ردکردن این
بر اساس نظرسنجی، تأخیر در صدور ویزای کار بر تجارت کانادا تأثیر منفی می گذارد

تاریخ انتشار

یک نظرسنجی CERC می‌گوید کسب‌وکارها، سازمان‌ها و مؤسسات دانشگاهی که استعدادهای بین‌المللی را جذب می‌کنند، تحت تأثیر تأخیر پردازش IRCC قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های کانادایی، مؤسسات دانشگاهی و سازمان‌های دارای بودجه دولتی که به مهاجرت دسترسی دارند، تحت تأثیر تأخیر در مهاجرت، پناهندگان، و شهروندی کانادا قرار می‌گیرند.

 شورای جابجایی کارمندان کانادا،  یک سازمان غیرانتفاعی که به ویژه به مسائل تحرک نیروی کار علاقه مند است، در ماه ژوئن 2022 یک نظرسنجی انجام داد. در مجموع 33 سازمان که به طور منظم به برنامه تحرک بین المللی  دسترسی دارند پاسخ دادند.  به نظرسنجی  این دومین ویرایش از یک نظرسنجی قابل مقایسه از ژانویه 2021 است.

 بین ژوئن و ژوئیه، تعداد کلی متقاضیان معوقه در IRCC از 2.4 میلیون به 2.7 میلیون افزایش یافت که 12 درصد افزایش داشت.  در همان زمان، معوقه کارگران خارجی موقت با 21 درصد افزایش از 408733 به 493746 متقاضی رسید.  عقب ماندگی زمان پردازش را به خوبی بیش از استانداردهای خدمات IRCC افزایش می دهد.

 از میان کارفرمایان شرکت‌کننده در نظرسنجی، 97 درصد استعدادهای بین‌المللی را از طریق برنامه‌های مجوز کار استخدام می‌کنند و 53 درصد به مهاجرت اقتصادی دسترسی دارند.  بیشتر، 90 درصد از سازمان های شرکت کننده بیش از 2000 کارگر و 31 درصد بیش از 10000 کارگر را استخدام می کنند.

 وقتی در مورد اهمیت استعدادهای بین المللی برای کسب و کار پرسیده شد، 100٪ با این جمله موافق هستند: “مشارکت استعدادهای بین المللی برای تجارت ما مهم است.”

با این حال، تأخیرهای پردازش در IRCC تأثیر منفی بر 97٪ از عملیات پاسخ دهندگان در سال آینده دارد.  حدود 94 درصد از سازمان ها پروژه ها را به دلیل تاخیر در پردازش لغو یا به تعویق انداختند.  برای 55 درصد از سازمان ها، تأخیرها منجر به از دست دادن درآمد می شود.  چندین دانشگاه کانادایی در این نظرسنجی شرکت کردند که 29 درصد از آنها لغو یا به تعویق انداختن برنامه های آموزشی و همچنین تاخیر در پروژه های تحقیقاتی را گزارش کردند.

نمایش خبر  کانادا ۸۶ میلیون دلار برای تشخیص مدارک بهداشتی خارجی سرمایه گذاری می‌کند

 نظرسنجی CERC می گوید که نیاز کارفرمایان کانادایی برای دسترسی سریع به استعدادهای بین المللی در بازسازی اقتصاد کانادا در دنیای پس از همه گیری بسیار مهم است.  کارشناسان همچنین توافق دارند که مهاجرت یک استراتژی کلیدی برای بقای یک رکود احتمالی خواهد بود.

 این نظرسنجی همچنین خاطرنشان می‌کند که با افزایش نرخ واکسیناسیون و کاهش عفونت‌های جدی COVID-19، تحرک و مسافرت در حال افزایش است و توانایی کانادا برای مدیریت افزایش نرخ درخواست‌های ویزای سفر برای اقتصاد کانادا حیاتی خواهد بود.

 نامه دستوری شان فریزر، وزیر مهاجرت، از او می‌خواهد زمان‌های پردازش درخواست را کاهش دهد، از جمله برای رسیدگی به تأخیرهایی که تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته‌اند.  همچنین، همکاری با وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار و مشمولان معلولیت برای ایجاد یک سیستم کارفرمای مورد اعتماد برای شرکت های کانادایی که کارگران خارجی موقت را استخدام می کنند.  همچنین، تمدید مجوزهای کار را ساده کنید و زمان پردازش دو هفته‌ای «جریان استعدادهای جهانی» را حفظ کنید و یک خط تلفن ویژه کارفرما ایجاد کنید.

فریزر گفته است که انتظار می‌رود زمان‌های پردازش تا پایان سال تقویمی به حالت عادی بازگردد.  IRCC با افزودن حدود 500 کارمند دیگر به 11000 کارمند خود و همچنین مدرن سازی سیستم مهاجرت، تلاش هایی را برای بهبود زمان انتظار برای متقاضیان انجام داده است.  همچنین یک بودجه 827 میلیون دلاری برای دیجیتالی کردن سیستم مهاجرت فعلی، به علاوه 85 میلیون دلار اضافی برای سرعت بخشیدن به پردازش برخی از مشاغل، مانند مجوزهای تحصیل، مجوزهای کار، و تمدید کارت روابط عمومی وجود دارد.

 فریزر در مصاحبه ای در 21 ژوئن به CIC News گفت که به لطف این تلاش ها IRCC از 200000 مقیم دائم جدید استقبال کرده است و مجوزهای کار در مقایسه با سال 2021 نزدیک به 250 درصد افزایش یافته است.

نمایش خبر  افزایش تعداد درخواست های به تاخیر افتاده با وجود افزایش تعداد درخواست ها

 علیرغم تغییراتی که در سیستم ایجاد شده است، CERC می‌گوید که کارهای زیادی باید انجام شود و پیشرفت کند بوده است، به ویژه در کاهش تاخیرها و ایجاد یک سیستم کارفرمای مورد اعتماد.

 این نظرسنجی می‌گوید: «تخصیص مجدد منابع، نوسازی سیستم‌ها از طریق استفاده بهتر از فناوری، و در نظر گرفتن کانال‌های پردازش سریع، مانند برنامه کارفرمای معتمد، اقداماتی هستند که باید با فوریت اتخاذ شوند.

 CERC می‌گوید، بحث در مورد توسعه یک برنامه کارفرمای مورد اعتماد سال‌هاست که ادامه دارد.  علاوه بر این، 73 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند که مایلند 10 تا 25 درصد بیشتر به عنوان هزینه اضافی برای پردازش سریع درخواست بپردازند.  این هزینه ها هزینه های اضافی دولتی را برای تسریع پردازش پوشش می دهد.

 همچنین از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته شد تا توصیه های خود را برای بهبود زمان پردازش به اشتراک بگذارند.  پنج موضوع کلیدی از این سوال پدید آمد.  یعنی دولت کانادا باید زمان پردازش کارآمد و قابل پیش بینی را برای کارفرمایان فراهم کند.  کارفرمایان همچنین می‌خواهند برنامه‌ای را ببینند که معافیت‌های ارزیابی تأثیر بازار کار را ارائه می‌کند و متقاضیان را در مشاغل پر تقاضا به سرعت پیگیری می‌کند.  پاسخ دهندگان همچنین از IRCC خواستند تا کارکنان بیشتری را برای نوسازی سیستم های پردازش قدیمی در حال حاضر استخدام و آموزش دهد.  در نهایت، آنها از دولت خواستند تا برنامه کارفرمای مورد اعتماد را اجرا کند که نیازهای کارفرمایانی را که استعدادهای بین المللی را استخدام می کنند، برآورده کند.