ردکردن این
درک اکسپرس اینتری به عنوان مسیری برای مهاجرت به کانادا

تاریخ انتشار

تجزیه و تحلیل اکسپرس اینتری، از جمله اینکه چیست، برای چه کسی است و مراحلی که باید در طول فرآیند بردارید.

ویمال سیواکومار

منتشر شده در 15 سپتامبر 2022 ساعت 13:00 EDT

اکسپرس انتری روش اصلی کانادا برای آوردن کارگران ماهر بین المللی به این کشور از طریق اقامت دائم است.

 با این حال، یک تصور غلط رایج در مورد اکسپرس اینتری این است که این عنوان نام خود برنامه مهاجرت کانادا را نشان می دهد.  در واقع، اکسپرس انتری به سادگی نامی است که به سیستم آنلاینی داده می‌شود که برای مدیریت تجمعی برنامه‌های کارگران ماهر از سه برنامه مختلف استفاده می‌شود – کلاس تجربه کانادایی، برنامه کارگر ماهر فدرال، و برنامه تجارت ماهر فدرال.

 اجازه دهید اکنون کمی عمیق تر به مراحل مختلف مربوط به اکسپرس اینتری بپردازیم.

مرحله 1: واجد شرایط بودن خود را تعیین کنید

دقیقاً مانند هر فرآیند مهاجرتی دیگری در کانادا، ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را برای هر یک از سه برنامه مهاجرت نیروی کار ماهر که در بالا مشخص شده است – کلاس تجربه کانادایی، برنامه کارگران ماهر فدرال، یا برنامه مشاغل ماهر فدرال تعیین کنید.

 این فرآیند را می‌توان با پاسخ دادن به چند سؤال شروع کرد تا ببیند آیا حداقل شرایط لازم برای هر یک از برنامه‌ها را برآورده می‌کنید یا با مطالعه جزئیات مورد نیاز آن‌ها.

مرحله 2: یک نمایه در IRCC ارسال کنید و امتیاز سیستم رتبه بندی جامع خود را بررسی کنید

هنگامی که مشخص کردید واجد شرایط هستید، وقت آن است که یک نمایه آنلاین از طریق مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ایجاد و ارسال کنید.

نمایش خبر  نکته برای مهارت گفتاری تست سلپیپ

 این مرحله شامل جمع آوری برخی از اسناد کلیدی لازم برای تکمیل نمایه IRCC شما، از جمله آزمون زبان و ارزیابی اعتبار آموزشی است.

 دولت کانادا فهرستی از تمام اسنادی را که ممکن است در طول این فرآیند به آن‌ها نیاز داشته باشید، هم برای نمایه IRCC و هم برای درخواست الکترونیکی نهایی شما برای اقامت دائم ارائه می‌کند، که بعداً درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

 پس از ارسال نمایه‌تان، یک امتیاز رسمی سیستم رتبه‌بندی جامع از IRCC دریافت خواهید کرد که برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر بسیار مهم است.

مرحله 3: صبر کنید و ببینید آیا دعوت نامه ای برای درخواست دریافت می کنید

هنگامی که نمایه شما ارسال شد و امتیاز رسمی CRS را دریافت کردید، IRCC تصمیم می گیرد که آیا برای شما دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم کانادا صادر کند یا خیر.

 ITA کلید اقامت دائم برای کارگران ماهر خارجی در کانادا است و ITAها از طریق قرعه کشی اکسپرس اینتری که تقریباً هر دو هفته یکبار انجام می شود، ارائه می شود.  از طریق این قرعه‌کشی‌ها، IRCC از گروهی از کاندیداهای مهاجرت – معمولاً کسانی که بالاترین امتیاز CRS را دارند – دعوت می‌کند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

 پس از دریافت ITA، دولت کانادا متذکر می شود که شما 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کنید.

مرحله 4: درخواست الکترونیکی تکمیل شده خود را برای اقامت دائم ارسال کنید

با 60 روز برای تکمیل و ارسال درخواست خود برای اقامت دائم، باید مطمئن شوید که هر یک از مدارکی که ممکن است برای رفتن به آن نیاز داشته باشید را آماده کنید.

نمایش خبر  تعداد مجوز های تحصیلی مورد رسیدگی قرار گرفته برای دانشجویان هندی کاهش یافته است و متقاضیان از دیگر مناطق این کاهش را جبران می کنند.

 در اینجا چند نمونه از اسنادی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید آورده شده است: گواهی تولد، مدرکی مبنی بر وجوه و معاینه پزشکی.  فهرست کامل مدارک مورد نیاز را می‌توانید در وب‌سایت دولت کانادا پیدا کنید.

 این مرحله از فرآیند همچنین مستلزم آن است که هزینه‌های مربوط به درخواست خود را بپردازید، یک معاینه پزشکی دریافت کنید و یک بررسی سوابق پلیس را برای نهایی کردن eAPR خود بگذرانید.

 پس از انجام تمام اقدامات لازم، زمان آن فرا رسیده است که در نهایت درخواست خود را برای اقامت دائم به کانادا ارسال کنید.

مرحله 5: منتظر تصمیم نهایی IRCC باشید

اکنون، بازی انتظار با توجه به زمان پردازش درخواست اقامت دائم شما آغاز می شود.

 دولت کانادا می‌گوید که «اکثر درخواست‌های کاملی که تمام مدارک پشتیبان را دارند» ظرف مدت شش ماه یا کمتر پردازش می‌شوند.  استاندارد خدمات کانادا این است که 80 درصد درخواست‌های اکسپرس انتری در مدت شش ماه پردازش شوند.