Skip to content
کانادا ممنوعیت ۱۰ کشور آفریقایی را لغو کرد

تاریخ انتشار

 

به دنبال انتقادات داخلی و بین المللی، کانادا زودتر از موعد مقرر از ممنوعیت سفر به آفریقا عقب نشینی کرد.

کانادا ممنوعیت سفرهای بین المللی را از ۱۰ کشور آفریقایی از ساعت ۲۳:۵۹ روز ۱۸ دسامبر لغو می کند.

ژان ایو دوکلوس وزیر بهداشت این خبر را در ۱۷ دسامبر اعلام کرد.

کانادا ابتدا این ممنوعیت را در ۲۶ نوامبر برای هفت کشور آفریقایی اجرا کرد، اما در عرض چند روز به ۱۰ کشور افزایش داد: آفریقای جنوبی، موزامبیک، بوتسوانا، زیمبابوه، لسوتو، اسواتینی، نامیبیا، نیجریه، مالاوی و مصر. این ممنوعیت در ابتدا قرار بود در ۳۱ ژانویه به پایان برسد.

کانادا همچنین تست های قبل از ورود را برای همه مسافران ورودی جدید مجدداً معرفی خواهد کرد. در حال حاضر، ساکنان کانادا می توانند بدون نیاز به آزمایش کووید ۱۹ قبل از ورود، ظرف ۷۲ ساعت آنجا را ترک کرده و به کانادا برگردند. از ۲۱ دسامبر برای همه افرادی که تازه وارد کانادا شده اند، یک تست منفی قبل از ورود لازم است.

دولت گفت که این ممنوعیت ها ابتدا به دلیل میزان بالای تست کرونای مسافران از این کشورها اعمال شده بود. با این حال، رهبران سیاسی و دانشمندان آفریقایی از کانادا انتقاد کردند که فقط کشورهای آفریقایی را در ممنوعیت خود گنجانده است، حتی با وجود اینکه سویه امیکرون در آن زمان در ۴۴ کشور شناسایی شده بود.

کانادا همچنین تنها کشوری در بین کشورهای گروه هفت بود که شهروندان خود را ملزم به بازگشت با آزمایش کووید ۱۹ از کشور ثالث کرد، اگرچه این الزام برای آفریقای جنوبی به طور موقت به حالت تعلیق درآمد.

نمایش خبر  انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا از کاندیداهای مهاجرت از طریق برنامه های استانی دعوت می کنند

دولت فدرال همچنین از مسافرانی که هنوز اجازه ورود به کانادا از آن کشورها را دارند، می‌خواهد قبل از سوار شدن به هواپیما، آزمایش کووید ۱۹ منفی را در کشور ثالث دریافت کنند، که طبق گفته مسافران، این موضوع رسیدن به کانادا را تقریبا غیرممکن کرده است. در آخر هفته، دولت این الزام را برای آفریقای جنوبی به حالت تعلیق درآورد.

ممنوعیت کانادا، همراه با سایر ممنوعیت های کشورهای غربی به «آپارتاید مسافرتی» معروف شد. تندروس آدهانوم گهبروسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت که قوانین ناامیدکننده هستند. مدافعان داخل کانادا نیز خواستار پایان دادن به این قوانین شدند.

در اواسط دسامبر، هنگامی که از دو پزشک برتر کانادا در مورد دلیل ادامه ممنوعیت سوال شد، یکی گفت که ممنوعیت وجود ندارد و دیگری گفت این ممنوعیت ها باید دوباره بررسی شوند.