ردکردن این
چهار استان از دولت کانادا خواسته اند تا در مورد مهاجرت نظر بیشتری داشته باشد

تاریخ انتشار

وزرای مهاجرت انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا با اشاره به کمبود نیروی کار در سراسر کشور، می خواهند مهاجران بیشتری را انتخاب کنند.

وزرای مهاجرت استانی از انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا نامه ای را امضا کردند که در آن از وزیر مهاجرت شان فریزر خواسته شد تا با استان ها برای بهبود سیستم مهاجرتی کانادا همکاری کند.

 این نامه که در 26 ژوئیه ارسال شد، خاطرنشان کرد که کمبود نیروی کار در سراسر کشور وجود دارد و کانادا باید برای جذب مهاجران با مهارت‌های تقاضا، به ویژه در مشاغل ماهر، تلاش بیشتری انجام دهد.

 در این نامه آمده است: «ولایات به خوبی نیازهای اقتصاد محلی خود را می شناسند.  ما به توانایی پاسخگویی به نیازهای به سرعت در حال تحول مناطق و جوامع خاص، با یک سیستم منعطف نیاز داریم که بتوانیم آن را با نیازهای متغیر اقتصادی و بشردوستانه سازگار کنیم.»

وزرا از جمله مجمع وزرای مسئول مهاجرت هستند که این هفته با دولت فدرال برای بحث در مورد نیازهای مهاجرت در سطوح استانی و منطقه ای ملاقات می کند.  این جلسات بین دو سطح دولت از سال 2003 هر ساله برای شکل دادن به سیاست مهاجرت کانادا ادامه دارد.

 استان‌ها می‌توانند مهاجران را از طریق برنامه کاندید استانی انتخاب کنند، که به استان‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های مهاجرتی خود را ایجاد کنند.  اگرچه دولت فدرال، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در مورد اینکه چه کسی می‌تواند به کانادا مهاجرت کند، حرف آخر را می‌زند، استان‌ها می‌توانند معیارهای انتخاب خود را ایجاد کنند، که به آنها اجازه می‌دهد به نیازهای نیروی کار منطقه‌ای پاسخ دهند.

نمایش خبر  مجوز کار بخشی معتبر کانادا: چگونه می‌توانم آن را بگیرم؟

این به دولت فدرال بستگی دارد که تعیین کند هر استان چه تعداد مهاجر بالقوه می تواند در هر سال کاندید کند.  استان ها می توانند در مورد تخصیص خود مذاکره کنند، اما در نهایت این تصمیم دولت فدرال است.

 مونته مک ناتون، وزیر مهاجرت انتاریو از دولت فدرال می‌خواهد که تخصیص PNP خود را دوبرابر کند و به 18000 برساند.  مک ناتون همچنین از انتاریو می خواهد که مانند کبک، استقلال بیشتری در برنامه مهاجرت خود داشته باشد.  در حال حاضر، انتاریو 211000 تازه وارد به این استان را پیش بینی می کند، اما ممکن است تنها 9750 نفر از طریق برنامه مهاجرت استانی خود انتخاب شوند.  در همین حال، وزیر می گوید که حدود 378000 شغل خالی در این ولایت وجود دارد.

طبق آمار کانادا، منیتوبا حدود 28000 شغل خالی، ساسکاچوان حدود 20000 شغل و آلبرتا حدود 88000 شغل دارد.  برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024 هدف 83500 فرود PNP در تمام استان ها را برای امسال تعیین کرده است (به استثنای کبک که سیستم مهاجرتی خود را دارد).  این یک رکورد بی سابقه است و قرار است تا سال 2024 از 90000 فرود هواپیما فراتر رود، اما وزرای چهار استان استدلال می کنند که برای کمک به آنها برای کاهش کمبود تاریخی نیروی کار که تجربه می کنند کافی نیست.