Skip to content
ساسکاچوان برنامه مهاجرتی جدیدی را اعلام کرد

تاریخ انتشار

 

برنامه آزمایشی مهارت‌هایی که به سختی تکمیل می‌شوند برای حمایت از تقاضاهای بازار کار ساسکاچوان در بخش‌های کلیدی ایجاد شده است.

ساسکاچوان طرح آزمایشی جدید مهاجرت را در ۲۵ نوامبر اعلام کرد.

طرح آزمایشی مهارت‌هایی که به سختی تکمیل می‌شوند، به کارفرمایان ساسکاچوان اجازه می‌دهد تا استعدادهای بین‌المللی را برای مشاغل خاص مورد تقاضا جذب کنند. مشاغل واجد شرایط تحت این طرح آزمایشی، شامل موقعیت‌های کاری سطح پایین خواهد بود که ممکن است به آموزش در حین کار نیاز داشته باشند. بخش‌هایی که بیشترین تقاضای نیروی کار در ساسکاچوان را دارند، عبارتند از: بهداشت، تولید، کشاورزی، تکنولوژی کشاورزی، ساخت و ساز، گردشگری و خرده فروشی.

جرمی هریسون، وزیر مهاجرت و آموزش شغلی طی بیانیه‌ای رسانه ای گفت: تقاضا برای نیروی کار در استان ما زیاد است و تنها با پروژه های اقتصادی قابل توجهی که اخیراً در ساسکاچوان اعلام شده، افزایش خواهد یافت. این طرح آزمایشی جدید برای مهارت‌هایی که به سختی تکمیل می‌شوند (در ساسکاچوان برای ساسکاچوان توسعه یافته‌اند)، پیشرفتی در بحث‌های استقلال ما از دولت فدرال است و به کارفرمایان کمک می‌کند تا دسترسی بیشتری به گزینه‌های بین‌المللی برای استخدام کارگران داشته باشند. این موضوع علاوه بر ثبت سرمایه‌گذاری‌ها در بحث آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار استانی است، زیرا در زمان همه‌گیری جهانی، ما را وارد دوره‌ای از رشد قوی می‌کند.

کارگرانی که از طریق این جریان برنامه کاندیداتوری مهاجرت به ساسکاچوان (SINP) کاندید می‌شوند، توسط کارفرمایان و جامعه حمایت می‌شوند. این طرح آزمایشی قرار است در دسامبر ۲۰۲۱ راه اندازی شود.

جیم بنس، رئیس و مدیر عامل خدمات گردشگری ساسکاچوان در این بیانیه گفت: این خبر بسیار مثبتی برای مشاغل صنعت گردشگری در ساسکاچوان است. این طرح آزمایشی برای جذب استعدادها طراحی شده است و برنامه‌ای عالی برای تمام بخش هایی است که در حال حاضر با چالش های جذب نیروی کار در استان مواجه هستند. در حالی که ما همیشه سخت تلاش می کنیم تا از هر فرصتی برای استخدام محلی استفاده کنیم، باید خلاق باشیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیروی کار مناسبی برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار و جوامع خود در ساسکاچوان داریم، چیزی که این برنامه‌ی بسیار منحصر به فرد را به ویژه برای دوران پساکرونا، مفید خواهد کرد.

نمایش خبر  شغل‌های با درآمد بالا در کانادا بر اساس سطح تحصیلات

برخی از معیارهای واجد شرایط بودن نامزدها عبارتند از:

– یک پیشنهاد استخدام تمام وقت و دائمی و نامه موافقت کاری SINP برای یک شغل واجد شرایط از سوی یک کارفرمای ثبت شده در ساسکاچوان؛

– داشتن حداقل سطح مهارت زبان رسمی کانادا؛ و

– داشتن حداقل الزامات تحصیلی و تجربه کاری، که شامل حداقل یک سال سابقه کار در همان شغلی که برای آن پیشنهاد کاری داشته‌اید یا شش ماه تجربه کاری در آن شغل در ساسکاچوان.

در حال حاضر، این بیانیه به مشاغلی که واجد شرایط هستند، حداقل الزامات تحصیلی و سطح دقیق مهارت زبانی موردنیاز اشاره‌ای نمی‌کند.

برای اینکه کارفرمایان واجد شرایط باشند، باید قبل از اینکه بتوانند از این طرح آزمایشی برای استخدام استفاده کنند، ثابت کنند که تلاش های گسترده ای برای استخدام در داخل کشور انجام داده اند. آنها همچنین باید نیاز و مزیت کسب و کار خود را نشان داده و الزامات مربوط به ارائه پشتیبانی جهت سکونت کارگران را برآورده کنند. جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.