ردکردن این
در اینجا اسامی ۱۲ سیاستمداری که بر اداره مهاجرت کانادا نظارت می کنند آورده شده است

تاریخ انتشار

اعضای کمیسیون دائمی شهروندی و مهاجرت برای ۴۴ مین جلسه پارلمان انتخاب شدند.

کانادا اسامی ۱۲ عضو کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت را که بر سیاست های فدرال مرتبط با مهاجرت و چندفرهنگی نظارت خواهند داشت، اعلام کرده است.

کمیته دائمی که به اختصار CIMM نیز نامیده می شود، بر امور مربوط به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRB) نظارت می کند. این کمیته در مورد نحوه عملکرد هر یک از این سازمان ها، پایبندی به وظایف خود و نحوه مدیریت آنها مطالعه و گزارش می کند.

در میان چیزهای موارد، آنها قانون اساسنامه، درخواست های مهاجرتی معوق، اثربخشی و اهداف برنامه ها و سیاست‌ها را بررسی می کنند.

در جلسه قبلی پارلمان، CIMM، مطالعه‌ای اساسی در مورد تأثیر کووید ۱۹ بر مهاجرت کانادا انجام داد و توصیه هایی در مورد نحوه تغییر سیستم مهاجرت ارائه کرد. حزب سیاسی پیشرو موظف به ایجاد هیچ تغییری بر اساس این مطالعات نیست، اما می تواند به اطلاع رسانی برای انجام سیاست‌گذاری‌ها کمک کند.

این کمیته از اعضای منتخب پارلمان (نمایندگان پارلمان) از تمام احزاب سیاسی معتبر تشکیل شده است. در کانادا، حزب تنها در صورتی معتبر بوده و به رسمیت شناخته می‌شود که در مجلس عوام دارای حداقل ۱۲ عضو باشد.

کمیته جدید تا زمانی که نام اعضا مشخص نشود و یک رئیس انتخاب نشود، قادر به انجام مسئولیت های خود نخواهد بود. اعضا در اولین جلسه کمیته در ۱۴ دسامبر یک رئیس انتخاب خواهند کرد.

عضویت در طول جلسه مجلس ممکن است تغییر کند. در حال حاضر، ۱۲ نماینده‌ای که شروع به کار کرده اند به شرح زیر می‌باشند:

نمایش خبر  انتاریو و منیتوبا، چهار استان دیگر، در اکتبر 2023 شروع به افزایش حداقل میزان دستمزد کردند

شفقت علی از حزب لیبرال نماینده حوزه مرکزی برامپتون است که در انتاریو می‌باشد. او در انتخابات فدرال ۲۰۲۱ کانادا انتخاب شد. وی قبل از سیاست، در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می کرد.

الکسیس برونل-دوسپه از بلوک کبکوا نماینده حوزه انتخاباتی Lac-Saint-Jean در کبک است. او در حال حاضر یکی از معاونان کمیته مهاجرت است. او در صنعت کاغذ و در صنعت فیلم به عنوان اپراتور بوم کار می کند. برونل-دوسپه اولین بار در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

سوخ دالیوال از سال ۲۰۱۵ نماینده لیبرال برای شهر ساری-نیوتن در بریتیش کلمبیا بوده است. او در سال ۱۹۸۴ از هند مهاجرت کرد و یک شرکت موفق نقشه برداری زمین را تأسیس کرد.

فایچال الخوری نماینده لیبرالی از حوزه Laval-Les Îles کبک است. وی در سال ۱۹۷۶ از لبنان به کانادا مهاجرت کرد و دارای مدرک مهندسی است.

رزماری فالک عضو محافظه‌کار پارلمان بتلفوردز-لویدمینستر از ساسکاچوان است. وی قبل از سیاست، سابقه ای در زمینه مددکاری اجتماعی دارد.

جاسراج سینگ هالان از حزب محافظه کار است. او متصدی وزارت در سایه است که مسئول حفظ مسئولیت دولت در قبال اقدامات مربوط به مهاجرت است. هالان نماینده مجلس منطقه Calgary Forest Lawn از آلبرتا است.

آریل کایاباگا نماینده حوزه انتخاباتی لندن غربی به عنوان عضوی از حزب لیبرال است. وی در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. خانواده او زمانی که او ۱۱ ساله بود، از جنگ داخلی بوروندی گریخته و به کانادا نقل مکان کردند.

جنی کوان وزیر در سایه فعلی از حزب دموکراتیک نوین است. او از سال ۲۰۱۵ نماینده مجلس ونکوور شرقی از بریتیش کلمبیا بوده است. کوان سابقه طولانی در سیاست دارد که از سن ۲۶ سالگی شروع شد، زمانی که جوانترین مشاور شهر ونکوور شده بود.

نمایش خبر  چگونه می توان انتظار داشت که اکسپرس انتری در سال 2023 تغییر کند؟

ماری-فرانس لالوند از سال ۲۰۱۹ نماینده لیبرال اورلئان از انتاریو بوده است. او یکی از مالکان خانه سالمندان بوده و قبلاً در بیمارستان ها کار کرده است.

برد ریدکوپ نماینده محافظه کار از حوزه ساسکاتون غربی در ساسکاچوان است. وی قبل از سیاست، در امور مالی و حسابداری در صنعت ساخت و تولید کار می کرد.

کایل سیبک در حال حاضر به عنوان نایب رئیس کار می کند. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان نماینده محافظه کار دافرین-کالدون انتخاب شد. او همچنین قبلاً از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ نماینده حوزه برامپتون غربی بود. وی قبل از حرفه سیاسی خود به عنوان وکیل دعاوی مدنی کار می کرد.

سلما زاهد از سال ۲۰۱۵ نماینده لیبرال در اسکاربرو مرکزی از انتاریو بوده است. او رئیس فعلی کمیته دائمی مهاجرت است. او دارای دو مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت آموزشی و بازرگانی است.