یکی از دسته بندی های زیر NOC آموزش، آموزش، تجربه و مسئولیت ها (TEER) قرار گیرد: TEER 0، TEER 1، TEER 2 یا TEER 3

CEC

علاوه بر سایر الزامات برنامه، نامزدها نیاز به حداقل یک سال کار پرداخت شده، تمام وقت یا معادل بخشی از وقت، تجربه کار ماهر* در کانادا در سه سال گذشته برای برآورده کردن حداقل الزامات واجد شرایط CEC دارند. توجه داشته باشید که تجربه کار به دست آمده در حالی که مطالعه می کند به دست آمده است.

*برای واجد شرایط بودن، این تجربه کار باید زیر یکی از دسته بندی های زیر NOC TEER قرار گیرد: TEER 0، TEER 1، TEER 2 یا TEER 3

FSTP

علاوه بر سایر الزامات برنامه، نامزدها نیاز به حداقل دو سال تجربه کار ماهر در گروه های NOC خاص مجاز در پنج سال گذشته برای برآورده کردن حداقل الزامات واجد شرایط FSTP دارند.

IRCC تمدید موقت ساعات کار خارج از دانشگاه را تجدید نخواهد کرد

وزیر مهاجرت مارک میلر اعلام کرده است که اقدامات موقت در مورد ساعات کار خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی تمدید نخواهد شد.

از اکتبر 2022، کانادا برای پناهندگان و شهروندان (IRCC) به طور موقت اجازه داده است که دانشجویان بین المللی با مجوز کار خارج از دانشگاه در مجوز تحصیل خود بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند در حالی که کلاس در حال برگزاری است، همانطور که قبلاً قانون بود.

به جای آن، از ابتدای نیمسال تحصیلی پاییز امسال، دانشجویان بین المللی در کانادا مجاز خواهند بود تا تا 24 ساعت در هفته در حالی که کلاس در حال برگزاری است کار کنند. این امر غیرمنتظره است زیرا در دسامبر گذشته IRCC گفته بود که “ادامه بررسی گزینه ها برای این سیاست در آینده، مانند گسترش ساعات کار خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین المللی تا 30 ساعت در هفته در حالی که کلاس در حال برگزاری است.”

امروز وزیر گفت کار کردن 30 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی به طور حتمی تأثیر منفی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان خواهد داشت.

علاوه بر این، او گفت محدود کردن تعداد ساعات کار خارج از دانشگاه که یک دانشجو می تواند کار کند، به جلوگیری از دانشجویان بین المللی که ممکن است برای دریافت مجوز تحصیل با هدف اصلی کار کردن در کانادا اقدام کنند کمک خواهد کرد.

او همچنین اشاره کرد که 24 ساعت احتمالاً کافی خواهد بود به دلیل افزایش الزام هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی که در دسامبر گذشته اعلام شد.

یک متقاضی مجوز تحصیل تک که می خواهد به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا تحصیل کند باید بتواند ثابت کند که علاوه بر هزینه تحصیل، 20,635 دلار ذخیره کرده است.

دانشجویان بین المللی که در حال حاضر در کانادا در یک وقفه تحصیلی هستند مجاز به کار کردن بدون محدودیت ساعت هستند. کسانی که در حال برداشتن کلاس های تابستانی هستند حالا باید به قانون 20 ساعت در هفته پایبند باشند.

تغییرات دیگر برای دانشجویان بین المللی

این آخرین تغییرات در یک سری از تغییرات در برنامه دانشجویان بین المللی کانادا است. IRCC می گوید این تغییرات با هدف بهبود یکپارچگی سیستم هدف گرفته شده اند.

برای مثال، این وزارتخانه یک مرحله دیگر را به دریافت مجوز تحصیل اضافه کرد. دانشجویان حالا باید یک نامه تأیید استانی (PAL) از استانی که مؤسسه یادگیری معین (DLI) آن واقع شده است بگیرند. این بخشی از سقف کلی بر تعداد مجوزهای تحصیلی است که IRCC در سال 2024 پردازش خواهد کرد.

