ردکردن این
مهاجرت کمک می‌کند تا جمعیت نوا اسکوشیا از یک میلیون نفر فراتر رود

تاریخ انتشار

نوا اسکوشیا در برخی موارد شاهد سریع ترین رشد خود در سال ۲۰۲۱ بود.جمعیت نوا اسکوشیا به یک میلیون نفر رسیده که عمدتاً به دلیل مهاجرت است.

نوا اسکوشیا پس از رشد بی سابقه از جولای ۲۰۲۱، نقطه عطف جمعیت را پشت سر گذاشت. ماه قبل، کانادا مسافرت‌هایی را برای ساکنان دائمی مورد تایید از زمان بسته‌ شدن مرزها در ماه مارس ۲۰۲۰ محدود کرده بود، لغو کرد.

تیم هیوستون، نخست‌وزیر نوا اسکوشیا، در یک گفتگوی رسانه‌ای گفت: جمعیت بیشتر، ما را از هر نظر قوی‌تر می‌کند. همه ما از این رشد با پایه مالیاتی بیشتر، کسب و کارها و مشاغل جدید، تنوع فرهنگی بیشتر و زیرساخت های بهبود یافته، سود می بریم.

در یک رسانه دولتی استانی آمده که مهاجرت نقش مهمی در رشد جمعیت داشته است. جمعیت نوا اسکوشیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۵۶۹۶ نفر افزایش یافت که بیشترین افزایش در سه ماهه اول از سال ۱۹۷۱ بوده است.

در سال ۲۰۲۰، بیشتر مهاجران از هند، چین، فیلیپین، کره و بریتانیا به نوا اسکوشیا آمده اند.

نرخ حفظ مهاجرت فعلی این استان ۷۱ درصد است که بالاترین میزان در بین استان های آتلانتیک است. این چهار استان ساحلی شرقی در طول تاریخ شاهد آمد و رفت افراد تازه وارد در جستجوی شغل یا مراکز شهری بیشتر بوده اند.

یکی از اولویت های اصلی این استان، حمایت از رشد اقتصادی از طریق جذب کارگران و کارآفرینان است. برای حمایت از این هدف، نوا اسکوشیا در حال آماده شدن برای راه اندازی یک طرح بازاریابی ۲ و نیم میلیون دلاری برای ترویج مهاجرت به دولت است.

نمایش خبر  بررسی نیروی کار: اشتغال در کانادا در  ماه فوریه سالِ ۲۰۲۳ ثابت ماند

این استان همچنین می خواهد تا سال ۲۰۶۰ جمعیت خود را به دو میلیون نفر افزایش دهد. برای انجام این کار، نوا اسکوشیا قصد دارد سالانه ۲۵۰۰۰ تازه وارد را از طریق ترکیبی از مهاحرت بین استانی و مهاجرت جذب کند.

 

برنامه های مهاجرتی نوا اسکوشیا

تعدادی برنامه مهاجرت به طور خاص برای افرادی که می خواهند به نوا اسکوشیا نقل مکان کنند وجود دارد.

مسیر اصلی مهاجرت کانادا، اکسپرس انتری، برای هر کسی که می خواهد در هر استان کانادا به جز کبک زندگی کند، باز است. برای مهاجرت از طریق اکسپرس انتری، باید واجد شرایط یکی از سه برنامه مهاجرت فدرال با مهارت بالا باشید: دسته تجربه کانادا، برنامه کارگران ماهر فدرال، یا برنامه تجار ماهر فدرال.

نوا اسکوشیا برنامه کاندیداتوری استانی (PNP) خود را نیز دارد. کاندیداهای اکسپرس انتری ممکن است واجد شرایط PNPهایی مانند اکسپرس انتری تجربه نوا اسکوشیا، اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا، یا اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان باشند.

برنامه کاندیداتوری استان نوا اسکوشیا (NSPNP) همچنین برنامه هایی را برای افرادی که واجد شرایط اکسپرس انتری نیستند نیز ارائه می دهد. کارگران ممکن است واجد شرایط سه برنامه زیر باشند: کارگر ماهر، شغل مورد تقاضا، و جریان پزشکی.

همچنین دو جریان وجود دارد که به طور خاص برای کارآفرینان است: جریان کارآفرین و جریان کارآفرین فارغ‌التحصیل بین‌المللی.

سپس «برنامه آزمایشی مهاجرت به آتلانتیک» (AIP) وجود دارد که شامل نوا اسکوشیا و همچنین نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک می‌شود. کارفرمایان در این استان ها می توانند از AIP برای استخدام استعدادهای خارجی استفاده کرده و آنها را با یک طرح اسکان، سازماندهی کنند. مطالعه اولیه بر روی این طرح آزمایشی، نشان می‌دهد که طرح‌های اسکان در حال حاضر به بهبود نرخ نگهداری کمک می‌کنند.

نمایش خبر  کانادا چهارمین قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها را از ماه جولای برگزار می کند

وزیر مهاجرت شان فریزر، که اهل نوا اسکوشیا است، اخیراً اعلام کرد که AIP در سال جدید به یک برنامه دائمی تبدیل خواهد شد.