ردکردن این
در صورت دیپورت شدن از ایالات متحده امکان ورود به کانادا برای من وجود دارد؟

تاریخ انتشار

اگر از ایالات متحد دیپورت شده اید و در سوابق شما موجود می باشد امکان تحت تاثیر قرار گرفتن شرایط شما برای ورود به کانادا وجود دارد. کانادا و ایالات متحده اطلاعات محرمانه‌ای را با یکدیگر در میان بگذارند این شرایط می‌تواند شامل سوابق مهاجرتی و کیفری حتی برای سال های بسیار دور نیز باشد. این بدان معناست که اگر فردی تلاش کند از ایالات متحده وارد کانادا شود مسئولان مرزی کانادایی می‌توانند به اطلاعات و دستورات قبلی کیفری دسترسی داشته باشند. اگر غلطی از ایالات متحده دیپورت شده باشد مسئولان کانادایی اطلاع خواهند داشت و ممکن است مانع ورود شما به کشور شوند.

سوابق دیپورت از ایالات متحده یا هر کشور دیگری می تواند تأثیر منفی بر پرونده مهاجرت کانادایی شما داشته باشد. وقتی قصد کار تحصیل یا زندگی در کانادا دارید این امر می‌تواند به شدت پرونده شما را تحت تاثیر قرار دهد. به این دلیل، درک اینکه چرا ایالات متحده یا کشور دیگری بیرون رانده شده اید می‌تواند ورود شما به کانادا را تحت تأثیر قرار دهد.

اداره مهاجرت به آمریکا در سال ۲۰۲۰ گزارش می دهد که بیش از ۱۰۳۰۰۰ زندانی را هدایت کرد. در همان دوره بیش از ۸۵ هزار نفر را از ایالات متحده بیرون کرد. بسیاری از افرادی که ریپورت شدند نسبت به ورود به کانادا علاقه نشان داده بودند. پیش از انجام این کار باید از گام های لازم در این جهت مطلع شوید.

 

آیا به دنبال راهی هستید تا عدم پذیرش در کانادا به خاطر دپورت خارجی را بهبود بخشید؟

اگر از ایالات متحده یا یک کشور خارجی دیگری دیپورت شده اید از نظر کیفری نمی‌توانید وارد کشور شوید. برای اینکه این شرایط را بهبود دهید باید سوابق کیفری خود را پاک کنید و از طریق بازتوانی کیفری به اقدام کنیم این وضعیت از که دولت کانادا برای حل سوابق کیفری در نظر گرفته است. وضعیت دائمی خواهد بود و به شما اجازه می دهد در خارج و داخل کانادا سفر کنید.

نمایش خبر  چگونه تازه واردان می توانند در کانادا پول پس انداز کنند

صلاحیت سنجی به چیزهایی مانند نوع جرم و حکم، مدت زمانی که از تکمیل حکم گذشته است وابسته می باشد. اینکه از نظر کیفری امکان توانبخشی برای شما وجود دارد می‌تواند نگرانی‌ها در مورد بازگردانده شدن از مرز را برایتان آسان کند. اگر از ایالات متحده دیپورت شده باشید و دلیل این کار محکومیت کیفری باشد و پنج سال از زمان تکمیل حکم گذشته است، ممکن است شرایط لازم برای ورود به برنامه توانبخشی کیفری کانادا را داشته باشید. این درخواست از سوی یک مشاور کانادایی کنترل می شود. این فرآیند به نحوی است که شما باید اثبات کنید خطری برای شهروندان کانادا و خود کشور ندارید.

مهمترین ملاحظات در توانبخشی کیفری اینست که آیا با یک تخلف معادل در کانادا است. برای مثال، کانادا برخی از اقدامات کیفری را ضعیف می‌داند در حالیکه جرایم دیگر را جدی تلقی می‌کند. هر جرمی که حداکثر ۱۰ سال برای آن در نظر گرفته شده باشد، یک جرم جدی محسوب می‌شود. از سال ۲۰۱۸ رانندگی تحت مستی و مواد و داروهای روانگردان حکم ۱۰ ساله را در پی خواهد داشت. این بدان معناست که از آن زمان یک محکومیت رانندگی بر اثر دارو یا الکل جرم جدی در نظر گرفته می شود.

اگر سوابق کیفری به صورت جرایم خیلی جدی تعریف شوند یک مسافر با مسائل بیشتری رو به‌ رو خواهد شد. این شامل زمان زیاد رسیدگی به پرونده و هزینه‌ های بیشتر از سوی دولت کانادا خواهد بود. هزینه رسیدگی به پرونده در صورتی که پرونده جدی نیست ۲۰۰ دلار خواهد بود. زمانی که درخواست تهیه و ثبت شود استاندارد زمان ۱۲ ماه برای رسیدگی خواهد بود

نمایش خبر  تعداد مهاجران معوقه کانادا به 2.4 میلیون نفر کاهش یافته است