ردکردن این
دولت کانادا به کانادایی ها توصیه می کند به دلایل غیر ضروری به خارج از کشور سفر نکنند

تاریخ انتشار

هشدار در مورد عدم سفر کانادایی ها به دلایل غیر ضروری به خارج از کشور، دوباره از سر گرفته شده است.

دولت کانادا به کانادایی ها توصیه می کند قبل از فصل تعطیلات به مسافرت نروند.

ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت، گفت: توصیه‌ها در خصوص عدم انجام سفرهای بین‌المللی از سر گرفته می‌شوند. وی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار سایر وزرای فدرال خاطر نشان کرد که دولت به افزایش ظرفیت آزمایش در مبادی ورودی ادامه خواهد داد.

نخست وزیر جاستین ترودو شب گذشته با نخست وزیران دیدار کرد تا در مورد اقدامات بهداشت عمومی از جمله اقدامات مسافرتی گفتگو کند. خبرگزاری CBC گزارش می‌دهد که در این جلسه تصمیمی گرفته نشده است.

روز سه شنبه، پس از جلسه کابینه، ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت فدرال، پیش از این اشاره کرده بود که دولت او ممکن است یک توصیه مسافرتی مانند آنچه در ۲۱ اکتبر لغو شد، بازگرداند و از مسافران بخواهد از سفرهای غیرضروری به خارج از کانادا خودداری کنند.

او پس از این دیدار گفت: ما نگران هستیم که کانادایی‌ها در خارج از کشور به دلیل اقدامات سریع در حال تحولی که سایر کشورها ممکن است انجام دهند و همچنین به دلیل خطر قابل توجه ابتلا به این سویه از ویروس، در هنگام سفر به خارج از کشور، سرگردان شوند.

کانادا قبلاً محدودیت‌های بیشتری را بر روی ۱۰ کشور آفریقایی اعمال کرده بود که از جمله اولین اقدامات برای مبارزه با گسترش سویه جدید بود. کشورهای آسیب دیده عبارتند از: بوتسوانا، مصر، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، آفریقای جنوبی و زیمبابوه. اتباع خارجی که در ۱۴ روز گذشته به هر یک از این کشورها رفته اند، اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت.

نمایش خبر  استفاده از مزایای حساب های بانکی کانادایی خود: یک راهنمای برای مهاجرین جدید به کانادا

همچنین، همه مسافران کشورهایی غیر از ایالات متحده باید در هنگام ورود آزمایش کووید ۱۹ انجام دهند. پس از آن باید تا زمان دریافت نتایج خود، در خانه قرنطینه شوند. اگر آزمایش آنها منفی شد، می توانند از قرنطینه خارج شوند. اگر مثبت شد، باید ۱۰ روز ایزوله شوند.

استان های کانادا در روزهای اخیر تشدید اقدامات خود را آغاز کرده اند. انتاریو، روز سه شنبه از تشدید قوانین در خانه های مراقبت طولانی مدت خبر داد. در همان روز، کبک از کارفرمایان خواست تا اطلاع ثانوی دورکاری را بازگردانند.

در کانادا، تعداد موارد کووید ۱۹ در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۴۰۰۰ نفر در روز است، در حالی که در هفته های اخیر ۳۰۰۰ مورد بوده است. آخرین تعداد مبتلایان به امیکردن در کانادا تا ۱۵ دسامبر به ۲۵۶ نفر رسیده است. تاکنون، همه موارد گزارش شده از امیکردن در کانادا بدون علامت یا با علایم خفیف بوده اند.