ردکردن این
گزینه های اقامت در کانادا پس از انقضای PGWP

تاریخ انتشار

گزینه های اقامت دائم و اجازه کار برای اقامت در کانادا.

اگر می‌خواهید فراتر از مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) در کانادا بمانید، بسته به اهداف و شرایط شخصی‌تان، می‌توانید مسیرهایی را طی کنید.
مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یک معامله یکباره است و هیچ تمدید دیگری وجود ندارد. معمولاً به اندازه برنامه تحصیلی شما طول می‌کشد. بنابراین اگر یک اعتبارنامه یک ساله داشته باشید، یک سال PGWP دریافت می کنید که می تواند حداکثر تا سه سال اعتبار داشته باشد.

به عنوان یک مجوز کار آزاد، PGWP به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی در هر کجای کانادا کار کنید. با این حال، اگر می‌خواهید برای مهاجرت به کانادا درخواست دهید، شغلی که به آن شغل «بامهارت» می‌گویند، برای شما مفید خواهد بود.

اصطلاح «بامهارت» در حال حاضر به مشاغلی اشاره دارد که کانادا آن‌ها را در سطوح مهارت 0، A و B در طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) دسته‌بندی می‌کند. این سطوح مهارت در سال ۲۰۲۲ با اجرایی شدن سیستم طبقه‌بندی مشاغل جدید تغییر خواهند کرد. می‌توانید سطح مهارت شغل خود را در وبسایت دولتی بررسی کنید.

اگرچه مطمئناً گزینه‌های مهاجرتی برای افرادی که در مشاغل دیگر کار می‌کنند وجود دارد، ولی داشتن تجربه کاری در یک شغل بامهارت می‌تواند شما را برای محبوب‌ترین مسیر مهاجرتی کانادا، یعنی اکسپرس انتری، واجد شرایط کند.

ما اینجا نیستیم تا به شما بگوییم کدام مسیر مهاجرت به کانادا را باید طی کنید. هیچ مسیر آسانی وجود ندارد. با این حال، کاری که ما می‌خواهیم با این مقاله انجام دهیم این است که همه گزینه‌های شما را برای ماندن در کانادا فراتر از PGWP خود بیان کنیم تا بتوانید براساس اولویت‌های فردی خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

 

برای مهاجرت اقدام کنید

درخواست برای برخی از برنامه‌های مهاجرتی خاص، شما را واجد شرایط مجوز کار باز میانبر (BOWP) می‌کند، که به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت انقضای PGWP قبل از تأیید اقامت دائم، در کانادا به کار خود ادامه دهید.

نمایش خبر  مجوز کار پس از فارغ التحصیلی چیست؟

 

اکسپرس انتری

بسیاری از مردم اکسپرس انتری را به عنوان یک برنامه مهاجرتی تصور می کنند، اما در واقع این یک سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرت فدرال و برخی از برنامه های کاندیدای استانی (PNP) است. سه برنامه مدیریت شده توسط اکپرس انتری عبارتند از:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)؛
  • دسته تجربه کانادا (CEC)؛ و
  • برنامه تجار ماهر فدرال (FSTP).

برای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری، ابتدا باید واجد شرایط یکی از این سه برنامه باشید. هنگامی که در پول کاندیداها قرار گرفتید، بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) امتیازی کسب می‌کنید.

فقط پس از دریافت دعوتنامه برای درخواست (ITA) از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، می‌توانید برای مهاجرت اقدام کنید.

برای دریافت ITA، باید حداقل حداقل امتیاز CRS مورد نیاز در دراو اکسپرس انتری را داشته باشید. IRCC تقریباً هر دو هفته یک بار این دراو ها را برگزار می‌کند و در آنجا از کاندیداهای برتر دعوت می‌کند تا برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند.

 

برنامه کاندیدای استانی

برنامه‌های کاندیدای استانی (PNP) توسط اکثر استان‌ها و مناطق کانادا، به استثنای نوناووت و کبک، مدیریت می‌شوند.
دو دسته کلی از PNP ها وجود دارد. PNP های پیشرفته در پول اکسپرس انتری جستجو می کنند تا از کاندیداها برای ثبت درخواست کاندیداتوری استانی، دعوت کنند. با کاندیداتوری استانی، کاندیداهای اکسپرس انتری به طور خودکار ۶۰۰ امتیاز نسبت به امتیاز کلی خود دریافت می کنند. این جایزه آنها را به بالای فهرست نامزدهای اکسپرس انتری سوق می دهد و آنها را برای دریافت ITA در دراو بعدی تشویق می کند.

افرادی که واجد شرایط اکسپرس انتری نیستند، ممکن است بتوانند از طریق PNP به کانادا مهاجرت کنند. این برنامه ها به شما این امکان را می دهد که برای کاندیداتوری استانی مستقیماً به آن استان درخواست دهید، که سپس دولت فدرال از درخواست شما برای اقامت دائم پشتیبانی می کند. برخی از این PNP های پایه برای افرادی که تجربه کاری آنها در گروه مشاغل “ماهر” قرار نمی گیرد نیز در دسترس است.

