ردکردن این
اکسپرس انتری: دومین دراو PNP با کمترین امتیاز CRS در طول شیوع

تاریخ انتشار

کانادا در یک بار پنج دراو اکسپرس انتری انجام داد و متقاضیان دسته PNP را مورد هدف قرار داد.

در ۱۰ نوامبر، کانادا از ۷۷۵ کاندید اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت بعمل آورد.

همه نامزدهای دعوت شده، قبلاً از طریق یک برنامه استانی (PNP) کاندید شده بودند. از آنجایی که کاندیداهای استانی به طور خودکار یک جایزه ۶۰۰ امتیازی دریافت می کنند، امتیاز قطعی آنها ۶۸۵ بود.

دون نامزدی، کاندیدایی که کمترین امتیاز را کسب می کرد فقط ۸۵ امتیاز داشت.

اخیراً، اداره مهاجرت، پناهندگی و  تابعیت کانادا (IRCC) نامزدهای برنامه استانی را فقط از طریق پول اکسپرس انتری جذب می‌کند. در دراو قبلی، IRCC از ۸۸۸ نامزد با حداقل ۷۴۴ امتیاز دعوت کرد.

دراو امروز، از زمانی که IRCC در مارس ۲۰۲۰ شروع به برگزاری دراو های استانی کرد، دومین امتیاز پایین را داشت. کمترین امتیاز لازم برای دراو PNP در مارس ۲۰۲۱ اتفاق افتاد.

 

چرا فقط برنامه کاندیدای استانی دراو دارد؟

از زمان شروع شیوع، IRCC بر پذیرش مهاجرانی که قبلاً در کشور بوده‌اند، تمرکز کرده است. هنگامی که دولت کانادا مرز را بست، درهای خروج را به روی افرادی که از خارج کانادا برای اقامت دائم تایید شده بودند، بست.

محدودیت‌هایی که افراد دارای اقامت دائم تایید شده را از پرواز و ورود به کانادا منع می‌کرد، بین ماه مارس ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱ ادامه یافت. در این مدت، IRCC اغلب دراو هایی را در اکسپرس اینتری برگزار می‌کرد که از کاندید های برنامه استانی و دسته تجربه کانادا (CEC) دعوت کرده بودند. یک دوره در سال ۲۰۲۰، آنها دراو های همه برنامه‌ها را برگزار کردند، که شامل کاندیداهای برنامه کارگران ماهر خارجی (FSWP) و همچنین کاندیداهای برنامه تاجران ماهر خارجی (FSTP) بود (با این حال کاندیداهای FSTP نتایج دراو خودشان را در آگوست ۲۰۲۰ گرفتند، زیرا امتیازات آنها نسبت به سایر برنامه ها کمتر می باشد).
از ژانویه ۲۰۲۱، IRCC فقط دراو های اکسپرس انتری را برای کاندیداهای PNP و CEC برگزار کرد. در حالی که کاندیداهای CEC به احتمال زیاد در حال حاضر در کانادا هستند، کاندیداهای PNP به استان یا ناحیه‌ای که مهاجرتشان برای آن منطقه منفعت اقتصادی دارد،معرفی شده‌اند.

نمایش خبر  جزیره پرنس ادوارد از ۱۸۸ کاندیدای مهاجرت در دراو جدید PNP دعوت می کند. 

در ۵ دراو اکسپرس انتری گذشته، IRCC فقط از داوطلبان PNP دعوت کرده تا برای اقامت دائم درخواست دهند. اگر IRCC از این نامزدها دعوت نمی کرد، استان ها و مناطق نمی‌توانستند به اهداف مهاجرتی خود که اغلب مکمل استراتژی های اقتصادی و رشد جمعیت است، دست یابند.

