ردکردن این
کانادا در ماه سپتامبر بیش از ۱ میلیون شغل خالی داشت 

تاریخ انتشار

آمار کانادا نشان می دهد که کارفرمایان بیشتری در حال استخدام نیرو هستند، اما تعداد زیادی از مشاغل خالی باقی مانده است.

بر اساس گزارش جدید اداره آمار کانادا، اقتصاد کانادا بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در حال بهبود است.

در ماه سپتامبر در مجموع ۹۱۱۰۰ نفر به لیست حقوق و دستمزد در سراسر کانادا اضافه شدند که نشان دهنده چهارمین افزایش ماهانه متوالی است.

اشتغال با حقوق در هشت استان افزایش یافت. انتاریو با بیش از ۴۳۰۰۰ نیروی جدید استخدام شده که به لیست حقوق و دستمزد اضافه شد، پیشتاز بود. بریتیش کلمبیا دوم و پس از آن کبک در رتبه سوم قرار گرفت.

در سطح ملی، افزایش شغل توسط بخش تولید کننده خدمات، یعنی خدمات مسکن و غذا، مدیریت دولتی، و امور مالی و بیمه انجام شد.

اداره آمار کانادا خاطرنشان می‌کند که بازگشایی مرز کانادا و ایالات متحده در ماه آگوست و کاهش محدودیت‌های سفر برای گردشگران در ماه سپتامبر ممکن است به رشد مشاغل در بخش گردشگری و بخش‌های مرتبط کمک کرده باشد.

کمبود شغل همچنان یک مشکل است. در ابتدای سپتامبر بیش از ۱ میلیون شغل خالی وجود داشت. نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ شغل خالی در بخش اسکان و غذا وجود داشت و نرخ مشاغل خالی ۱۴.۴ درصد بود. نرخ فرصت های شغلی، تمام موقعیت های شغلی خالی را به عنوان درصدی از تمام موقعیت های خالی و اشغال شده اندازه گیری می کند.

بیش از نیمی از مشاغل در خدمات اقامتی و غذایی گزارش می دهند که انتظار دارند در استخدام کاندیداهای مناسب با موانعی روبرو شوند. فقط ۳۰ درصد از تمام مشاغل دیگر نگرانی های مشابهی را گزارش می کنند.

نمایش خبر  اهداف پذیرش برنامه کاندیدای استانی و اکسپرس انتری برای افزایش در سه سال آینده

مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی بیش از ۱۳۰۰۰۰ شغل خالی در ماه سپتامبر داشته که تقریباً دو برابر مجموع مشاغل خالی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ است.

خرده فروشی در ماه سپتامبر نزدیک به ۱۲۲۰۰۰ جای خالی داشت.

در همین حال، هر دو بخش ساخت و ساز و تولید بیش از ۸۰۰۰۰ موقعیت خالی داشتند.

اداره آمار کانادا توضیح می دهد که افزایش مشاغل خالی ممکن است نشان دهنده افزایش فعالیت های اقتصادی و استخدام باشد، زیرا کارفرمایان نقش های جدیدی ایجاد می کنند. همچنین ممکن است نشانه بدتر شدن عدم تعادل ساختاری در بازار کار باشد، مانند کمبود مهارت و عدم تطابق جغرافیایی بین مشاغل خالی و کارگرانی که قادر به پر کردن آنها هستند. همچنین به طور بالقوه نشان دهنده تغییر در تمایل کارگران به پذیرش دستمزد، ساعات کاری و سایر عوامل مرتبط با مشاغل خالی است.