Skip to content
وقتی که خارج از کانادا کارت PR شما منقضی شد چه اقدامی باید انجام دهید

تاریخ انتشار

کارت های PR خارج از کانادا صادر نمی شوند، اما اسناد سفر اقامت دائم، را می توان خارج از کشور صادر کرد.

یک مقیم دائم کانادا ممکن است مدتی کانادا را ترک کند. اگر این فرد بخواهد به کشور بازگردد، باید کارت اقامت دائم خود را ارائه دهند که وضعیت اقامت دائم را تایید کند.

اکثر کارتهای اقامت دائم برای پنج سال معتبر هستند، گرچه بعضی ز آنها کمتر معتبر هستند. اگر یک کارت اقامت دائم منقضی شود، به این معنا نیست که آن فرد وضعیت اقامت دئم خود را از دست داده است. با این وجود، به این معنا است که آنها نمی توانند از کارتشان برای ورود مجدد به کشور استفاده کنند. تنها استثناء اینست که یا آنها می توانند توسط ماشین شخصی سفر کنند یا خیر.

یک شخص تنها می توانند از داخل کشور برای اقامت دائم درخواست دهند. این بدان معنا است که اگر فرد وقتی کار منقضی می شود خارج از کانادا باشند نمی توانند برای یک کارت جدید در خواست دهند. در عوض، گزینه ی درخواست برای مدرک سفر اقامت دائم را دارند. اگر PRTD تایید شود، مقیم دائم می تواند از PRTD برای ورود مجدد به کانادا استفاده کند. PRTD معمولا برای شش ماه پس از صدور قابل استفاده است. تنها یکبار قابل استفاده است. به محض اینکه فرد به کانادا بازگردد، می تواند برای کارت اقامت درخواست دهد.

برای درخواست PRTD فرد باید دارای وضعیت اقامت دائم را داشته باشد. و همینطور باید در آن زمان خارج از کشور باشد. زینه درخواست 50 دلار کانادا است.

نمایش خبر  آزمایش منفی ویروس کرونا مورد نیاز برای مسافرانی که از مرز زمینی کانادا- ایالات متحده عبور می کنند

به طور عادی، فرد از طریق ایمیل بواسطه نزدیکترین مرکز درخواست ویزای کانادایی درخواست می دهد. وبسایت دولت فهرست قابل جستجوی ای از VACs ها و منابع دیگر برای مقیمان دائم از خارج از مرزها را ارائه می دهد.

بخاطر شرایط ناشی از ویروس کرونا، برخی از VACs درخواست های PRTD را نمی پذیرند. برخی از VACs ممکن است بطور کامل بسته شده باشند. دولت فهرستی از VACs  و خدمات را ارائه می دهد.

اگر فردی نتواند درخواستش را به VAC را ارسال کند، می تواند آنلاین درخواست دهد.

در هر دو مورد فرد باید پاسپورت اصلی خود را بعنوان بخشی از درخواست ارسال کند. آنها برای یک مصاحبه مجازی یا حضوری خواسته می شوند گرچه این مورد بعید به نظر می آید. اگر درخواتسشان موفقیت آمیز پیش برود، PRTD را دریافت می کنند که یک رسید روی پاسپورتشان است.

بخاطر ویروس کرونا و این امر که هر پرونده شرایط متفاوتی دارد، راهی برای پیش بینی اینکه فرایند PRTD چقدر زمان می برد وجود ندارد.