ردکردن این
IRCC آزمون زبان جدید را برای مهاجرت به کانادا تایید کرده است

تاریخ انتشار

آزمون زبان جدید برای اوایل تا اواسط سال 2023 پیش بینی می شود.

IRCC اخیراً تعیین یک آزمون زبان جدید را برای متقاضیان مهاجرت طبقه اقتصادی تأیید کرده است.

 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا پیش بینی می کند که این آزمایش از اوایل تا اواسط سال 2023 اجرا شود.

 نام آزمون زبان جدید در یادداشت کوتاه 10 می که توسط CIC News از طریق درخواست دسترسی به اطلاعات به دست آمده بود، ویرایش شد.  در حال حاضر تنها چهار سازمان تعیین شده وجود دارد.  IELTS و CELPIP برای انگلیسی، سپس TEF و TCF برای فرانسوی.

 IRCC می‌گوید علیرغم برخی چالش‌های اولیه در طول همه‌گیری، تعداد سازمان‌های تست تعیین‌شده همچنان به تقاضای متقاضیان مهاجرت و شهروندی پاسخ می‌دهد.  با این حال، تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌های ارائه‌دهنده آزمون زبان که به دنبال تعیین هستند، دلیلی است که IRCC به دنبال بهبود است.

 در حال حاضر، فرآیند تعیین یک سازمان طولانی، پیچیده و «به اندازه کافی شفاف» است.

 در این یادداشت آمده است که IRCC در 12 ماه آینده به دنبال ابتکارات و بهبودهای بالقوه خواهد بود.  در صورت اجرا، انتظار می رود که این تغییرات منجر به علاقه مندی بیشتر سازمان ها به تعیین شود.  در حال حاضر، هیچ محدودیتی در تعداد بالقوه ارائه دهندگان آزمون زبان و قراردادهای قراردادی که IRCC می تواند منعقد کند، وجود ندارد.

 نقش‌ها و مسئولیت‌های دپارتمان مربوط به آزمون‌های زبان در حال حاضر به‌خوبی تعریف نشده‌اند و سیاست‌ها و پیامدهای عملیاتی همپوشانی دارند.  تیم تعیین زبان در IRCC، بخشی از شعبه مهاجرت، باید بین کار مدیریت فایل و پیشبرد اولویت‌های خط‌مشی جدید تعادل برقرار کند.

 برخی از جزئیات اولویت های سیاست اصلاح شد.  با این حال، می دانیم که اولویت فوری IRCC تکمیل و امضای قرارداد خدمات با شرکت ناشناس است تا یک تعیین رسمی صادر شود و روند اجرا شروع شود.  اولویت‌های میان‌مدت شامل انجام تحلیل سیاست‌گذاری مسائل نوظهور است.  سپس اولویت‌های بلندمدت بر بررسی گسترده‌تر چارچوب تعیین زبان، از جمله معیارهای اصلی تعیین فنی و نتایج شواهد نوظهور مربوط به سطوح معیار مهارت زبان تمرکز می‌کنند.

نمایش خبر  تازه واردانی که در دومین سال شیوع ویروس کرونا وارد کشور شد ند حقوق متوسط بهتری نسبت به قبل از شیوع داشتند : اداره آمار کانادا

IRCC در حال ارزیابی همسویی CLBs با CEFR

IRCC در حال حاضر به بررسی معیار زبان کانادایی می‌پردازد، زیرا برخی نگران هستند که در مقایسه با چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای اهداف آزمایشی بسیار دقیق است.  به جای نمره گذاری در مقیاس یک تا هفت، شرکت کنندگان در آزمون CEFR در مقیاس الفبای عددی امتیاز می گیرند: A1، A2، B1، B2، C1 و C2.

 این یادداشت می گوید که تحقیقات بیشتری در سطوح CLB لازم است تا اطمینان حاصل شود که تمام ساختارهای آزمون زبان تایید شده در سطح دشواری و هدف آزمون معادل هستند.

IRCC می‌گوید که آزمایش فرانسوی نباید کنار گذاشته شود

هدف سیاست و طراحی این ابتکارات باید همسو و مطابق با سایر اولویت‌های بخش، به ویژه دستور IRCC برای حمایت از مهاجرت فرانسوی زبان در سراسر کشور باشد.

در این یادداشت آمده است: «احتمالاً تقاضای بیشتری برای سازمان‌های تعیین‌شده فرانسوی برای افزایش ظرفیت آزمایش و علاقه بیشتر سازمان‌های آزمایش‌کننده جدید فرانسوی که به دنبال تعیین هستند، وجود خواهد داشت».  «در حالی که سازمان‌های ارائه‌دهنده TEF و TCF آماده پاسخگویی به تقاضای رو به رشد هستند، این کار وزارت را برای هر گونه افزایش بالقوه در تقاضا، از جمله از طریق فرآیند کارآمدتر برای تعیین آزمون‌های اضافی زبان فرانسه، موقعیت بهتری خواهد داد.»

