ردکردن این
بانک کانادا یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش داد این برای تازه واردان به چه معنا است؟

تاریخ انتشار

حتی با یک اقتصاد کند کانادا همچنان به دنبال ورود تازه واردان به کشور برای پر کردن فرصت های شغلی خالی در بازار کار است.

بانک کانادا اخیراً از افزایش دیگری در نرخ بهره تا ۴.۵ درصد خبر داد. در حالی که افزایش کمی در طی یک سال محسوب می شود، نرخ بهره همچنان برای آینده بالا دیده می شود، که خرج های بزرگتر نسبت به سال گذشته را دشوار می‌کند. این تاثیر زیادی روی زندگی روزانه کانادایی ها و همچنین مهاجران تازه وارد به کشور دارد کانادا یکی از پایدارترین اقتصاد های جهانی را دارد، اما همچنان تحت تاثیر اتفاقات بین المللی قرار میگیرد. اعتبارات بانک کانادا درخواست را ارتقا داد و موضوعات جهانی مانند جنگ روسیه در اکران باعث افزایش قیمت گاز، نفت و غذا شد.

بانک کانادا عنوان می‌کند که افزایش نرخ بهره تاثیر مثبتی در طولانی مدت دارد نرخ بهره بالا نرخ تورم را کاهش میدهد. این نرخ در ماه ژوئن سال گذشته ۸.۱ درصد بود.

از آن زمان به بعد تورم به ۶.۹ درصد رسیده است اما هنوز راه طولانی برای رسیدن به هدف دو درصد وجود دارد. با افزایش نرخ بهره و بالا ماندن تورم تازه واردان به کشور، نگرانی های بسیاری برای آغاز زندگی خود در کانادا دارند.

نرخ بهره بالا اقتصاد را کند و درخواست کاهش میدهد.

اقتصاد یک علم دقیق نیست بلکه تکنیک هایی است که مشخص شده است در طولانی مدت بر اقتصاد تاثیر مثبتی دارد. با افزایش نرخ بهره تقاضا کاهش می‌یابد. وقتی کانادایی‌ها پول کمتری، به خاطر افزایش قیمت، خرج می کنند تقاضای کلی کاهش می یابد. این کاهش به تامین کنندگان این اجازه را می‌دهد تا راحت‌تر تقاضاها را به ثمر بنشانند بدون اینکه هزینه را افزایش دهند.

نمایش خبر  ویزای موقت کانادای من به دلیل عدم ارتباط با کشور مبدا رد شد. چگونه می توانم به دولت کانادا ثابت کنم که برخواهم گشت؟

برای مثال اگر مردم میزان کمی از گاز و نفت را بخرند احتمالاً تامین کنندگان قیمت آن را کاهش می‌دهند و گاز و نفت بیشتری باقی می ماند.

نظریه این است که وقتی قیمت نفت کاهش می یابد انتقال آیتم ها به صورت جهانی ارزان تر و ساده تر می شود و بیزینس ها قیمت ها را کاهش میدهند. با تشویق کانادایی ها برای صرف پول کمتر می توان شاهد تاثیر دو برابری بیزینس هایی بود که نیاز به تامین کمتر منابع و صرف پول کمتری دارند و در نهایت در طول مدت خرج کم میشود.

اگر درخواست کم است است این چه ارتباطی به نرخ اشتغال دارد؟

یکی از دلایل قرعه‌کشی های بزرگ برای تازه واردان به کانادا نرخ بالای اشتغال است. کانادا ، به خاطر افزایش سن جمعیت و پایین ماندن نرخ تولد، با کمبود شدید نیروی کار در چندین بخش روبه‌رو است. 

برای پاسخ به این مشکل کانادا سطوح مهاجرتی پروانه خود را در ماه نوامبر منتشر کرد و تصمیم گرفت از این راه تا پایان ۲۰۲۵, ۵۰۰ هزار و نیم دائمی جدید را در کشور بپذیرد. این بدان دلیل است که کانادا همچنان نرخ بالای ?صت های شغلی خالی در چندین بخش مانند حوزه سلامت ساخت و ساز خدمات علمی و حرفه‌ای را دارد. آخرین اطلاعات منتشر شده از اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که تقاضا برای کارمند و کارگر در این بخش ها بسیار بالا است.

