ردکردن این
چرا کانادا هنوز مجوز کار باز برای دارندگان PGWP منقضی شده معرفی نکرده است

تاریخ انتشار

کانادا در ماه آوریل اعلام کرد که دارندگان PGWP تمدید خواهند شد.  اکنون در ماه جولای، این دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل هنوز راهی برای درخواست ندارند و وضعیت قانونی خود را از دست می دهند.

وزیر مهاجرت شان فریزر، ماه‌ها پس از ارائه یک اقدام ویژه برای اجازه دادن به دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی برای درخواست مجوز کار آزاد جدید که به آنها اجازه می‌دهد در کانادا به کار ادامه دهند، مسائل فنی را عامل این تاخیر می‌داند.

 در آوریل، وزیر اعلام کرد که افرادی که دارای PGWP منقضی می‌شوند می‌توانند از تابستان مجوز کار آزاد تا ۱۸ ماه بیشتر دریافت کنند.  این برای دارندگان PGWP اعمال می شود که اسناد آنها بین سپتامبر 2021 و دسامبر 2022 منقضی می شود.

 دلیل این اقدام، پذیرش دارندگان PGWP است که برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت نشده‌اند، در حالی که قرعه‌کشی‌های دسته تجربه کانادا  متوقف شده است.  در شرایط عادی، این کاندیدها می‌توانستند برای CEC درخواست دهند و مجوز کار بریجینگ باز را در زمانی که درخواستشان در حال بررسی بود، دریافت کنند.

 بدون توانایی درخواست برای مجوز کار آزاد جدید، دارندگان PGWP با از دست دادن شغل خود، مجبور به ترک کشور، درخواست مجوز کار دیگر یا نقض قانون برای ادامه کار مواجه می شوند.

فریزر پس از جلسه ای با وزرای مهاجرت استانی کانادا به خبرنگاران گفت که این تاخیر به دلیل یک سیستم فناوری قدیمی است که در حال جایگزینی است.

 فریزر گفت: “راه حلی که ما دنبال می کردیم اجرای به موقع بسیار دشوار بود زیرا فناوری ما اجازه راه حل پیشنهادی را نمی داد که به دنبال پیشرفت آن بودیم.”

نمایش خبر  بیش از 90 درصد از جمعیت کانادا شهروند هستند

وی افزود “امیدوارم هفته آینده خبرهای خوبی داشته باشم مبنی بر اینکه ما به موقع توانایی هایی را برای افرادی که تحت تأثیر مجوز کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده هستند ارائه خواهیم داد که به آنها امکان می دهد در کانادا بمانند و به کار خود ادامه دهند.”

 وقتی از وی پرسیده شد که آیا متقاضیان مجوز کار آزاد جدید از وضعیت حفظ شده بهره مند می شوند، به این معنی که آنها می توانند در حالی که منتظر رسیدگی به درخواست مجوز جدید خود هستند، به کار خود ادامه دهند، فریزر هیچ کدام را تایید نکرد.

 ما به نهایی کردن جزئیات این سیاست بسیار نزدیک هستیم، اما هدف من این است که به افراد اجازه دهم پس از ارسال درخواست خود در اسرع وقت کار کنند و ما انتظار داریم که جزئیات نهایی را هفته آینده منتشر کنیم تا بتوانند در آن بمانند.  فریزر گفت: کانادا به کار خود ادامه میدهد.

 IRCC تخمین می زند که 50000 دارنده PGWP می توانند از این سیاست از 95000 مجوز تخمینی که انتظار می رود در سال 2022 منقضی شود، بهره مند شوند.