این وزارتخانه همچنین در حال کار بر روی پیاده سازی چارچوب مؤسسات مورد اعتماد برای DLIs در کانادا با سابقه اثبات شده ارائه پشتیبانی مناسب به دانشجویان بین المللی است.

آیا شما واجد شرایط کار کردن در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستید؟

دانشجویان بین المللی که می خواهند در طول سال تحصیلی خود در خارج از دانشگاه کار کنند باید چندین الزام را برآورده کنند از جمله:

داشتن مجوز تحصیل معتبر

تحصیل تمام وقت در یک DLI

قبلاً شروع به تحصیل در DLI خود کرده اند و در وضعیت تحصیلی رضایت بخشی هستند

تحصیل در یک برنامه آموزشی علمی، حرفه ای، یا حرفه ای که حداقل شش ماه به طول می انجامد و منجر به دریافت مدرک، دیپلم، یا گواهینامه می شود؛

و داشتن یک شماره بیمه اجتماعی معتبر (SIN)

دانشجویان می توانند در حین وقفه های تحصیلی در کانادا ساعات نامحدود کار کنند به شرط اینکه ثبت نام کرده باشند تا در نیمسال تحصیلی آینده دردوره تحصیل تمام وقت ثبت نام کنند.

چه مزایایی برای افرادی که در کانادا مالیات می پردازند وجود دارد؟

کارگران و افرادی که در کانادا درآمد کسب می کنند تا 30 آوریل 2024 فرصت دارند تا مالیات سال مالی 2023 خود را پرداخت کنند. برای بسیاری از مهاجران و فارغ التحصیلان بین المللی جدید در کانادا، این ممکن است اولین بار باشد که این کار را انجام می دهند.

در حالی که پرداخت برگشت مالیات (همچنین به عنوان “انجام مالیات” نیز شناخته می شود) ممکن است به نظر برخی افراد معایبی داشته باشد، اما مزایا اغلب از هرگونه احتمال عوارض زمانی که گزارش درآمد بسیار بیشتر است. این مقاله برخی از مزایایی را که می توانند از پرداخت مالیات جدید در کانادا بهره مند شوند، پوشش می دهد.

دریافت بازپرداخت مالیات

بسیاری از افرادی که در کانادا مالیات می پردازند و حقوق می گیرند، هنگام پرداخت مالیات درآمد خود، می توانند مالیات بازپرداخت شده را دریافت کنند. این بازپرداخت مالیات نمایانگر پولی است که افراد می توانند از دولت برای پرداخت بیش از حد مالیات طی سال مالی دریافت کنند.

بازپرداخت مالیات همچنین می تواند پس از بررسی اعتبارات مالیاتی، کسورات و هزینه ها ایجاد شود – که در زمان پرداخت بازگشت می گذرد. اعتبارات مالیاتی به پولی اشاره دارد که دولت می تواند بر اساس صلاحیت فرد برای برنامه های مختلف ارائه دهد (در این مورد بعدا بیشتر صحبت می کنیم).

کسورات به مقادیری اشاره دارد که می تواند از درآمد شما هنگام پرداخت بازگشت مالیات کاسته شود تا مقدار بدهی را کاهش دهد. در نهایت، هزینه ها مجموع مالیاتی است که یک فرد باید بپردازد (در واقع برعکس بازپرداخت)، که معمولا در صورت پرداخت کمتر از حد مالیات طی سال رخ می دهد.

اعتبارات و مزایا

علاوه بر دریافت بازپرداخت مالیات، افرادی که در کانادا مالیات می پردازند همچنین خود را در چندین برنامه اعتبار و منفعت (بر اساس صلاحیت خود)، با پرداخت مالیات هر سال ثبت نام می کنند.

