ردکردن این
سه شهر کانادا در فهرست 10 شهر برتر شاخص جهانی زیست پذیری 2022 قرار گرفتند

تاریخ انتشار

کانادا تنها کشوری است که سه شهر در بین ده شهر برتر دارد

سه شهر کانادا در فهرست زیست پذیرترین شهرهای جهان در فهرست زیست پذیری جهانی 2022 در ده شهر برتر قرار گرفته اند.

 امسال کلگری، آلبرتا با زوریخ به مقام سوم دست یافتند.  این کشور از نظر آموزش و زیرساخت از زوریخ پیشی گرفت، اما در فرهنگ و محیط زیست کوتاهی کرد.  وین در مجموع مقام اول را کسب کرد و کپنهاگ در جایگاه دوم قرار گرفت.

 ونکوور در رتبه پنجم قرار گرفت و تورنتو، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا، به رتبه هشتم رسید.  این افزایش در رتبه بندی نسبت به سال 2021 است که در آن محدودیت های همه گیر COVID-19 باعث شد این شهرها در رتبه بندی سقوط کنند.  در سال 2021، تورنتو در جایگاه بیستم قرار داشت.  دمشق، طرابلس و لاگوس در سال گذشته به دلیل شرایط ناامن زندگی و تهدید بالای تروریسم در رتبه های آخر قرار گرفتند.

 این مطالعه توسط واحد اطلاعات اقتصادی انجام شده است.  EIU بیش از 70 سال است که تأثیر توسعه جهانی بر جمعیت و شهرها را تجزیه و تحلیل و نظارت می کند.  آنها هر سال گزارشی را منتشر می کنند که زیست پذیری شهرها را در سراسر جهان بر اساس عوامل متعددی مانند ثبات، مراقبت های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت رتبه بندی می کند.  گزارش 2022 شامل 172 شهر بود که نسبت به گزارش 2021 33 شهر افزایش داشت.

 امتیازات کلی برای همه شهرها در سال جاری بالاتر بود زیرا زیست‌پذیری عمومی در سراسر جهان در برخی مناطق بهبود یافته است.  از آنجایی که افراد بیشتری علیه COVID-19 واکسینه می شوند، نمرات در فرهنگ و محیط زیست نسبت به سال 2021 بهبود چشمگیری داشته است و تقریباً در سطح قبل از همه گیری است.  همچنین با کاهش فشار ناشی از بیماری همه گیر بر سیستم های پزشکی جهانی، نمرات بالاتری برای مراقبت های بهداشتی به دست آمد.  با این حال، امتیازات ثبات به طور متوسط ​​کاهش یافته است.

نمایش خبر  شرایط لازم برای آزمون زبان مهاجرت به کانادا کدامند؟

کانادا امن و با ثبات است

کانادا تنها کشوری بود که سه شهر در بین ده شهر برتر داشت که نشان می دهد استاندارد زندگی در کانادا به طور کلی بسیار بالا است.  به همین دلیل، کانادا اغلب به عنوان کشوری مطلوب برای مهاجران دیده می شود.

 کانادا همواره به عنوان یکی از باثبات ترین و بردبارترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود.  در واقع، یک مطالعه اخیر توسط اداره آموزش بین‌الملل کانادا، ثبات کانادا را به عنوان عامل شماره یک تصمیم‌گیرنده برای دانشجویان بین‌المللی رتبه‌بندی کرد.

 کانادا قصد دارد تا سال 2024 هر سال از بیش از 450000 مقیم دائم جدید استقبال کند. برای رسیدن به این هدف، کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرتی را برای کسانی که مایل به اقامت دائم هستند ارائه می دهد.

مقیم دائم شدن

 اکسپرس اینتری

برجسته ترین مسیر مهاجرت به سمت اقامت دائم از طریق سیستم مدیریت برنامه اکسپرس اینتری است.

 برنامه کارگران ماهر فدرال، دسته تجربه کانادایی  و برنامه تجارت ماهر فدرال  برنامه‌های اکسپرس اینتری هستند که از طریق آن به کاندیدهای واجد شرایط با استفاده از سیستم رتبه‌بندی جامع امتیاز داده می‌شود و نسبت به یکدیگر رتبه‌بندی می‌شوند.

 اولین قدم برای یک کاندید این است که خود ارزیابی کند که آیا واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستید یا خیر.  سپس کاندیدهای واجد شرایط می‌توانند برای دریافت امتیاز CRS خود، نمایه‌ای با پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا ایجاد کنند.

 امتیاز CRS بر اساس معیارهایی مانند تجربه کاری، مهارت های زبانی و تحصیلات همراه با سایر عوامل سرمایه انسانی است.  هرچه CRS بالاتر باشد، احتمال اینکه یک کاندید دعوتنامه درخواست را از IRCC دریافت کند بیشتر است.

نمایش خبر  کانادا قرار است یک قانون حقوق مستاجران را معرفی کند

برنامه های کاندید استانی

مهاجران ماهر همچنین می‌توانند مستقیماً از طریق یک برنامه کاندید استانی  به یک استان درخواست دهند.  تمام استان های کانادا، به جز کبک و نوناووت، PNP هایی دارند که با IRCC همسو هستند.  این برنامه ها به دولت های استانی اجازه می دهد تا کاندیدهایی را انتخاب کنند که احساس می کنند در استان مناسب هستند.

کبک

کبک مهاجران را بر اساس معیارها و رویه‌های خود انتخاب می‌کند.  اگر توسط کبک برای مهاجرت انتخاب شده باشید، شما و خانواده همراهتان گواهی انتخاب کبک دریافت خواهید کرد.  کسانی که CSQ دریافت می کنند می توانند برای اقامت دائم به IRCC مراجعه کنند.

گزینه های دیگر

علاوه بر این برنامه‌ها، کانادا برنامه‌های موقت کارگر خارجی، ویزای دانشجویی و ویزاهای اقامت موقت (بازدیدکننده) را برای کسانی دارد که می‌خواهند قبل از تصمیم‌گیری برای درخواست اقامت دائم، از کانادا دیدن کنند و تجربه کنند.