ردکردن این
کانادا در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری به افزایش ITA ادامه می دهد

تاریخ انتشار

IRCC کاندیدها را در پنجمین قرعه کشی همه برنامه ها از ژوئیه دعوت می کند

 

اداره پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا پنجمین قرعه کشی همه برنامه ها اکسپرس انتری خود را از 6 ژوئیه برگزار کرده است.
 IRCC 2750 دعوت نامه برای درخواست صادر کرد و امتیاز سیستم رتبه بندی جامع  516 بود. اکسپرس اینتری یکی از مسیرهای اصلی مهاجرت کانادا برای تازه واردان ماهر است.
 هیچ برنامه ای برای این قرعه کشی مشخص نشده بود، به این معنی که کاندیدهای دسته تجربه کانادا و برنامه کارگران ماهر فدرال  واجد شرایط دعوت بودند.
 IRCC قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را به مدت بیش از 18 ماه متوقف کرد و از دسامبر 2020 شروع شد. در این مدت، فقط کاندیدهای واجد شرایط برای اقامت دائم تحت CEC یا برنامه نامزد استانی  برای درخواست دعوت شدند.  با این حال، قرعه کشی های CEC نیز در سپتامبر 2021 متوقف شد.
 توقف قرعه‌کشی‌ها در پاسخ به تعداد زیادی از درخواست‌های اقامت دائم ارائه‌شده در حالی بود که همه‌گیری جهانی کووید-19 در نوسان بود.  در این مدت مرزهای کانادا بسته شد و مقررات سفر مرتباً تغییر کرد.

 این قرعه کشی بزرگترین افزایش در ITA است، 500 افزایش، از زمانی که قرعه کشی همه برنامه ها در 6 جولای از سر گرفته شد.  به عنوان مثال، اولین قرعه کشی ژوئیه 1500 نامزد، دومی 1750 و غیره دعوت کرد.  همچنین یک کاهش تدریجی در حداقل امتیاز CRS وجود دارد که در هر تساوی بین هشت یا نه امتیاز از دست داده است.  حداقل امتیاز اولیه CRS 557 بود.

نمایش خبر  مسیرهای مهاجرت PNP کانادا از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: دسته تجربه کانادا برنامه کارگران ماهر فدرال  و برنامه تجارت ماهر فدرال.  کاندیدهای برنامه نامزد استانی  در اکسپرس اینتری پوول از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.

 اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم رتبه‌بندی جامع  برای رتبه‌بندی نمایه‌های کاندیداها استفاده می‌کند.  کاندیداهایی که امتیاز بالایی را کسب کرده اند، یک دعوت نامه برای درخواست دریافت می کنند و سپس می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

 پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد.  افسر اطلاعات بیومتریک ممکن است مصاحبه ای ترتیب دهد یا اسناد بیشتری را درخواست کند.  پس از تکمیل، در صورت تایید، کاندید اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک تر است.

با نگاه به آینده

IRCC قصد دارد در سال 2023 یک تغییر اساسی در اکسپرس انتری ایجاد کند که به این بخش اختیاراتی را بدهد تا ITAهایی را صادر کند که افراد با تجربه کاری، تحصیلات یا گروه های توانایی زبانی خاص را هدف قرار می دهد که معتقد است برای حمایت از اقتصاد و نیروی کار کانادا موقعیت خوبی دارند.  .  این بدان معنی است که امتیازات CRS در برخی از قرعه کشی های آینده کمتر حیاتی می شود.

 در ژوئن، شان فریزر، وزیر مهاجرت، دلیل این پیشنهاد را هنگام روی صحنه در کنفرانس فناوری Collision، توضیح داد و اظهار داشت: «اگر بتوانیم مهارت‌هایی را که در 20 تا 30 سال آینده مورد نیاز است، طراحی کنیم، می‌توانیم افرادی را بیاوریم که می‌توانند به زمین برخورد کنند.  در حال اجرا باشند و تاثیر اقتصادی زیادی داشته باشند.»

نمایش خبر  کانادا در سه ماهه اول سال 2022 شاهد مشاغل خالی بی سابقه است