ردکردن این
اقدامات جدید مسافرتی و مرزی کانادا از فردا اجرایی می‌شوند

تاریخ انتشار

 

هر کسی که از روش‌های حمل و نقل تحت نظارت دولت فدرال کانادا استفاده می‌کند، باید ثابت کند که کاملاً در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده است.

از فردا، ۳۰ نوامبر، برای همه مسافران ۱۲ سال و بالاتر در کانادا، واکسیناسیون کامل علیه کووید ۱۹ ضروری است.

قوانین جدید برای بخش حمل و نقل تحت نظارت دولت فدرال اعمال می شود. این قوانین شامل قطارهای VIA Rail و Rocky Mountaineer، تمام فرودگاه‌های کانادا و کشتی‌های مسافربری است که در سفرهای ۲۴ ساعته یا بیشتر، مانند کشتی‌های کروز، فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال، حمل و نقل جاده ای، مانند اتوبوس، مشمول این سیاست نیست.

کانادا این اقدام را ماه گذشته اعلام و آن را در ۳۰ اکتبر معرفی کرد. در آن زمان، مهلتی ارائه شد که به مسافران امکان می‌داد به جای اثبات واکسیناسیون، مدرکی مبنی بر منفی بودن آزمایش PCR کووید ۱۹ ارائه کنند، اما اکنون این مدت به پایان رسیده است.

اکنون فقط تعداد کمی از مسافران واجد شرایط یکی از معافیت های محدود هستند، به عنوان مثال، کسانی که به دلایل پزشکی نمی توانند واکسینه شوند.

همچنین اقدام موقتی در نظر گرفته شده که به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا ۲۸ فوریه بدون نیاز به واکسیناسیون، از طریق هوایی کانادا را ترک کنند. مسافرانی که مایل به استفاده از این معافیت هستند، باید قبل از سوار شدن به هواپیما، آزمایش مولکولی منفی برای کووید ۱۹ ارائه دهند. فقط مسافرانی که قبل از ۳۰ اکتبر وارد کانادا شده اند، واجد شرایط این سیاست ویژه هستند.

همچنین از ۳۰ نوامبر، مسافران کاملاً واکسینه شده‌ی مجاز به ورود به کانادا، که کشور را ترک می‌کنند و ظرف ۷۲ ساعت پس از خروج بازمی‌گردند، دیگر نیازی به ارائه نتیجه آزمایش مولکولی برای کووید ۱۹ جهت بازگشت ندارند.

نمایش خبر  در کانادا به کجا می توانم بروم که باز هم به یک شهر بزرگ مرتبط باشد؟

این معافیت فقط برای سفر شهروندان کانادایی، دارندگان اقامت دائم یا افرادی که تحت قانون هند ثبت نام کرده‌اند و کاملاً واکسینه شده‌اند و از طریق هوا یا زمین کانادا را ترک کرده و به کانادا بازمی‌گردند، اعمال می‌شود. لازم است این افراد بتوانند مدرک واکسیناسیون خود را ارائه نمایند. کودکان زیر ۱۲ سال و افرادی که به دلایل پزشکی نمی توانند واکسینه شوند نیز مشمول این ماده جدید می شوند.

هر مسافری که بیش از ۷۲ ساعت به خارج از کشور می رود، همچنان باید قبل از آمدن به کانادا، آزمایش اجباری مولکولی اجباری کووید ۱۹ را انجام دهد. کانادا آزمایش های آنتی ژن که اغلب به آنها “تست سریع” می گویند را برای این منظور به رسمیت نمی شناسد.

از ماه فوریه سال جاری، کانادا همه مسافران بین‌المللی ورودی بالای پنج سال را ملزم کرده که آزمایش کووید ۱۹ را بدون توجه به اینکه واکسینه شده‌اند یا خیر، انجام دهند.

همچنین ۳۰ نوامبر روزی است که کانادا سه واکسن جدید را به لیست واکسن هایی اضافه می کند که مسافران می توانند دریافت کنند تا به طور کامل در برابر کووید ۱۹ ایمن شوند. از فردا، واکسن های زیر در کانادا تایید می شوند:

سینوفارم
سینوواک
کوواکسین
فایزر BioNTech
مدرنا
آسترازینکا
جانسن/جانسون و جانسون.

برای اینکه یک مسافر عازم کانادا کاملاً واکسینه شده تلقی شود، معمولاً باید دوز پیشنهادی کامل از یک واکسن تأیید شده را حداقل ۱۴ روز کامل قبل از روز عزیمت دریافت کرده باشد. افرادی که مدرک واکسیناسیون آنها به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست، باید ترجمه تایید شده سند خود را ارائه دهند. مسافران همچنین باید قبل از ورود به کانادا، تمام اطلاعات مورد نیاز، از جمله مدرک ایمن سازی و طرح قرنطینه را از طریق یک برنامه آنلاین رایگان به نام ArriveCAN ارسال کنند.

نمایش خبر  آمار کانادا: داوطلبان PNP در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا درآمد بالاتری دارند