ردکردن این
چگونه می توان شهروند کانادا شد

تاریخ انتشار

 مراحل تبدیل از اقامت دائم به شهروند کانادا.

شهروندی کانادا برای بسیاری از مردم اهمیت و مفهوم زیادی دارد.  برای بسیاری، شهروندی کانادا نوید یک زندگی بهتر است.

از 23 تا 29 می امسال، کانادا هفته شهروندی را جشن می گیرد.  قانون شهروندی کانادا در 1 ژانویه 1947 در دولت نخست وزیر ویلیام لیون مکنزی کینگ به اجرا درآمد.

از آن زمان، قانون شهروندی اصلاح شد تا ارزش های کانادا را به عنوان یک جامعه چند فرهنگی منعکس کند.  این بیماری همه گیر با معرفی مراسم شهروندی مجازی، نوآوری را در شهروندی کانادا بیشتر کرد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، در مورد برخی از تغییرات قانون شهروندی که به سمت کانادا فراگیرتر حرکت می کند، توضیح بیشتری داد:

در بیانیه‌ای که به وزیر فریزر نسبت داده می‌شود، آمده است: «کانادا در سراسر جهان به عنوان کشوری شناخته می‌شود که به تفاوت‌های ما احترام می‌گذارد و آن را جشن می‌گیرد.  همانطور که رشد کرده‌ایم، قانون شهروندی خود را اصلاح کرده‌ایم تا ارزش‌های ما را منعکس کند و جامعه فراگیر را ارتقا دهد.»

وزیر ادامه داد: «اخیراً، این اصلاحات شامل گسترش تفسیر (شهروندی بر اساس اصل و نسب) برای فراگیرتر شدن خانواده‌ها می‌شود.»  «آنها همچنین شامل ایجاد یک سوگند شهروندی جدید هستند که حقوق ذاتی و قراردادی ملل اول، مردم اینوئیت و متیس را به رسمیت می‌شناسد، و تعهدی را که همه شهروندان باید از معاهدات بین تاج و تخت و ملت‌های بومی حمایت کنند.  ما متعهد هستیم که بخش‌های غم‌انگیز تاریخ خود را فراموش نکنیم، زیرا در مسیر صلح ادامه می‌دهیم.»

به عنوان یک شهروند، تعدادی امتیاز دریافت می کنید که برای ساکنان دائمی در دسترس نیست، مانند رای دادن و داشتن پاسپورت کانادایی.  در اینجا برخی از مراحلی است که ساکنان دائم کانادا باید انجام دهند تا واجد شرایط شهروندی شوند.

نمایش خبر  تبدیل شدن به یک پرستار بین‌المللی واجد شرایط در کانادا

چگونه واجد شرایط شهروندی کانادا شویم

 مقیم دائم شوید

اگر قبلاً این مرحله را پشت سر گذاشته اید، به پیمایش ادامه دهید.  در غیر این صورت، ببینید آیا واجد شرایط بیش از 100 برنامه مهاجرتی کانادا هستید یا خیر.

شرط اقامت دیدار

شما باید حداقل 1095 روز (سه سال) در طول پنج سال قبل از تاریخ درخواست شهروندی در کانادا حضور فیزیکی داشته باشید.  اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا شما را تشویق می کند که با بیش از ۱۰۹۵ روز زندگی در کانادا درخواست دهید تا از مشکلات محاسباتی جلوگیری کنید.

اگر به عنوان یک مقیم موقت در کانادا بودید، ممکن است بتوانید این زمان را برای شرایط اقامت خود نیز حساب کنید.  هر روزی که در پنج سال گذشته به عنوان مقیم موقت یا شخص محافظت شده در کانادا گذرانده اید، هنگام محاسبه حضور فیزیکی خود به عنوان نیم روز محسوب می شود.  IRCC به شما امکان می دهد تا حداکثر 365 روز را به عنوان مقیم موقت یا شخص محافظت شده در محاسبه حضور فیزیکی خود لحاظ کنید.

