Skip to content
نوا اسکوشیا برنامه اقدام جدید مهاجرت فرانسوی زبان را منتشر کرد

تاریخ انتشار

هدف برنامه نوا اسکوشیا افزایش تعداد مهاجران فرانسوی زبان برای حمایت از جوامع فرانسوی زبان موجود است.

هفته گذشته نوا اسکوشیا برنامه اقدام جدید مهاجرت فرانسوی زبان خود را راه اندازی کرد.  این گزارش با عنوان رشد جمعیت فرانسوی زبان نوا اسکوشیا – برنامه عملی برای موفقیت (2022-25)، استراتژی استان را برای افزایش جمعیت فرانسوی زبانان تشریح می کند.

 این توسط وزارتخانه های کار، مهارت و مهاجرت نوا اسکوشیا و امور آکادمی و فرانکفونی با همکاری فدراسیون Acadienne de la Nouvelle-Écosse، Conseil de Développement économique de la Nouvelle-Economique de la Nouvelle-Écosse،  scolaire acadien استانی و آژانس فرصت های آتلانتیک کانادا، ایجاد شد.

 هدف آن جذب تازه واردان فرانسوی زبان از سایر کشورها و استان ها است و شامل تلاش هایی در زمینه های زیر است:

  • افزایش مشارکت جامعه و شریک
  •  ارتقاء و جذب
  •  برنامه های افزایش جمعیت
  •  حفظ و شمول از طریق خدمات تسویه حساب
  •  برنامه های تحقیق و ارزیابی

طرح به روز شده بر اساس اولین برنامه اقدام مهاجرت فرانسوی زبان نوا اسکوشیا است که در مارس 2019 راه اندازی شد. این طرح نیروی محرکه ای در تلاش های نوا اسکوشیا برای حمایت از جوامع موجود فرانسوی زبان و آکادی با افزایش جمعیت کلی فرانسوی زبان بوده است.

 این کشور به شدت به تبلیغ بین‌المللی نوا اسکوشیا به عنوان مقصدی خوش‌آمد برای فرانسوی‌ها متکی است.

 این گزارش بر ایجاد آگاهی درباره جریان‌های مهاجرت برای فرانسوی زبان‌ها از طریق برنامه نامزدی نوا اسکوشیا  و همچنین از طریق برنامه مهاجرت آتلانتیک تأکید می‌کند.  همچنین به دنبال آموزش تازه واردان در مورد حمایت ها و منابع موجود برای تازه واردان فرانسوی زبان در استان است.

نمایش خبر  ماه تاریخ زنان: تقدیر از کانادایی ها و زنان مهاجری که به شکل گیری کشور کمک کرده اند

فرانسوی در نوا اسکوشیا

بر اساس داده‌های سرشماری 2021 در مورد زبان‌ها، بیش از 30000 نفر در نوا اسکوشیا گزارش می‌دهند که زبان فرانسوی را به عنوان زبان اول صحبت می‌کنند.

 نوا اسکوشیا از زمانی که آکادی ها در دهه 1600 ساکن شدند، دارای یک جامعه تثبیت شده فرانسوی زبانان بوده است (آنها بعداً توسط بریتانیایی ها به اجبار از استان خارج شدند و به جنوب ایالات متحده فرستاده شدند. بسیاری بعداً بازگشتند).

 جیل بالسر، وزیر کار، مهارت ها و مهاجرت برای نوا اسکوشیا، گفت: “جامعه آکادی و فرانسوی زبان بخش مهمی از هویت و میراث استان ما برای بیش از 400 سال بوده است.”  “برنامه اقدام جدید ما نشان دهنده تعهد نوا اسکوشیا به افزایش تعداد تازه واردان فرانسوی زبان در سراسر استان و حصول اطمینان از فرصت ها و حمایت های آنها برای پیشرفت است.”

افزایش جمعیت نوا اسکوشیا

بر اساس طرح سطوح مهاجرت 2023-2025 که اخیرا منتشر شده است، کانادا امیدوار است تا سال 2025 پذیرای 500000 مقیم دائم جدید در سال باشد.

 نوا اسکوشیا به دنبال سهمی از این افزایش است.  در سال 2021 جمعیت برای اولین بار در تاریخ خود به بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است و استان امیدوار است تا سال 2060 آن را دو برابر کند. رشد بالای جمعیت تقریباً به طور کامل به دلیل افزایش مهاجرت، هم از خارج و هم در سطح بین استانی است.

 نوا اسکوشیا برای تشویق بیشتر فرانسوی‌زبانان به این استان، اخیراً قرعه‌کشی را از طریق جریان اولویت‌های بازار کار NSNP برگزار کرد.  ۱۵۰ کاندیدای دعوت‌شده واجد شرایط اکسپرس اینتری بودند و به‌عنوان اولین زبان رسمی‌شان فرانسوی صحبت می‌کردند یا امتیاز معیار زبان کانادایی ۱۰ را در همه توانایی‌های زبان داشتند.

نمایش خبر  پنج استان این هفته دعوتنامه‌های مهاجرت استانی صادر کردند

مهاجرت فرانکوفون به کانادا

اعلامیه نوا اسکوشیا در هفته مهاجرت فرانسه زبان منتشر شد.  این رویداد سالانه هر نوامبر برگزار می شود و به عنوان یک کمپین آگاهی بخشی برای مهاجران فرانسوی زبان عمل می کند.  هدف کلی فدرال برای مهاجران فرانسوی زبان خارج از کبک 4.4 درصد تا پایان سال 2023 است.

 یکی از ارکان اصلی جذب مهاجران فرانسوی، برنامه اقدام فدرال برای زبان های رسمی 2018-23 است.  این طرح که بودجه ای معادل 40.8 میلیون دلار برای حمایت از طرح های خود اختصاص داده است، منجر به تغییراتی در سیاست های مهاجرت اقتصادی کانادا شده است، مانند نقاط CRS اضافی در سیستم اکسپرس انتری برای صحبت کردن به زبان فرانسه و همچنین موارد دیگری مانند اجرای برنامه Mobilité Francophone برای کمک به این برنامه.  کارفرمایان خارج از کبک کارگران موقت فرانسوی زبان را استخدام می کنند.  طرح فدرال به شدت بر تلاش‌ها در زمینه بازاریابی و فعالیت‌های استخدامی متمرکز است که مهاجران فرانسوی زبان را هدف قرار می‌دهد.