ردکردن این
ورود به کانادا با محکومیت جنایی

تاریخ انتشار

ورود به کانادا با سابقه کیفری ممکن است دشوار باشد اما گزینه هایی برای پذیرش وجود دارد.

هر کسی که قصد دارد با سابقه کیفری خود وارد کانادا شود، ممکن است از این که بداند ممکن است غیرقابل قبول در نظر گرفته شود، متعجب شود.  این می تواند برای ساکنان هر کشوری که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند یا حتی چندین سال پس از محکومیت به کانادا سفر کنند، صدق کند.

 با این حال، در برخی شرایط ممکن است افرادی با محکومیت های ثبت شده وارد کانادا شوند اگر بتوانند مجوز اقامت موقت را دریافت کنند یا بتوانند نشان دهند که فرآیند بازپروری کیفری را تکمیل کرده اند.

چه چیزی باعث می شود که یک فرد غیرقابل پذیرش در کانادا باشد؟

لیست بلند بالایی از محکومیت های جنایی وجود دارد که می تواند یک فرد را غیرقابل پذیرش در کانادا کند.  شایع ترین تخلفات رانندگی بی احتیاطی، رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل، کلاهبرداری، ضرب و جرح و جرایم مواد مخدر است.

 هر یک از این موارد می تواند برای جلوگیری از پذیرش شما در کانادا کافی باشد، حتی اگر جزئی تلقی شوند و مدت ها پیش اتفاق افتاده باشند.  همچنین شایان ذکر است که افرادی که در حال حاضر در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند یا به تازگی آن را به پایان رسانده اند، کمتر امکان پذیرش در کانادا را دارند.

مجوز اقامت موقت

اگر بتوانید دلیل معتبری برای بازدید خود ارائه دهید، مجوز اقامت موقت به شما اجازه ورود قانونی به کانادا را برای یک دوره زمانی خاص می‌دهد.  TRP ها را می توان در هر مقطعی درخواست کرد، صرف نظر از اینکه مدت زمان محکومیت خود را کامل کرده اید یا حتی اگر هنوز بخشی از دوران محکومیت خود را سپری می کنید.

نمایش خبر  انتاریو، بریتیش کلمبیا و منیتوبا در آخرین دراو از برنامه کاندیدای استانی دعوت نامه صادر می کنند

 با این حال، احتمال دریافت TRP با شدت جرم ارتکابی و اینکه محکومیت شما به تازگی کامل شده است یا اینکه هنوز در حال انجام است، کاهش می یابد.

چگونه درخواست دهیم؟

دو راه برای درخواست TRP وجود دارد.  در هر دو مورد، باید مدارکی را ارائه دهید که دلیل عدم پذیرش شما در کانادا و همچنین دلیل ورود شما به کانادا را توضیح دهد.  در همه موارد، حتی گردشگری، یک افسر خطرات و مزایای اجازه ورود به کانادا را بر اساس محکومیت قبلی شما می سنجد.

 TRP فقط برای مدت زمانی که قصد دارید در کانادا باشید معتبر است و هر بار که وارد این کشور می شوید به یک TRP جدید نیاز دارید.

 هنگامی که شما یا وکیلتان تمام مدارک لازم را جمع آوری کردید، باید درخواست خود را برای تأیید به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ارسال کنید.

از طریق کنسولگری اقدام کنید

اگر برای برنامه ریزی سفر خود از قبل وقت دارید، شهروندان ایالات متحده می توانند درخواست TRP خود را به کنسولگری کانادا ارسال کنند.  زمان پردازش ممکن است متفاوت باشد، اما در صورت تایید، ورود شما به کانادا تضمین شده است.

درخواست در یک بندر ورودی

دریافت TRP در بدو ورود به کانادا مانند فرودگاه یا مرز زمینی امکان پذیر است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که افسر مهاجرت کانادا به شما اجازه ورود به این کشور را بدهد.  تصمیم نهایی با مقامات رسمی است و آنها باید در صورتی که سفر شما در برابر سلامت و امنیت کانادایی ها موجه باشد، ارزیابی کنند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: یک سال پس از زمان دعوت نامزدهای FSWP

 اگر از ورود شما منع شده باشد، تا زمانی که از کنسولگری کانادا تاییدیه نگیرید، اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت.

توانبخشی جنایی

یکی دیگر از راه‌های قابل پذیرش شدن، بازپروری کیفری است.  اگر در گذشته نتوانسته اید وارد کانادا شوید و بیش از پنج سال از پایان دوره محکومیت شما گذشته است، ممکن است واجد شرایط درخواست باشید.

 اگر فردی بتواند ثابت کند که سبک زندگی ثابتی داشته است، حداقل پنج سال از پایان دوره محکومیتش گذشته باشد، و بعید است که در فعالیت های مجرمانه بیشتر شرکت کنند، بازپروری تلقی می شود.

 نحوه محاسبه پنج سال بسته به نوع محکومیت شما می تواند متفاوت باشد.

  • مجازات تعلیقی: پنج (5) سال از تاریخ صدور حکم.
  •  مجازات تعلیقی با جزای نقدی: پنج (5) سال از تاریخ پرداخت جریمه محاسبه شود.  در صورت تغییر تاریخ پرداخت، دوره توانبخشی از تاریخ آخرین پرداخت شروع می شود.
  •  حبس بدون آزادی مشروط: پنج (5) سال از پایان مدت حبس محاسبه شود.
  •  حبس و آزادی مشروط: پنج (5) سال از اتمام آزادی مشروط محاسبه شود.
  •  مشروط: مشروط بخشی از حکم است.  از پایان دوره آزمایشی پنج (5) سال حساب کنید.
  •  ممنوعیت رانندگی: پنج (5) سال از تاریخ پایان ممنوعیت حساب کنید.  دادگاه کیفری شما را از رانندگی منع کرده است.

نوع محکومیت تفاوت ایجاد می کند

بزرگترین نکته در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک فرد بازپروری می شود این است که مشخص کنید اگر شما همان تخلف را در کانادا مرتکب می شدید چه اتفاقی می افتاد.  IRCC بین محکومیت هایی که منجر به محکومیت کمتر از 10 سال بر اساس قانون جنایی کانادا می شود و محکومیت هایی که منجر به محکومیت های بیش از 10 سال می شود تفاوت قائل می شود.  هر چیزی بیش از 10 سال جرم تلقی می شود و می تواند تأثیر منفی بر شانس بازپروری شما داشته باشد.

نمایش خبر  چرا کاندیداهای اکسپرس اینتری به ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) نیاز دارند؟

 هنگامی که به نظر می رسد که بازتوانی شده اید، لازم نیست هر بار که وارد کانادا می شوید دوباره این روند را طی کنید.