Skip to content
رشد مشاغل در کانادا در ماه نوامبر فراتر از انتظارات بود

تاریخ انتشار

کانادا در ماه نوامبر ۱۵۴۰۰۰ شغل ایجاد کرد و بیکاری به ۶ درصد کاهش یافت.

با افزایش اشتغال فراتر از پیش‌بینی‌ها و کاهش میزان بیکاری به حدود قبل از همه‌گیری، داده‌های جدید نیروی کار نشان می‌دهد که کانادا در مسیر بهبود کامل اقتصادی است.

در نوامبر گذشته، کارفرمایان کانادایی ۱۵۴۰۰۰ شغل به اقتصاد اضافه کردند. رشد ماه گذشته بیش از پیش‌بینی تحلیلگران معادل با ۳۸۰۰۰ بود که به سطح ماه اکتبر نزدیک‌تر بود. این دستاوردها، میزان اشتغال را به یک درصد بالاتر از سطوح قبل از همه گیری افزایش داد. همچنین، بیکاری به ۶ درصد کاهش یافت که نسبت به فوریه ۲۰۲۰ حدود ۰.۳ درصد است.

داده‌های پیمایش نیروی کار از سوی اداره آمار کانادا، شرایط بازار کار را در هفته هفتم تا سیزدم نوامبر منعکس می‌کند. سیاست‌های اثبات واکسیناسیون و سایر اقدامات بهداشت عمومی تا حد زیادی شبیه به آنچه در اکتبر بود، می‌باشند.

 

با وجود افزایش اشتغال، کمبود نیروی کار همچنان ادامه دارد

استخدام در ماه نوامبر توسط بخش خصوصی در موقعیت های شغلی تمام وقت و پاره وقت انجام شد. با این حال، کانادا همچنان با کمبود نیروی کار در بخش‌هایی مانند مهمانداری، خرده‌فروشی و مراقبت‌های بهداشتی مواجه است. در ماه سپتامبر، تقریباً یک میلیون شغل خالی در سراسر کشور وجود داشت.

اکثر اقدامات کمک مالی دولت برای کووید ۱۹ در اواخر اکتبر به پایان رسید. برخی از تحلیلگران می گویند این موضوع ممکن است مردم را به پذیرش پیشنهادهای شغلی وادار کرده باشد. از جمله این اقدامات، مزایای بازیابی کانادایی برای افرادی بود که متهم به دلسردی مردم از بازگشت به کار شده بودند. هیئت کنفرانس کانادا می‌گوید فقدان رشد دستمزد، به‌ویژه در صنایع خدماتی با دستمزد پایین، بازدارنده‌تر بود.

نمایش خبر  آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و PEI در آخرین نتایج PNP دعوتنامه صادر کردند

لیام دالی اقتصاددان می نویسد: رشد مشاغل در ماه نوامبر نشان می دهد که خروج از مزایای بازیابی کانادا ممکن است برخی از کارگران را دوباره به سمت کسب و کار سوق دهد، اگرچه این به تنهایی برای رفع کمبود قابل توجه نیروی کار که بر چندین صنعت تأثیر می گذارد کافی نخواهد بود.

ناتان جانزن، اقتصاددان RBC نوشت که علیرغم افزایش اشتغال، هنوز سطوح «بسیار کم» کارگر در بخش‌های خدماتی وجود دارد.

جانزن نوشت: استخدام در خدمات اقامتی و غذایی از ماه اکتبر ۵ هزار افزایش یافته است، اما هنوز بیش از ۲۰۰ هزار زیر سطح قبل از شوک همه‌گیری است. هزینه‌های مسافرت و مهمانداری افزایش یافته، اما با توجه به اینکه نرخ بیکاری در حال حاضر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته، کاملا واضح است که کارگران بیکار کافی در آنجا وجود ندارند تا دوباره همه این مشاغل را به زودی پر کنند.