ردکردن این
مهاجران چطور می توانند در انتخابات کانادا رای دهند

تاریخ انتشار

 راهنمایی برای رای دهی در انتخابات سال ۲۰۲۱ برای شهروندان کانادایی در هر جایی از دنیا.

کانادایی ها در روز ۲۰ سپتامبر پای صندوق‌های رای می‌روند.

نخست وزیر جاستین ترودو از حزب لیبرال برای یک انتخابات سریع فراخوانده شده است. انتخابات هر چهار سال یکبار انجام می‌شود اما در موارد خاصی ممکن است زودتر انجام شود برای انتخابات سال ۲۰۲۱ تورادو از جنرال جدید درخواست کرد تا انتخابات سریعتر برگزار شد برای هر کسی که به دنبال رای دهی در سال جاری می باشد به خصوص شهروندان جدید در اینجا می توان نحوه رای دهی را مشاهده کنند.

 

آیا شرایط لازم برای رای دهی را دارم؟

اگر کانادایی هستید و سن شما ۱۸ سال یا بالاتر از می توانید در انتخابات فدرال سال ۲۰۲۱ در رای گیری شرکت کنید، اگر خارج از کشور زندگی می کنید یا نمی خواهید و پای صندوق‌های رای بروید می توانید از طریق سیستم رای گیری این کار را انجام دهید.

 

سیستم انتخاباتی کانادا چگونه کار میکند؟

در کانادا شما برای که شخصی عضو پارلمان شود رئیس می‌دهید ۳۳۸ کرسی وجود دارد هر یک از آنها توسط یک عضو پارلمان اداره می‌شوند و اکثر اوقات حزبی که بالاترین تعداد عضو پارلمان را دریافت می کند انتخابات را برنده می شود و رهبر آن حزب نخست وزیر می شود.

 

چطور باید تصمیم بگیرند که چه کسی را انتخاب کنم؟

روشهای وجود دارد که می‌توان تصمیم گرفت کدام حزب به بهترین نحو می‌تواند اهداف شما را دنبال کند.

شرکت برادکستینگ کانادایی پلت فرمی را پیشنهاد می دهد که از طریق آن می‌توانید یک آزمون را انجام دهید تا متوجه شوید دیدگاه‌های کدام حزب با شما هم راستا است کانادا در حال حاضر توسط حزب لیبرال کانادا تحت نظر نخست وزیر جاستین ترودو تحت کنترل و اداره است حزب محافظه کار کانادا در موقعیت مخالف رسمی این حزب قرار دارد به این معنا که آنها دومین پرسی را در مجلس به خود اختصاص داده اند و این ها تنها دو حزبی هستند که در سطح فدرال کار کرده اند.

نمایش خبر  چگونه زمان اقامت در کانادا را هنگام درخواست شهروندی کانادا محاسبه کنم؟

 

کبکویز تنها در کبک و تحت رهبری فرانکویز بانچت است در حال حاضر این حزب سومین حزب در مجلس را به خود اختصاص می‌دهد حزب گرین کمترین کرسی ها را در مجلس دارند و رهبر آن آنامی پائول است.

 

چطور رای بدهم؟

اولین گام برای افرادی که به تازگی قصد رای دهی در انتخابات کانادا را دارند ثبت نام برای رای دهی از شما می توانید به صورت آنلاین یا حضوری در هر یک از دفاتر انتخاباتی کانادا ثبت نام کنید پیش ثبت نام تا ۱۴ سپتامبر برقرار است اگر از قبل ثبت نام کنید می‌تواند کارت اطلاعات رای دهنده را به صورت اینترنتی دریافت کنید که میتوانید دروس انتخاب همراه خود داشته باشید علاوه بر آن باید یک کارت شناسایی قابل قبولی نیز به همراه داشته باشید.

ایا شما می توانید زمانی که قصد رای دهی دارید در همان روز برای ثبت‌نام حضور یابید. تاریخ هایی که از قبل برای دهی انجام می شوند از ۱۰ سپتامبر تا سیزدهم سپتامبر از ۹ صبح تا ۹ شب هستند روز انتخابات در روز ۲۰ سپتامبر خواهد بود اکثر کانادای های واجد شرایط ثبت نام کرده اند شما می توانید وب سایت انتخابات کانادا را مشاهده کنید اگر از طریق پلتفرم های اینترنتی قصد رای دهی دارید می توانید دستورالعمل ها را در آدرس اینترنتی خود دریافت کنید.

 

اگر در کانادا حضور ندارم امکان رای دهی برای من وجود دارد یا خیر؟

اگر شما خارج از کانادا هستید می توانید پیش از ۱۴ سپتامبر را برای بدهی ثبت نام کنید پس از ثبت‌نام کانادا به شما یک بسته برای دهی ارسال می کند، سیستم انتخاباتی کانادا در اولین فرصت توصیه‌های لازم را به شما ارسال می کند و اگر برای شما پس از ۲۰ سپتامبر سال شود در نظر گرفته نخواهد شد.

نمایش خبر  سرمایه‌گذاری ۱۰۱ برای مهاجرین جدید به کانادا: مبانی سرمایه‌گذاری (بخش ۱)

 

چطور می توان مراکز انتخاباتی را پیدا کند

اطلاعات مراکز انتخاباتی روی کارت اطلاعات رای دهنده مشخص هستند در سال جاری مراکز انتخاباتی کمتر و با فاصله هستند از آنجایی که این انتخابات سریع می باشد انتخابات کانادا نمی‌تواند در دانشگاهها و کالج ها مراکزی را در نظر بگیرد