نمایش خبر  وزیر مهاجرت کانادا خواستار “کنترل” تعداد دانشجویان بین المللی در استان ها می شود

برنامه های کاندیدای استانی لزوماً نیازی به داشتن تجربه در آن استان و یا پیشنهاد شغلی ندارند – اگرچه این موارد معمولاً کمک می کنند. انتخاب یک PNP بخشی از تعیین واجد شرایط بودن شما است و بخشی دیگر تعیین می کند که واقعاً می خواهید در کدام استان ساکن شوید.

 

مهاجرت به کبک

کبک سیستم مهاجرتی خود را دارد.برای مهاجرت به کبک به گواهی انتخاب کبک (CSQ) نیاز دارید که دولت فدرال از درخواست مهاجرت شما پشتیبانی می کند. اگرچه کبک مستقل ترین استان از نظر مهاجرت است، اما فقط دولت فدرال می تواند وضعیت اقامت دائم را صادر کند.

اگر فرانسوی صحبت می کنید یا در کبک تحصیل و کار کرده اید، ممکن است واجد شرایط برنامه تجربه کبک (PEQ) باشید. این گزینه‌ای محبوب برای دارندگان PGWP کبک است. شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا به عنوان یک کارگر خارجی موقت، درخواست دهید. دانشجویان بین المللی باید معیارهای واجد شرایط بودن خاصی را برای تحصیل خود داشته باشند، مهارت زبان فرانسه خود را ثابت کنند و نشان دهند که قصد دارند در کبک ساکن شوند. کارگران به حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت در یک شغل بامهارت نیاز دارند و باید در زمان درخواست استخدام شده باشند. آنها همچنین باید توانایی زبان فرانسوی خود را ثابت کنند.

از طرف دیگر، اگر فرانسوی صحبت می‌کنید و تجربه کار بامهارت دارید، ممکن است بتوانید از طریق برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) به این استان مهاجرت کنید.

 

برنامه آزمایشی مهاجرت به آتلانتیک

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک، استخدام استعدادهای خارجی را برای کارفرمایان آتلانتیک کانادا آسان‌تر می‌کند. اگر در استان نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک یا نوا اسکوشیا استخدام شده باشید، ممکن است واجد شرایط شوید. سه جریان تحت این برنامه وجود دارد: یکی برای کارگران ماهر، یکی برای کارگران ماهر متوسط ​​که شامل مشاغل تحت مهارت “C” است، و دیگری برای فارغ التحصیلان منطقه آتلانتیک.

نمایش خبر  اگر آمریکایی هستید چگونه شهروند کانادا شوید؟

 

حمایت مالی خانواده

اگر همسر یا پارتنر قانونی شما یک شهروند یا مقیم دائم کانادا است، ممکن است اسپانسرینگ همسر برای شما مناسب باشد. اگر به‌عنوان متقاضی داخل کانادا درخواست می‌دهید، ممکن است بتوانید از مجوز کار آزاد به‌ویژه برای همسران و پارتنرهای قانونی کانادایی که فرآیند مهاجرت را طی کروه‌اند، بهره‌مند شوید.

 

به عنوان یک مقیم موقت در کانادا بمانید

فرض کنیم هنوز هیچ یک از این گزینه ها برای شما کارساز نیست. ممکن است گزینه‌هایی برای تمدید اقامت شما در کانادا تحت مجوز کاری متفاوتی وجود داشته باشد.

 

مجوزهای کار: LMIA ها و قراردادهای تجاری

برای دریافت مجوز کار در کانادا، کارفرمای شما اغلب باید کاری را انجام دهد که «ارزیابی تأثیر بازار کار» (LMIA) نامیده می‌شود. این فرآیند معمولا طولانی مدت بوده و با هزینه همراه است.

با این حال، گزینه‌های مجوز کار دیگری تحت برنامه پویایی بین‌المللی وجود دارد که این فرآیند را تسهیل می‌کند. این مجوزهای کاری برای ارتقای اهداف سیاست اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گسترده در کانادا وجود دارند. این برنامه‌های مجوز کار، فعالانی را پوشش می‌دهند که حضورشان باعث افزایش «منافع اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی» به کانادا می‌شود. برخی از نمونه های آن عبارتند از فعالان سینما و تلویزیون و همچنین کارآفرینان و فعالان حوزه خوداشتغالی.

کانادا همچنین دارای برخی موافقتنامه های تجاری است که به شهروندان کشورهای خاصی اجازه می دهد بدون LMIA در کانادا کار کنند. شهروندان ایالات متحده و مکزیک ممکن است واجد شرایط مجوز کار متخصصین CUSMA باشند، برای مثال، اگر در یکی از ۶۰ شغل واجد شرایط، مشغول به کار باشند. کانادا دارای قراردادهای تجاری تحت CETA برای شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین تحت CUKTCA برای شهروندان بریتانیایی است.

همچنین، اگر اهل کشوری هستید که با کانادا قرارداد دوجانبه دارد، ممکن است بتوانید تحت برنامه «تجربه بین‌المللی کانادا» (IEC)، در کانادا بمانید.