ردکردن این
چگونه می توانم وضعیت محفوظ در کانادا را دریافت کنم؟

تاریخ انتشار

وضعیت محفوظ که قبلا به عنوان “وضعیت ضمنی” شناخته می شد، راهی برای تمدید اقامت شما در کانادا است.

طبق قانون مهاجرت کانادا، همه ساکنان موقت به طور خودکار دارای شرایطی هستند که باید پس از طی مدت اقامت مجاز خود، کانادا را ترک کنند.

با این حال، بخش ۱۸۱ مقررات محفاظت از مهاجرت و پناهندگی (IRPR) بیان می‌کند که یک مقیم موقت می‌تواند قبل از پایان دوره اقامت مجاز خود در کانادا درخواست تمدید ارائه نماید. افرادی که از این قابلیت استفاده می کنند می توانند تا زمانی که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درباره درخواست آنها تصمیم بگیرد، در کانادا بمانند. در طی این فرآیند، متقاضی همچنان دارای وضعیت قانونی به عنوان مقیم موقت کانادا است.

برای بهره مندی از وضعیت محفوظ (که قبلاً به عنوان “وضعیت ضمنی” شناخته می شد)، باید قوانین و دستورالعمل های ارائه شده توسط دولت کانادا را به دقت دنبال کنید.

متقاضی باید از زمان انقضای وضعیت موقت خود، چگونگی تأثیر درخواست تمدید بر شرایط اقامت موقت آنها در کانادا و همچنین قوانین مربوط به ماندن در کانادا در طول فرآیند تمدید آگاه باشد.

در درجه اول باید مراقب باشید که درخواست تمدید خود را قبل از انقضای وضعیت موجود ارسال کنبد. اداره IRCC شما را تشویق می کند که درخواست خود را در زمان کافی ارسال کنید تا از عوارض احتمالی وضعیت مهاجرت خود به کانادا جلوگیری کنید.

دوما باید درک کنید که درخواست تمدید شما چگونه بر شرایطتان در کانادا تأثیر می گذارد. قانون IRPR بیان می کند که اگر متقاضی برای تمدید مجوز کار یا تحصیل قبل از انقضای مجوز فعلی خود اقدام کند، می تواند تا زمان تصمیم گیری، تحت شرایط مجوز قبلی خود به کار یا تحصیل در کانادا ادامه دهد. با این حال، اگر برای انواع دیگری از مجوزها درخواست می دهید، باید در تاریخی که مجوز فعلی شما منقضی می شود، کار خود را متوقف کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب مجوز کار هم اینک بخواهد مجوز تحصیل بگیرد، پس از انقضای مجوز فعلی باید کار را متوقف کند.

نمایش خبر  آیا می‌توانم بیش از یک پروفایل Express Entry داشته باشم؟

سوما متقاضیان باید بدانند که ترک کانادا چگونه ممکن است بر وضعیت اقامت موقت آنها در کانادا تأثیر بگذارد. وضعیت محفوظ فقط تا زمانی اعمال می شود که در کانادا بمانید. اگر از وضعیت محفوظ برخوردارید و کشور را ترک می‌کنید، ممکن است تا زمانی که ویزای اقامت موقت (TRV) دارید، مجاز به ورود مجدد به کانادا به عنوان مقیم موقت باشید یا از الزام داشتن TRV معاف گردید. اما تا زمانی که در مورد درخواست شما مبنی بر تمدید وضعیت تصمیم گیری نشود، نمی توانید کار یا تحصیل در کانادا را از سر بگیرید. بعلاوه پس از تلاش برای ورود مجدد به کانادا، ممکن است لازم باشد به افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) مدارکی ارائه دهید مبنی بر اینکه از حمایت مالی کافی برای تامین مخارج خود در زمان انتظار برای تصمیم گیری در مورد درخواست تمدید برخوردار هستید.

از این رو، توجه به این نکته مهم است که اگر در وضعیت محفوظ هستید، پس از خروج از کانادا، از حق کار یا تحصیل خود صرف نظر می کنید.

هنگامی که IRCC درخواست تمدید شما را بررسی می کند، دو سناریوی محتمل وجود دارد.

اگر درخواست شما تایید شود، تاریخ جدیدی برای مدت اقامت مجاز در کانادا به شما ارائه می شود.

اگر درخواست شما رد شود، تا روز تصمیم گیری در مورد درخواست تمدید، وضعیت شما به شکل محفوظ در نظر گرفته می شود. در این صورت وضعیت خود را از دست داده و نمی توانید طبق شرایط مجوز قبلی خود به کار یا تحصیل در کانادا ادامه دهید. شما ۹۰ روز فرصت دارید تا برای بازگرداندن وضعیت خود به IRCC درخواست دهید. در طول مدت پردازش درخواست ترمیم، نمی توانید در حالی که منتظر تصمیم IRCC هستید، کار یا تحصیل کنید.

نمایش خبر  کانادا بیش از 1 میلیون فرصت شغلی را گزارش می دهد

در نهایت، مدرک درخواست شما برای تمدید وضعیت به طور کلی برای اثبات اینکه شما به طور قانونی در کانادا با وضعیت محفوظ مانده‌اید، کفایت می‌کند. اگر کارفرما یا محل تحصیل از شما مدرک بخواهد، این مدرک می‌تواند برای شما مفید بوده یا در ورود مجدد شما به کانادا کمک کند.