Skip to content
کانادا قرار است یک قانون حقوق مستاجران را معرفی کند

تاریخ انتشار

امروز از ونکوور، نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که یک قانون حقوق مستاجران در کانادا در بودجه 2024 آینده معرفی خواهد شد.

یک گزارش از دفتر نخست وزیر (PMO) می گوید قانون حقوق مستاجران کانادا نیازمند افشای تاریخچه شفاف قیمت یک آپارتمان است. این کمک خواهد کرد تا مهاجران جدید به کانادا ایده بهتری از آنچه باید برای اجاره پرداخت کنند داشته باشند وقتی وارد می شوند و قدرت مذاکره برای نرخ منصفانه را فراهم می کند.

این قانون همچنین عواقبی را برای تخلیه مجدد (مستاجرانی که به بهانه نیاز به بازسازی یک ملک اجاره ای تا یک عضو خانواده بتواند وارد شود اما سپس دوباره واحد را اجاره دهند) معرفی و یک قرارداد اجاره استاندارد در سراسر کشور ایجاد خواهد کرد.

PMO همچنین می گوید که در آینده، پرداخت به موقع اجاره به امتیاز اعتباری فرد تبدیل خواهد شد. ترودو می گوید که با توجه به هزینه بالای اجاره، کانادایی ها شایسته اعتباری هستند که می توانند آن را هنگام درخواست وام استفاده کنند.

او می گوید قرار است قانون اعتبار مسکن کانادا را تغییر دهد و “از مستاجران، بانک ها، دفاتر اعتباری و شرکت های فینتک خواستار می شود تا مطمئن شوند که تاریخچه اجاره در امتیاز اعتباری شما در نظر گرفته شده است.”

این ممکن است باعث شود مهاجران جدید به کانادا بتوانند وقتی آماده خرید خانه اول خود هستند، برای وام های با نرخ پایین تر واجد شرایط باشند.

در نهایت، دولت قرار است یک صندوق حمایت از مستاجران به ارزش 15 میلیون دلار را راه اندازی کند تا برای سازمان های کمک حقوقی که به حمایت از مستاجران در برابر افزایش ناعادلانه اجاره، تخلیه مجدد یا بد مستاجران کمک می کنند، سرمایه فراهم کند.

نمایش خبر  آشنایی با برنامه کاندیدای مهاجرتی انتاریو

اجاره در کانادا به عنوان یک مهاجر جدید

اجاره ها در کانادا به سطح جدیدی رسیده اند. بر اساس Rentals.ca، اجاره های درخواستی برای تمام انواع ملک مسکونی در کانادا در فوریه 2024 میانگین 2,193 دلار بود، افزایش سالانه 10.5٪.

با این حال، در مراکز شهری بزرگتر کانادا بسیار بالاتر است با میانگین قیمت یک آپارتمان یک خوابه در ونکوور 2,653 دلار و 2,495 دلار در تورنتو.

برای مقایسه، میانگین اجاره یک آپارتمان یک خوابه در کانادا در مارس 2021، 1,685 دلار بود.

مهاجران به خصوص تحت تأثیر هزینه اجاره هنگامی که به کانادا می آیند. داده های آمار کانادا از دسامبر 2023 نشان می دهد که 1 در 6 مهاجر جدید اقامت خود را اجاره می کند. یک مطالعه دیگر از آمار کانادا که در فوریه آخر منتشر شده است نشان می دهد که بیش از یک سوم مهاجران اخیر بیش از یک سوم درآمد قبل از مالیات خود را برای اجاره صرف می کنند.

برای کمک به کاهش فشار مالی برای تمام مستاجران در کانادا، دولت فدرال در سراسر سال 2023 اقدامات دیگری را برای کمک به کانادایی ها و مهاجران جدید برای پرداخت اجاره خود معرفی کرد. به عنوان مثال، صندوق مسکن قابل پرداخت یک اقدام 14 میلیارد دلاری است برای حمایت از ساخت مسکن اجاره جدید و تعمیر / تجدید کردن مسکن موجود.

دولت همچنین مالیات کالا و خدمات (GST) را برای توسعه دهندگان به عنوان یک تشویق برای ساخت بیشتر ساختمان های آپارتمان، از جمله مسکن دانشجویی و مسکن سالمندان حذف کرد.