در ماه‌های تابستان، IRCC دراو های CEC را افزایش داد و هر بار از ۶۰۰۰ نفر دعوت کرد تا به شرایط برنامه تجدیدنظر شده اداره مهاجرت برای پذیرش ۱۴۱۰۰۰ کاندید CEC در سال ۲۰۲۱ برسد. طبق یک یادداشت داخلی که CIC News از طریق درخواست دسترسی به اطلاعات به دست آورده، به احتمال زیاد دعوت‌نامه‌های صادره پس از جولای، قبل از پایان سال پردازش نمی‌شوند.

این شکل بسیار بلندپروازانه‌تر از  برنامه سطوح مهاجرتی است، که می‌گوید IRCC قصد دارد حداقل ۱۰۸۵۰۰ مهاجر را از طریق سیستم اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱ پذیرش کند. گرچه همه کسانی که دعوتنامه دریافت می‌کنند اقامت دائم نمی‌گیرند، ولی IRCC تا این لحظه نیز الان هم از تعداد نفرات بیشتری دعوت کرده است تا به این هدف برای این سال دست یابد. به علاوه، کسانی که در این دراو و سایر دراو های این سال دعوت شده اند، احتمالاً در سال جدید به درخواست‌هایشان رسیدگی خواهند شد.
در این مرحله، اداره مهاجرت کانادا در نظر دارد ۱۱۰۵۰۰ کاندید اکسپرس انتری را در سال ۲۰۲۲ بپذیرد. اگرچه، ممکن است با اعلام اهداف جدید مهاجرتی، این وضعیت تغییر کند.

 

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی محبوب کانادا است: دسته تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار متخصص فدرال، و برنامه تجار متخصص فدرال. نامزدهای PNP در پول اکسپرس اینتری قبلاً برای یکی از این برنامه ها واجد شرایط شده اند.

نمایش خبر  بیش از یک میلیون نفر دارای پروانه تحصیلی کانادایی هستند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز به نام سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) برای رتبه‌بندی پروفایل کاندیداها استفاده می‌کند. کاندیداهایی که امتیاز بالایی کسب کرده اند، دعوت نامه ای برای ثبت درخواست (ITA) دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.
از آنجا، یک افسر IRCC درخواست آنها را بررسی کرده و تصمیم‌گیری میکند. از آنها آزمایشات بیومتریک خواسته می‌شود و ممکن است برای آنها مصاحبه ای ترتیب داده شود یا مدارک بیشتری درخواست گردد.
اگر درخواست آنها تأیید شود، IRCC تأییدیه اقامت دائم (COPR) را صادر می کند. دارندگان اقامت دائم تایید شده می توانند مراحل ورود به کانادا را تکمیل کنند. اگر چنانچه خارج از کانادا هستند، می‌توانند به خدمات قبل از ورود دسترسی یابند تا در اولین قدم‌ها برای اقامت در کانادا به آنها کمک شود.

 

چه کسی دعوت شد؟

در زیر یک مثال فرضی از شخصی را می‌بینید که ممکن است در دراو جدید اکسپرس اینتری، دعوتنامه دریافت کرده باشد.
خالد و مونا ازدواج کرده و به ترتیب ۳۴ و ۳۱ سال سن دارند. هردوی آنها دارای مدرک لیسانس بوده و امتحان آیلتس داده‌اند و در لیسنینگ نمره ۸ و در ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ نمره ۷ گرفته‌اند. مونا در سه سال گذشته به عنوان مهندس نرم افزار و خالد به مدت چهار سال در بخش منابع انسانی کار کرده است. آنها از طریق مونا به عنوان متقاضی اصلی و با امتیاز ۴۲۱ در CRS، وارد پول اکسپرس اینتری شدند. مونا بعداً یک کاندیداتوری استانی از استان انتاریو دریافت کرد. امتیاز CRS مونا به ۱۰۲۱ افزایش یافت و او یک دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم در دراو جدید اکسپرس انتری دریافت کرد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا از 521 متقاضی برنامه کاندیدای استانی دعوت می کند