تاریخچه مختصری از آزمون های زبان

از سال 2010، IRCC تنها نتایج آزمون زبان را از سازمان های تعیین شده به عنوان مدرکی دال بر مهارت زبان پذیرفته است.

 رویکرد فعلی که فقط نتایج آزمون را از سازمان‌های مستقل تعیین‌شده می‌پذیرد، در نظر گرفته شده بود تا به متقاضیان مهاجرت اجازه دهد توانایی‌های زبانی خود را ثابت کنند و در عین حال فرآیندی منصفانه و شفاف را تضمین کند.

نمایش خبر  چگونه در سیستم مراقبت های بهداشتی ورود پیدا کنیم

 وزیر مهاجرت این اختیار را دارد که هر سازمان تست زبان را تعیین کند و یک آزمون زبان خاص را به منظور ارزیابی مهارت زبان متقاضیان مهاجرت تأیید کند.  این نقش به مدیر برنامه ها و سیاست های مهاجرت اقتصادی واگذار شده است.

 در حالی که مقررات مهاجرت چارچوبی را برای تعیین سازمان ها فراهم می کند، فرآیند تعیین بر اساس عوامل مختلفی از جمله الزامات نظارتی، سیاست ها و اهداف برنامه و همچنین نیازهای عملیاتی توسط این بخش ایجاد شد.  هر سازمان آزمون زبان می‌تواند با ارائه یک ارسال ارسالی که نشان می‌دهد چگونه معیارهای IRCC را برآورده می‌کنند، به‌دنبال انتخاب باشد.

چه کسی به آزمون زبان نیاز دارد؟

اکثر برنامه‌های مهاجرتی طبقه اقتصادی کانادا مستلزم آن است که داوطلبان آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی را تکمیل کنند.  منطق پشت آزمون صلاحیت زبان این است که تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که مهارت زبان عامل تعیین کننده اصلی توانایی یک مهاجر برای استقرار در اقتصاد کانادا است.

 مهاجران طبقه خانواده و پناهنده نیازی به تکمیل آزمون زبان ندارند زیرا برای مقاصد اجتماعی و بشردوستانه در کانادا پذیرفته می شوند.

 پس از درخواست برای شهروندی کانادا، افراد بین 18 تا 54 سال باید صلاحیت زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را نشان دهند.  آنها ممکن است نتایج یک آزمون زبان را ارسال کنند یا مهارت خود را به روش های دیگری که توسط IRCC تأیید شده است نشان دهند.

 در حالی که کارگران خارجی موقت نیازی به نشان دادن مهارت زبان خود ندارند، دانشجویان بین‌المللی باید این کار را انجام دهند تا شواهدی ارائه کنند که می‌توانند در محیط‌های دانشگاهی کانادا شکوفا شوند.  قوانین برای نشان دادن مهارت زبان در هر مؤسسه آموزشی تعیین‌شده کانادایی متفاوت است، اما دولت کانادا قوانین خاص خود را در مورد آزمون‌های زبانی که به عنوان بخشی از فرآیند تأیید مجوز تحصیل می‌پذیرد، دارد.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا؟  مهارت زبان انگلیسی خود را با آزمون CELPIP ثابت کنید

مراحل بعدی

شعبه مهاجرت IRCC اقدامات آینده نگر را با هدف بهبود چارچوب تعیین زبان توسعه خواهد داد.

 اقدامات کلیدی برای حمایت از اولویت‌های در حال انجام IRCC شامل بازبینی فرآیند تعیین برای افزایش کارایی و شفافیت، بهبود چهره عمومی و همچنین ارتباطات داخلی آن‌گونه که به چارچوب کلی مربوط می‌شود و جلب علاقه برای سازمان‌های دیگر آزمون زبان فرانسه است.

 در پاسخ به تقاضای فزاینده برای آزمون زبان، شعبه مهاجرت همچنین امکان ایجاد یک برنامه تعیین زبان با عملکردهای مدیریتی و برنامه ای اختصاصی و ظرفیت کافی برای حمایت از یک رویکرد کارآمدتر و منسجم تر برای آزمون زبان را بررسی خواهد کرد.  یک برنامه اختصاصی به IRCC کمک می کند خط مشی خود را گسترش دهد و در عین حال رویکرد پذیرش آزاد فعلی برای تعیین تست زبان را حفظ کند.