برخی از این اعتبارات عبارتند از:

اعتبار مالیات بر کالاها و خدمات / مالیات فروش هماهنگ شده (GST / HST) – یک پرداخت رایگان سه ماهه که به افراد و خانواده ها با درآمدهای کم و متواضع کمک می کند تا GST یا HST را که پرداخت می کنند، تعدیل کنند؛ مزیت کارگران کانادا

– یک اعتبار مالیاتی قابل بازپرداخت برای کمک به افراد و خانواده هایی که کار می کنند و درآمد کمی دارند؛ اعتبار آموزش کانادا

– یک اعتبار مالیاتی قابل بازپرداخت از سال 2020 به بعد، برای کمک به افراد در مقابله با هزینه های آموزش مجاز. افراد باید حداقل 26 سال داشته باشند تا بتوانند این اعتبار را ادعا کنند؛ اعتبار مالیاتی معلولیت

– یک اعتبار مالیاتی غیر قابل بازپرداخت برای کمک به افراد معلول (یا فردی که از آنها پشتیبانی می کند) کاهش مالیات درآمدی که باید پرداخت کنند. صلاحیت برای این اعتبار همچنین می تواند منجر به ثبت نام در سایر برنامه های مالیاتی استانی و فدرال شود؛ و مزیت کودک کانادا

– یک اعتبار مالیاتی آزاد که برای برخی از خانواده ها برای کمک به هزینه های بزرگ کردن کودکان زیر 18 سال وجود دارد.

دولت کانادا همچنین برنامه های دیگری برای اعتبار مالیاتی اجرا می کند. صفحه ویژه آنها را در اینجا پیدا کنید. علاوه بر این، یک لیست جامع از تمام کسورات مالیاتی، اعتبارات و هزینه ها می تواند در اینجا پیدا شود.

برای راهنمای مهاجران در مورد چگونگی مواجهه با پرداخت مالیات برای اولین بار، اینجا کلیک کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، صفحه ویژه ما را اینجا پیدا کنید.

علاوه بر این، دولت کانادا یک ابزار منافع ایجاد کرده است، تا به مهاجران جدید و دیگران کمک کند تا درک کنند چه منافعی ممکن است برای آنها وجود داشته باشد. این ابزار همچنین برنامه های اجتماعی دیگر را نیز پوشش می دهد و می تواند اینجا پیدا شود.

برای کمک در پرداخت مالیات خود اینجا کلیک کنید.

چرا H&R Block را انتخاب کنیم؟

شرکت برتر آماده سازی مالیات در کانادا برای بیش از 60 سال، مردم خوب H&R Block دارای تخصص برای رسیدگی به همه موقعیت های مالیاتی هستند و بیش از 1,000+ مکان در سراسر ساحل به ساحل دارند.

طی 60 سال گذشته، رشد H&R Block در کانادا فوق العاده بوده است. با داشتن دفتر مرکزی در کلگری، آلبرتا، H&R Block به مالیات زدایی در بیش از 1,000+ دفتر در سراسر کشور خدمت می کند. تیم تخصصی متخصصین مالیاتی H&R Block با استفاده از آخرین فناوری پردازش و پرونده الکترونیکی برای آماده سازی همه انواع بازگشت، از جمله شخصی، کسب و کار کوچک، شرکتی، مزرعه، کامیوندار، ماهیگیری، آمریکا، اجاره و املاک و مستغلات استفاده می کند. با داشتن دفاتر در سراسر آمریکای شمالی و در 13 کشور خارجی، H&R Block قادر است تا برای همه کانادایی ها مالیات برگشت دهد، بدون اینکه مهم باشد که آنها کجا هستند.

IRCC will not renew temporary off-campus work hours measure

IRCC به روزرسانی هایی در برنامه های ویزای استارتاپ و برنامه اشخاص خودکار را اعلام کرد تا از تأخیرها کاسته و فرآیند را بهبود بخشد

وزیر مهاجرت مارک میلر تغییرات مهمی در برنامه های ویزای استارتاپ و برنامه اشخاص خودکار را اعلام کرده است.

از تاریخ 30 آوریل 2024، کانادا برای پناهندگان و شهروندان (IRCC) سیاست های جدیدی در مورد پردازش برنامه های ویزای استارتاپ را اجرا خواهد کرد. در همان روز، این وزارتخانه متوقف کردن کامل دریافت برنامه برای برنامه اشخاص خودکار را اعمال خواهد کرد.

