ردکردن این
بررسی نیروی کار: اشتغال در کانادا در  ماه فوریه سالِ ۲۰۲۳ ثابت ماند

تاریخ انتشار

خلاصه ای از روند اشتغال در کشورِکانادا بر اساس استان و صنعت

براساس آخرین آمار نیروی کار کانادا، پس از دو افزایش ماهانه در دسامبر ۲۰۲۲ و ژانویه ۲۰۲۳، اشتغال در کانادا نسبتاً یکسان باقی ماند ( 22000+ نفر ؛ 0.1+ درصد) .

نرخ بیکاری بدون تغییر در 5 درصد باقی ماند که فقط از رکورد پایینِ 4.9 درصدی که در تابستان 2022 مشاهده شد، کمتر است. در ماه فوریه بیش از ۱ میلیون نفر بی کار در کانادا وجود داشت که اساسا نسبت به ژانویه بدون تغییر است.

علاوه بر این، اشتغال عمدتا در میان بزرگسالان ۲۵ تا ۵۴ ساله یا بزرگسالان کم سن و سال بدون تغییر بوده است. همچنین نسبت به ماه قبل تغییر چندانی در اشتغال جوانان مشاهده نشد.

اشتغال زنان

اشتغال زنان بین ۵۵ تا ۶۴ سال در ماه فوریه ۳۰ هزار نفر (۹ / ۱۱ درصد)افزایش یافته است. بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ زن در این گروه سنی در ماه فوریه استخدام شده اند که بالاترین نسبت ثبت شده است.

در فوریه ۲۰۲۳ ،۵۸.۹ درصد زنان ۱۵ ساله به بالا استخدام شدند که این عدد از آمار ۵۸.۱ درصدی در اوت ۲۰۲۲ بیشتر است، اما کم تر از رکورد بالای ۵۹.۲ درصدی در اکتبر ۲۰۰۷ است. اشتغال زنان از اوت 2022 تا فوریه 2023، حدود 214000 نفر افزایش یافته است که 61 درصد از رشد اشتغال را در این دوره تشکیل می دهد.

روند اشتغال در صنعت

صنعت خدمات فنی و حرفه ای محرک مهم رشد اشتغال بوده و بیش از یک سوم کل رشد اشتغال خالص در سه سال گذشته را به خود اختصاص داده است. در یک سال گذشته، اشتغال در این صنعت در ماه فوریه ۴.۷ درصد (۸۴،۰۰۰+)بوده است، که در تمام صنایع (% ۲.۱ +)رشد داشته است. علاوه بر این، دست مزد ساعتی کارمندان در این صنعت با افزایش ۹.۶ درصدی (۸۳ / 3 تا ۶۹ / ۴۳ دلار)نسبت به مدت مشابه، سریع ترین نرخ رشد در میان صنایع بوده است.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود از 108 نیروی کار فنی دعوت می کند

تعداد افراد شاغل در بخش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی در ماه فوریه 0.6 درصد یا 15000 نفر افزایش یافت. در یک سال گذشته ، اشتغال در بخش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی 1.7٪ یا 44000 نفر افزایش یافته است.

افزایش اشتغال در مدیریت دولتی (10000+،  ٪0.9+) در فوریه افزایش یافت. صنعت مدیریت دولتی شامل کسانی است که برای دولت‌های فدرال، استانی، منطقه‌ای، شهری و بومی کار می‌کنند و در ایالت انتاریو (7600+؛ ٪1.7+) و نیوبرانزویک (1500+؛ 4.3٪+) متمرکز بود. در مقایسه با فوریه ۲۰۲۲، یک سال قبل، اشتغال در صنعت مدیریت دولتی ۷.۷ درصد افزایش داشت.

اشتغال در کسب وکار، ساختمان سازی و سایر خدمات حمایتی (۱۱۰۰۰- ؛ ۱.۵- درصد)کاهش یافت که اولین کاهش قابل توجه در طول یک سال برای این صنعت است. این کاهش بیشتر در ایالت انتاریو (۱۶،۰۰۰- ؛ ۵.۳- درصد)متمرکز بود.

اشتغال در تجارت عمده فروشی و خرده فروشی و ساخت و ساز عمدتاً ثابت مانده است.

روند اشتغال در استان و کشور

اشتغال در جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، و مانیتوبا افزایش یافت و در نوا اسکوشیا کاهش یافت.

در جزیره پرنس ادوارد، اشتغال 2 درصد (1700+ نفر) در فوریه رشد کرد که دومین افزایش در سه ماه گذشته است. تعداد بیشتری از ساکنان جزیره پرنس در ماه فوریه به طور تمام وقت مشغول به کار شدند (2400+ نفر).

در نیوفاندلند و لابرادور، اشتغال 1.6 درصد (3800+ نفر) افزایش یافت که دومین افزایش اشتغال در سه ماه گذشته است. نرخ بیکاری 1.9 درصد کاهش یافت.

در نیوبرانزویک، اشتغال 1.3٪ (5100+ نفر) افزایش یافت که دومین افزایش اشتغال در سه ماه گذشته است. در یکسال گذشته، اشتغال در این استان تقریباً 5 درصد افزایش یافته است.

نمایش خبر  اعتصاب تاثیر گذار بر سیستم مهاجرت کانادا به پایان رسیده است

در مانیتوبا، اشتغال پس از سه ماه تغییر اندک، ۰.۷ درصد (۴،۹۰۰)افزایش یافت که ناشی از اشتغال تمام وقت بود.

نوا اسکوشیا تنها استانی بود که در ماه فوریه کاهش اشتغال (4700- نفر؛ 0.9- درصد) را ثبت کرد. نرخ بیکاری در ماه فوریه با 0.7 درصد افزایش به 5.7 درصد رسید.

در سایر استان‌ها تغییر چندانی در اشتغال ایجاد نشد.

خلاصه بررسیِ نیروی کار دسامبر 2022 را اینجا بخوانید.