ردکردن این
تفاوت میان گزینه های استانی پایه و ارتقا یافته چیست؟

تاریخ انتشار

دو روش گزینش استانی وجود دارد روش پایه و روش ارتقا یافته از زمان اجرای برنامه های کاندیدای استانی در سال ۱۹۹۸ افراد زیادی توانسته به کانادا مهاجرت کنند. متقاضیانی که به دنبال درخواست از طریق برنامه کاندیدای استانی هستند به طور بالقوه دو روند گزینش پیش روی خود دارند. 

برنامه کاندیدای استانی پایه که از اکسپرس اینتری متمایز است و برنامه کاندیدای استانی هم راستا باید بپرسند که ارتقا یافته نامیده می شود.

برنامه کاندیدای استانی پایه

کانادا از برنامه کاندیدای استانی برای کمک به پراکنده سازی مزایای مهاجرت در سرتاسر کشور استفاده می‌کند. بدین طریق که به استان‌ها و مناطق مختلف اجازه می‌دهد تا نیروهای کارآمد و متخصص خارجی خود را بر اساس نیازهای بازار کار استانی و فاکتورهای انسانی برگزینن. این افراد به آن مناطق مهاجرت کرده، در آنجا زندگی کنند و نیازهای بازار کار آن منطقه را برآورده می سازند.تا نیروهای کار متخصص به اقامت دائم کانادایی دست یابند و در نهایت می توانند شهروند عادی کانادا باشند.

هر استان چند برنامه کاندیدای استان از دستگاه‌های مختلف و انواع نیروهای کار مختلف دارد. 

حداقل یکی از این برنامه ها به اکسپلور سنتری متصل است. این دقیقا گزینه های برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته هستند و تفاوت اول بین این دو روش چه کسی میباشد.

برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته

بسته به استان و منطقه مورد نظر متقاضیانی که در حال حاضر در استخر اکسپرس اینتری هستند در صورت واجد شرایط بودن از طریق برنامه کاندیدای استانی یک استان خاص نوتیفیکیشن علاقه مندی را دریافت میکنند. اگر متقاضی درخواست دهد و درخواست تایید شود، در حالی که در استخر اکسپرس انتری قرار دارد گزینش ارتقا یافته را دریافت میکنپ.‌ از طریق این روند ارتقا یافته متقاضیان از طریق اکسپرس اینتری تحت مدیریت قرار می گیرند، اما یک دعوت نامه برای مهاجرت تحت برنامه کاندیدای استانی دریافت میکنند. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات این می تواند در جهت مخالف روی دهد بدین طریق که متقاضیان در برنامه کاندیدای استانی برای درخواست از طریق اکسپرس اینتری نیز دعوت می شوند. گرچه وقتی متقاضیان برای مهاجرت به کانادا پذیرفته می‌شوند این اتفاق از طریق روند استانی صورت گیرد.

نمایش خبر  اداره مهاجرت کانادا تاثیر مشکلات فنی بر متقاضیان اکسپرس انتری را تایید میکند

ملاحظات برای گزینش استانی

مزیت اصلی گزینش برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته این است که متقاضیان واجد شرایط میتوانند مدرک گزینش استانی را به دست آورند و به واسطه آن ۶۰۰ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند این امتیاز روشی است که اکثر متقاضیان بر اساس آن توسط اداره مهاجرت کانادا مورد ارزیابی قرار می گیرند. علاوه بر این متقاضیان با گزینش ارتقا یافته می توانند در طی ۶ماه فرایند درخواست خود را مورد رسیدگی داشته باشند.

 با این وجود، برنامه کاندیدای استانی نیازمند این است که متقاضیان گزینش شده در استان مورد گزینش ساکن شوند. از آنجایی که گزینه های ارتقا یافته بخشی از برنامه کاندیدای استانی محسوب می شوند افرادی که در این برنامه پذیرفته می‌شوند باید قوانین را رعایت کنند.

به خاطر داشته باشید که فرد باید برای یک برنامه اکسپرس اینتری و همچنین برای برنامه کاندیدای استانی که برای درخواست می دهند واجد شرایط باشد تا بتواند گزینش ارتقا یافته را دریافت کنند. اگر متقاضیان برای یکی از این دو واجد شرایط باشند نمی توانند از گزینش ارتقایافته استفاده کنند.

فرایند

فرآیند دریافت گزینه برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته بین دو فرآیند درخواست اکسپرس اینتری و برنامه کاندیدای استانی قرار دارد. به طور کلی به عنوان یک متقاضی شما باید:

شرایط صلاحیت سنجی و خدا از طریق اکسپرس انتری را بررسی کنید.

برای یکی از برنامه های تحت مدیریت اکسپرس اینتری درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. از این مرحله به بعد استان ها قادر هستند پروفایل شما را برای برنامه کانالهای استانی ببیند و مورد ارزیابی قرار دهند.

نمایش خبر  اقدامات جدید مسافرتی و مرزی کانادا از فردا اجرایی می‌شوند

استانهای مناطق مشخصی ممکن است به شما نیاز داشته باشند چند تا ابتدا با آنها تماس حاصل کنید و علاقه خود نسبت به درخواست از طریق روند برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته را اعلام کنید.

اگر استان یا منطقه نسبت به پروفایل شما علاقه داشته باشد میتواند به شما نوتیفیکیشن علاقمند را ارسال کند.

 از اینجا به بعد شما می توانید مستقیماً از طریق فرآیند برنامه کاندیدای استانی خود با آن منطقه یا استان در تماس باشید. 

در صورت موفقیت گواهی گزینش استانی را دریافت میکنید. این گواهی به شما ۶۰۰ امتیاز اضافی در پول اکسپرس اینتری می‌دهد و تضمین می‌کند که دعوت نامه درخواست را از اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به اقامت دائم کانادا و دریافت خواهید کرد.

 حالا شما می توانید درخواست خود را برای اقامت دائم ثبت کنید ۱ بررسی پزشکی و سوء سابقه انجام دهید و تمام مدارک لازم را ارائه دهید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود شما اقامت دائم را دریافت کرده و می توانید فصل جدیدی از زندگی خود را در کانادا آغاز کنید.