ردکردن این
چگونه از نیجریه به کانادا مهاجرت کنیم

تاریخ انتشار

بیش از 42000 کانادایی با تبار نیجریه با کانادا تماس می گیرند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

نیجریه ای ها چهارمین کشور مبدا مهاجران کانادا هستند.

 در سال 2021، بیش از 15000 نیجریه ای اقامت دائم کانادا را دریافت کردند.

 کانادا به دلیل فرصت ها و بخش های اقتصادی مختلفی که این کشور به متخصصان نیجریه ای ارائه می دهد، مانند بخش نفت و گاز، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش بهداشت و سایر زمینه های مرتبط با علم و مهندسی، یک مقصد محبوب برای نیجریه ای ها است.  بنابراین، تعجب آور نیست که بدانیم بیشتر نیجریه ای ها به عنوان کارگران ماهر زیر طبقه اقتصادی به کانادا می آیند.

 نیجریه ای ها معمولاً به دلایلی مانند تسلط بالای انگلیسی، سطح تحصیلات و تجربه کاری، برای برنامه های مهاجرت به کانادا واجد شرایط هستند.  دو گزینه محبوب نیجریه ای ها برای مهاجرت به کانادا، برنامه فدرال کارگران ماهر و برنامه نامزد استانی است.

برنامه کارگران ماهر فدرال

اگر کاندیدای مهاجرت به نیجریه به خارج از کشور هستید، برنامه کارگر ماهر فدرال ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.  FSWP به داوطلبانی که سابقه کار دارند و هیچ ارتباطی با کانادا یا پیشنهاد شغلی ندارند، اجازه می دهد برای اقامت دائم درخواست دهند.

 برای واجد شرایط بودن برای FSWP، داوطلبان باید بتوانند از تجربه کاری خارجی، تحصیلات، مهارت های زبانی و سایر عوامل سرمایه انسانی خود برای استقرار در کانادا استفاده کنند.  به ویژه، نامزدها باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • یک سال تجربه کار مستمر تمام وقت یا معادل با حقوق در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر طبقه بندی شده تحت سطح مهارت 0، A یا B طبقه بندی ملی شغلی؛
  •  توانایی زبان تایید شده معادل معیار زبان کانادایی  7 در انگلیسی یا فرانسوی در تمامی توانایی ها (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن).  و
  •  گواهینامه تحصیلی کانادا (گواهی، دیپلم، یا مدرک) یا گواهینامه خارجی و گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی.
  •  در شش فاکتور انتخاب مهاجرت IRCC حداقل 67 امتیاز کسب کنید.
  •  ثابت کنید که پول کافی برای اقامت خود و خانواده تان در کانادا دارید.
نمایش خبر  انتاریو از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کارکنان در 5 قرعه‌کشی PNP دعوت می‌کند

FSWP یکی از سه برنامه‌ای است که تحت اکسپرس انتری مدیریت می‌شود، که سیستم مدیریت برنامه‌های کاربردی دولت کانادا است.  هنگامی که متوجه شدید واجد شرایط FSWP هستید، می توانید نمایه اکسپرس اینتری خود را در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  آپلود کنید.

 سپس داوطلبان بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، توانایی زبان و موارد دیگر، امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع را دریافت خواهند کرد.  هر دو هفته یکبار، IRCC دعوت نامه هایی را برای درخواست اقامت دائم برای کاندیداهای دارای بالاترین امتیاز در استخر ارسال می کند.

 تا سال 2024، هدف پذیرش 110000 مقیم دائم از طریق اکسپرس اینتری است.  بنابراین، اکسپرس اینتری ممکن است جذاب‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای کاندیداهای کلاس اقتصادی برای دریافت اقامت دائم کانادا باشد.

برنامه نامزدهای استانی

برنامه نامزد استانی گزینه عالی دیگری برای نامزدهای مهاجرت نیجریه است.  اکثر استان ها و مناطق کانادا PNP را اداره می کنند، که به هر استان و منطقه اجازه می دهد تا مسیرهای مهاجرت خود را بر اساس نیازهای اقتصادی و جمعیتی خود طراحی کند.  از طریق PNP، استان ها و مناطق، نامزدهای کارگران ماهر را برای مهاجرت به حوزه های قضایی مربوطه خود معرفی می کنند.

 کاندیداهای مهاجرت نیجریه ممکن است بتوانند مستقیماً از طریق PNP برای آمدن به کانادا درخواست دهند، مشروط بر اینکه معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند.  آنها همچنین ممکن است وارد استخر اکسپرس اینتری شوند و از استانی که نامزدها را از فدرال پوول انتخاب می کند، برای نامزدی دعوت شوند.  اگر آنها از طریق اکسپرس اینتری نامزد شوند، 600 امتیاز CRS اضافی دریافت خواهند کرد، که به این معنی است که آنها به طور موثر تضمین می‌شوند که دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم در قرعه‌کشی اکسپرس انتری آینده دریافت کنند.

نمایش خبر  تعهدات افرادی که برای مهاجرت کانادا اسپانسر همسر خود می‌شوند به طور خلاصه، شما باید بتوانید نیازهای اولیه‌ی همسر یا شریک قانونی‌تان را برطرف کنید.