ردکردن این
آزمایش منفی ویروس کرونا مورد نیاز برای مسافرانی که از مرز زمینی کانادا- ایالات متحده عبور می کنند

تاریخ انتشار

نخست وزیر جاستین ترودو از ضوابط جدید ویروس کرونا خبر داد که در هفته آینده به اجرا در میاید.

کانادا شروط ورود برای مسافران را افزایش می دهد و آنها را ملزم می کند تا آزمایش منفی ویروس کرونا خود را از 15 فوریه به مسئولین مرزی ارائه دهند.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، به کانادایی ها اعلام کرد که آزمایش باید در طی 72 ساعت انجام شوند و باید یک آزمایش PCR باشد.

مسافرانی که بدون ارائه آزمایش منفی ویروس کرونا به مرزها بیایند ممکن است از ورود آنها جلوگیری شده و یا تا 3000 دلار جریمه مالی شوند.

این ضوابط مشابه آزمایشاتی است که در ماه ژانویه برای مسافران هوایی در نظر گرفته شد.

مسافرانی که از طریق هواپیما می آیند نیز به محض رسیدن باید یک آزمایش ویروس کرونا ارائه دهند و باید برای سه روز تا زمانی که نتایج آزمایش خود را دریافت کنند در هتل بمانند. ترودو پیش تر اعلام کرد که این می تواند تقریبا 2000 دلار برای مسافران هزینه در پی داشته باشد. طبق دستورالعمل ها، هتل ها باید مسافران را از فرودگاه تا هتل انتقال دهند و غذا را به اتاق آنها تحویل دهند. تاریخ آغاز این ضوابط هنوز منتشر نشده است.

این آزمایشات به قرنطینه اجباری 14 روزه به محض ورود مسافران اضافه می شود. این دوره دو هفته ایی شامل سه روز انتظار برای گرفتن جواب آزمایش است که مسافران باید این مدت را در هتل بگذرانند. مسافران به کانادا نیز باید اپلیکیشن ArriveCAN  را دانلود کنند و از آن برای ثبت اطلاعات خود استفاده کنند.

نمایش خبر  در ماه نوامبر ۲۰۲۰، ۱۵۰۰۰ مهاجر به کشور وارد شدند

تنها چهار فرودگاه کانادایی پذیرای مسافران بین المللی هستند: فرودگاه بین المللی ونکوور، فرودگاه بین المللی کلگری، فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو، و فرودگاه بین المللی مونترال- ترودو. خطوط هوایی کانادایی نیز به مکزیک و کارائیب خدمات ارائه می دهند.

با بهره گیری از محدودیت های سفر اعمال شده در کشور، سفر بین المللی تنها دو درصد از مورد های مبتلا به ویروس کرونا را در کانادا تشکیل می دهد. سفر هوایی و زمینی به کانادا به شدت کاهش یافته است. طبق گزارشات منتشر شده از سوی اداره آمار سفر های نهاد خدمات مرزی کانادا، از 31 ژانویه، شاهد کاهش سال به سال 88 درصد تعداد گذرهای مرزی و 92 درصد کاهش سفر های هوایی بوده ایم.

افراد خارجی نیز تنها برای دلایل ضروری و پیوستن به اعضای خانواده خود امکان ورود به کشور را دارند. محدودیت های سفر کانادا ذر حال حاضر تا 21 فوریه در کشور قابل اجرا هستند و انتظار می رود تجدید شوند. مرزهای کانادا از ماه مارس 2020 تحت محدودیت های سفر بوده اند.