تغییرات ویزای استارتاپ

از تاریخ 30 آوریل، IRCC با تمرکز بر موارد زیر، پردازش برنامه تحت ویزای استارتاپ را تغییر خواهد داد:

محدود کردن تعداد مقیمین دائمی که تحت این برنامه پذیرفته می شوند با استثنای متقاضیانی که با بیش از 10 استارتاپ در هر سازمان معینی در ارتباط هستند*؛ و ارائه اولویت در پردازش به کارآفرینانی که استارتاپ آنها توسط سرمایه یا شتابدهنده کسب و کار کانادایی که عضو شبکه تکنولوژی کانادا است پشتیبانی می شود (از جمله برنامه هایی که قبلاً تحت این برنامه ارسال شده اند). *سازمان های معین گروه های کسب و کار کانادایی هستند (صندوق های سرمایه گذاری مشترک، گروه های سرمایه گذار فرشته، و / یا شتابدهنده های کسب و کار) که تحت این برنامه برای سرمایه گذاری در یک کسب و کار استارتاپ تأیید شده اند. متقاضیان تحت ویزای استارتاپ برای واجد شرایط بودن تحت این برنامه نیاز به پشتیبانی یک سازمان معین دارند.

تغییرات برنامه اشخاص خودکار

IRCC اعلام کرده است که یک توقف کامل در دریافت برنامه برای برنامه اشخاص خودکار وجود دارد – که قرار است تا پایان سال 2026 در جریان باشد. به عنوان نتیجه تعداد بالای برنامه ها در داخل موجودی برنامه، زمان پردازش به بیش از چهار سال افزایش یافته است.

در حالی که توقف موقت در حال اجرا است، IRCC همچنان به نهایی کردن برنامه ها ادامه خواهد داد، به طور همزمان به دنبال فرصت هایی برای ادامه اصلاح برنامه، در حالی که یکپارچگی آن را حفظ می کند.

درباره برنامه ها

ویزای استارتاپ برنامه ویزای استارتاپ کانادا به اتباع خارجی که صاحبان (یا صاحبان قسمتی) از یک کسب و کار استارتاپ هستند اجازه می دهد تا به کانادا مهاجرت کنند و به طور دائم در کانادا تسویه حساب کنند، به شرط اینکه آنها:

داشتن یک کسب و کار معتبر؛ دریافت یک نامه حمایت از یک سازمان معین؛ رعایت میزان مورد نیاز زبان؛ و بردن پول کافی برای تسویه حساب در کانادا. برای یادگیری بیشتر در مورد برنامه، صفحه ویژه ما را در اینجا ببینید.

برنامه اشخاص خودکار برنامه اشخاص خودکار یک مسیر به سوی مقام دائمی (PR) برای افراد خودکار خارجی با تجربه قابل توجه در هنر، فرهنگ، تفریح، یا ورزش است، و که می توانند به جانبختگی فرهنگی کانادا کمک کنند.

برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید:

داشتن تجربه مرتبط؛ تمایل و توانایی برای خودکار بودن در کانادا؛ رعایت معیارهای انتخاب برنامه؛ و رعایت شرایط پیش از شرط، امنیتی، و دیگر شرایط پیش از شرط. برای یادگیری بیشتر در مورد برنامه اشخاص خودکار، صفحه ویژه ما را در اینجا پیدا کنید.

قابل توجه است که هر دو برنامه تحت دسته “کسب و کار فدرال” از برنامه سطوح مهاجرت قرار دارند، که قرار است از تخصیص 5,000 مهاجر جدید به تخصیص 6,000 مهاجر جدید از سال 2025 افزایش یابد.

در روز 29 آوریل، میلر نیاز به پردازش موثرتر برای این جریان ها را تکرار کرد:

“پردازش سریع برای موفقیت کارآفرینانی که بواسطه ی برنامه های بیزینیسی فدرال وارد کانادا می شوند مهم است. این تغییرات ضروری زمانهای پردازش را سریعتر می کند در حالیکه بدنبال اصلاحات در این برنامه ها هستیم تا آنها را تاثیر گذار تر و پایدار تر کنیم.