بانک کانادا در ماه نوامبر گذشته در مورد اهمیت ادامه پذیرش مهاجران صحبت کرد. یک راه برای به تعادل رساندن میزان تامین و درخواست افزایش نیروهای کار است هر چقدر بیشتر بتوانیم در این موضوع تامین کنیم ، کمتر نیاز به رسیدگی به درخواست است. ورود مهاجران بیشتر به تنظیم بهتره درآمدهای بالا کمک می‌کند که به گفته بانک کانادا امر مهمی است زیرا دستمزدها تورم را تحت کنترل قرار می دهند.

نمایش خبر  تورنتو جایگاه نخست در زمینه زنان شاغل را در اختیار دارد

افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی به تجار شانس افزایش تعمیر را می دهد در بسیاری از نمودها این تنها از طریق افزایش نیروی کار انجام می شود و اگر نیروهای کار کافی برای ایجاد منابع کافی برای برآورده کردن تقاضا، در زمان افزایش نرخ بهره و افت تورم، وجود نداشته باشد، کشور به جای اول خود باز می‌گردند.

آیا این امر خرید خانه در کانادا را دشوار می کند؟

کانادا در حال حاضر با کمبود منازل مسکونی و قابل خرید روبه‌رو است. نرخ بالاتر بهره به معنای گران تر شدن گرفتن وام از بانک می شود .

مجددا این امر برای کاهش نرخ خرید منزل طراحی شده است و به بازار زمان ساخت مجدد تامین آن را می دهد، در این مثال به بازار فرصت ساخت منزل را میدهد . به طور خلاصه برای مقیمان دائمی جدید و شهروندان کانادا امکان خرید مسکن ممکن خواهد شد اما هزینه بالاتر خواهد. رفت کانادا اخیراً ضوابط جدید را مطرح کرده است که قصد افزایش تامین مسکن را دارند. تحت مصوبه جدید تنها شهروندان و مقیمان دائمی کانادا مجاز به خرید منزل تا سال ۲۰۲۵ خواهند بود. مقیمان موقت ممکن است همچنان بتوانند در کانادا مسکن خریداری کنند اما شرایط خاصی دان اضافه خواهد شد که آن را دشوار خواهد کرد.

تاثیر بر مخارج زندگی روزمره

مهاجرت به کانادا گرانقیمت است. پس از پرداخت تمام درخواست ها و هزینه سفر، هزینه مسکن حمل ، نقل داخلی و خواروبار نیز می‌تواند گران باشد. 

مهاجران احتمالاً زندگی خود را به عنوان مستاجر در کانادا آغاز میکنند .کانادا در حال حاضر بالاترین نرخ اجاره از زمان ویروس کرونا را دارد و هزینه متوسط اجاره در هر ماه دو هزار دلار است، که ۱۲ درصد بیشتر از زمان قبل از شیوع ویروس کرونا است. با افزایش نرخ بهره صاحبان مسکن نرخ کرایه را افزایش می دهند تا هزینه های خود را پوشش دهند. علاوه بر این، بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ قیمت غذا ۱۱ درصد به طور متوسط افزایش داشته است‌ برای یک خانواده ۴ نفره در کانادا انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ ۱۶ ۱۲۸۸ دلار برای غذا خرج شود.

نمایش خبر  برنامه سطوح مهاجرت کانادا 2024-2026 به مسائل مسکن و سلامت اشاره دارد

به گفته بانک کانادا بحران اقتصادی آرامی تا پایان سال ۲۰۲۳ در کشور برقرار خواهد بود. انتظار میرود جی تی ای رشد آرامی داشته باشد و از ۳.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به یک درصد در سال ۲۰۲۳ برسد.

اقتصاددانان کاهش نرخ تورم برای رسیدن به ۲ درصد در سال ۲۰۲۴، و کاهش داشته درصد تا اواسط سال جاری را می بینند. مشخص نیست که چه زمانی نرخ بهره کاهش می یابد اما بانک کانادا انتظار دارد که افزایش دیگری در آینده نزدیک رخ ندهد که گفته می شود آنها آماده هستند تا در صورت لزوم نرخ را برای جلوگیری از تورم افزایش دهند.

در کدام مدت کانادا می تواند انتظار داشته باشد که نرخ تورم همچنان بالا و در حدود ۵ درصد بماند و هیچ افزایش چشمگیری در قیمت مسکن اجاره و غذا وجود نداشته باش.د همچنان بانک کانادا بر این باور است که تورم اصلی رخ داده است و سال ۲۰۲۴ شاهد رشد هستیم. و همراه با کاهش قیمت ها به خاطر تورم تازه واردان و کانادایی ها در موقعیت اقتصادی بهتری نسبت به سال گذشته خواهند بود.