Skip to content
چه زمانی حمایت مالی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ در کانادا برای سال ۲۰۲۲ باز می شود؟

تاریخ انتشار

در اینجا در مورد مطلبی صحبت می‌کنیم که تا این جای کار در مورد PGP 2022 می‌دانیم.

اداره IRCC هنوز جزئیات برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (PGP) برای سال ۲۰۲۲ را منتشر نکرده، اما آنچه تا اینجای کار می‌دانیم این است:

بر اساس طرح سطوح مهاجرتی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به دنبال پذیرش حدود ۲۳۵۰۰ مهاجر تحت PGP در سال ۲۰۲۲ است.

قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، IRCC جزئیاتی در مورد ورودی جدید PGP را در حدود ژانویه هر سال منتشر می‌کرد. با این حال، در طول دوران همه‌گیری، IRCC بروزرسانی‌هایی ارائه و قرعه‌کشی‌های PGP را در پاییز ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برگزار کرده است.

باید دید IRCC چه زمانی راه اندازی PGP 2022 را اعلام خواهد کرد. همچنین از فرمت آن نیز اطلاعی در دسترس نداریم. در سال های اخیر، اداره IRCC به قرعه‌کشی پایبند بوده که به موجب آن، به طور تصادفی برخی حامیان مالی را که فرم های علاقمندی خود را در وبسایت IRCC ارسال کرده اند، انتخاب می‌کند. قبل از همه‌گیری، IRCC در حال بررسی راه‌های دیگری برای مدیریت PGP بود، زیرا تقاضا برای حمایت مالی از والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بسیار بیشتر از تعداد است. برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، اداره IRCC حدود ۲۰۰۰۰۰ فرم علاقمندی دریافت کرد. این دپارتمان در حال پردازش ۴۰۰۰۰ درخواست تحت پذیرش PGP در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است.

با این حال، اطلاعات خاصی وجود دارد که ما از قبل آنها را در اختیار داریم. برای مثال، این اداره همچنان می‌گوید که استاندارد پردازش برای برنامه‌های PGP بین ۲۰ تا ۲۴ ماه است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا در دراو PNP از 358 نیروی کار خارجی، دانشجوی بین المللی

علاوه بر این، معیارهای واجد شرایط بودن IRCC برای حامیان مالی تحت PGP عبارتند از:

– یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم یا یک هندی ثبت شده بر اساس قانون هند در کانادا باشید؛
– داشتن حداقل ۱۸ سال سن؛
– اقامت در کانادا
– برآوردن حداقل سطح درآمد لازم برای PGP (همسران و پارتنرهای قانونی می توانند در صورت تمایل به امضای مشترک درآمد را با هم ترکیب کنند) و ارائه مدرکی دال بر تایید درآمد با ارسال اعلامیه های ارزیابی آژانس درآمد کانادا (CRA) به IRCC
– امضای یک تعهدنامه قانونی که طی آن تعهد شوند که به مدت ۲۰ سال از افراد نامبرده حمایت مالی خواهند کرد و در این مدت هرگونه کمک اجتماعی درخواستی توسط افراد را پرداخت کنند.

حداقل درآمد ضروری (MNI) به اندازه خانواده و محل اقامت شما در کانادا بستگی دارد. اگر خارج از کبک زندگی می کنید، بر اساس درآمدتان در سال های مالیاتی ۲۰۲۱، ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ ارزیابی می شود. اگر در کبک زندگی می‌کنید، فقط درآمدتان در ۱۲ ماه گذشته ارزیابی می‌شود.

سوپر ویزا را به عنوان یک گزینه دیگر در نظر بگیرید

سوپر ویزا گزینه دیگری است که می توانید برای بازدید از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود در کانادا دنبال کنید. سوپر ویزا به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های شما اجازه می دهد تا چندین بار در یک دوره ۱۰ ساله وارد کانادا شوند.