ساکنان موقت شامل بازدیدکنندگان، دانش‌آموزان، کارگران یا دارندگان مجوز اقامت موقت هستند.  افراد محافظت شده کسانی هستند که توسط هیئت مهاجرت و پناهندگی نیاز به حمایت یا پناهنده کنوانسیون دارند یا تصمیم مثبتی در مورد ارزیابی خطر قبل از حذف از IRCC دریافت کرده اند.

به طور کلی، زمانی که در خارج از کانادا سپری می‌کنید، جزو الزامات حضور فیزیکی شما محسوب نمی‌شود، اما استثناهایی وجود دارد.  به عنوان مثال، ساکنان دائمی که در ایالات متحده کار می‌کنند ممکن است بتوانند روزهای سپری شده در ایالات متحده را تا زمانی که در کانادا اقامت دارند و حداقل بخشی از روز را به کانادا برمی‌گردانند، برای حضور فیزیکی خود حساب کنند.

نمایش خبر  مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی: برنامه کاندیدای استانی آلبرتا

مالیات خود را ثبت کنید

 ممکن است لازم باشد در پنج سال قبل از درخواست شهروندی حداقل سه سال در کانادا مالیات ثبت کنید.

حتی اگر تنها بخشی از یک سال را در کانادا زندگی کرده باشید، ممکن است از شما خواسته شود که اظهارنامه مالیات بر درآمد را ارسال کنید اگر:

•باید مالیات سال را پرداخت کنید

•می خواهید درخواست بازپرداخت کنید

•می خواهید سود و پرداخت های اعتباری دریافت کنید

تصویب یک آزمون شهروندی کانادا

 افراد بین 18 تا 54 سال در رابطه با درخواست شهروندی کانادا باید در آزمون شهروندی شرکت کنند. از شرکت کنندگان در مورد حقوق و مسئولیت های کانادایی ها، تاریخ کانادا، جغرافیا، اقتصاد، دولت، قوانین و نمادها سوال می شوند.  مدت زمان آزمون 30 دقیقه می باشد و می توان آن را به زبان انگلیسی یا فرانسوی گرفت و شامل سوالات چند گزینه ای و درست یا غلط می باشد.  برای قبولی به نمره 15 از 20 نیاز دارید.

اثبات مهارت های زبان شما

افراد 18 تا 54 ساله همچنین باید نشان دهند که می‌توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی با دستیابی به سطح معیارهای زبان کانادایی (CLB) 4 یا بالاتر در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن، ارتباط برقرار کنند.  IRCC مهارت زبان شما را از طرق مختلفی ارزیابی می کند، مانند:

•بررسی مدارکی که همراه با درخواست خود ارائه می کنید

•توجه داشته باشید که در طول فرآیند درخواست چقدر با مقامات شهروندی ارتباط برقرار می کنید

•در صورت لزوم، مهارت‌های زبانی خود را طی جلسه دادرسی با یک مقام شهروندی ارزیابی کنید

نمایش خبر  ماه مارس ماهی تاریخی برای اکسپرس انتری (Express Entry) (برنامه مهاجرتی جذب سریع نیروی انسانی) بود

اثبات توانایی زبان می‌تواند شامل مدرک تحصیلی یا رونوشت شما باشد که به انگلیسی یا فرانسوی ارسال شده است (IRCC ترجمه‌های تأیید شده را می‌پذیرد)، یا مدرکی که شما در یک برنامه آموزشی متوسطه یا پس از متوسطه به زبان انگلیسی یا فرانسوی در خارج از کشور یا در داخل کانادا شرکت کرده‌اید.  همچنین می تواند نتایج آزمون زبانی باشد که به عنوان بخشی از درخواست اقامت دائم کانادا خود را تکمیل کرده اید.

شهروند کانادا شوید

 بیش از 85 درصد از مهاجران کانادایی شهروند می شوند.  یک وکیل مهاجرت می تواند در فرآیند شهروندی کانادا به شما کمک کند.