ردکردن این
اقتصاد کانادا چطور نیروهای کار مهاجر را تحت تاثیر قرار می دهد؟

تاریخ انتشار

بطور کلی اقتصاد کانادا به دنبال نشان دادن رشد بازار کار در چند سال گذشته و فرصت های شغلی بسیار برای تازه واردان است.

در آغاز شیوع ویروس کرونا، مهاجرانی که در پنج سال اخیر وارد کشور شدند سط بیکاری بیشتری را نسبت به نیروهای کار متولد کانادا شاهد بودند.

با این وجود در طول دوره شیوع ویروس کرونا این وضعیت تغییر یافت.

از ژانویه 2022، نرخ اشتغال برای تازه واردان 7 درصد بیش از میانگین پیش از شیوع است.

به گفته مارک دزورماکس، اقتصاد دان ارشد در اسکوشیابانک ” مهاجران در ابتدا در سطح بیکاری کلی شاهد این کاهش مهم بودند. اما از آن به بعد کمک مالی سریعی وجود داشت. که از کمک مالی برای نیروهای کار متولد کانادا سریعتر بود. نیروهای کار مهاجر در موقعیتی بالاتر از موقعیت قبل از شیوع ویروس کرونا هستند”.

او انتاظر دارد این کمک مالی ادامه داشته باشد و آنرا نشانه خوبی برای رشد اشتغال مهاجر در آینده می داند.

کمبودهای کار کانادایی

موردی که دزورماکس مد نظر دارد کمبود شغل در تمام بخش ها است.

به گفته او ” کمبود شغل یک محدودیت واقعی در رشد اقتصادی و توانایی اقتصاد برای توانبخشی از ویروس کرونا است”.

کمبود های کار، که زمانی روی می دهد که تجارت ها می خواهند تولید بیشتر داشته باشند یا ساعات بیشتر کار کنند اما نمی توانند این کار را کنند زیرا نمی توانند نیروهای کار با مهارت کافی و مورد نیاز را به تعداد کافی استخدام کنند، رشد و بهره اقتصادی را محدود می کنند. در آخرین تحقیقات انجام شده از سوی فدراسیون کاناداییِ تجارت مستقل، حدود نیمی از پاسخ دهندگان نشان دهند که کمبود کار تخصصی آنها را از کار باز نگه داشت.

نمایش خبر  چگونه IRCC برنامه دارد از جوامع حمایت کند

به گفته دزویماکس ” کانادا حدود 913000 فرصت شغلی در سه ماهه سوم سال 2021 داشت. این بالاترین رکوردی بود که برای یک سه ماهه ثبت شده بود. “. این میزان عادی نیست. به طور کلی کمبودهای کار چیزی است که پس از دوره رشد روی می دهد. ما شاهد این هستیم که این بازارهای کار کمبودهای بسیاری در چرخه ی اقتصادی دارند.

در حالیکه هیچ بخشی از مشکلات پیدا کردن کارمند مصون نیست، دزورماکس گزارش می دهد که برخی از بخشها نرخ های بالاتری را تجربه می کنند.

به گفته او ” ما شاهد شرایط سختتر در مسکن، سرویس غذا، و عملکرد زنده و صنایع دیگر هستیم که عملکرد اقتصادی به توانایی افراد برای پیوستن به گروه ها مرتبط هستند. اما این همان داستانی است که در اکثر صنایع دیده می شود. خدمات مالی، فنی، و ساخت و ساز کمبودهای شغلی بسیاری دارند.

دزورماکس بر این باور است که برخی از کمبودهای شغلی نتیجه تعطیلی ها در بخش های با میزان تماس بالا هستند، که در طول آن زمان نیروهای کار به مردسه ها یا بخش های دیگر منتقل شدند. اما حتی پیش از شیوع ویروس کرونا، محققان درمورد کمبود مهارت در حوزه هایی مانند بخش فنی، و سرمایه گذاری های بزرگ مقیاس کار می کردند . دزورماکس انتظار دارد که مهاجران نقش مهمی در کمک به کانادا در حل این چالش ها داشته باشند.

“معمولا مهاجران اقتصادی حدود 60 درصد از پذیرش های به کانادا را ساخته اند . این ها افرادی هستند که بر اساس توانایی هایشان برای کمک به بازار کار انتخاب شده اند. تازه واردان مجموعه مهارت هایی دارند که ارزشمند هستند و در اقتصاد کانادا وجود ندارند که به رشد بیشتر اقتصادی کمک می کنند و برای شرکت ها سودمند تر هستند. “

نمایش خبر 
کار در کانادا تحت توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک

طبق گفته او، بخش فنی تمرکز خاصی بر پیش روی مهاجرت دارد. او ساخت ساز را بعنوان بخش اصلی مهاجرت اقتصادی می بیند.

صنعت ساخت و ساز در حال حاضر با نواقص کمبود شغل روبرو است و ما وارد دوره ای می شویم که زیرساخت ها در سطوح استانی و ملی بعنوان بخشی از تلاشهای بازیابی از شیوع ویروس کرونا ساخته می شوند. ما منازل بیشتری می سازیم تا تلاش کنیم با چالش های مالی برای خرید مسکن روبرو شویم و آنها را حل کنیم.

توانایی مالی برای مسکن با سیاستهای درست و بجا بهبود می یابند.

به گفته او ” دیدگاه ما در اقتصاد اسکوشیابانک اینست که رویارویی با توانایی مالی در رابطه با تامین مالی است”.

اما این سختتر از آن به نظر می آید زیرا رسیدن به سرمایه برای خرید منزل ممکن است چند سال زمان ببرد و اختلالات زنجیره تامین جهاین در حال حاضر تاخیر هایی را در ساخت و ساز دارد.

دزورماکس از تغییرات سیاسی برای افزایش منابع طرفداری می کنند مانند کاهش قوانین منطقه ای، افزایش تراکم منزل سازی در ایستگاه های حمل و نقل و افزایش سرعت ساخت و ساز.

به گفته او اقتصاد اسکوشیابانک اخیر براورد کرد که انتاریو به حداقل 650000 منزل بیشتر برای همراستا کردن بازار مسکن به ازای هر شخص با باقی کانادا است.

به گفته او ” ما شک داریم که پیش از اینکه رشد قیمت مسکن سازی در طولانی مدت ثابت شود زمان زیادی نیاز است”. اما خوشبختانه، پیش بینی ما بر اینست که قیمت مسکن پایینتر از پیش از شیوع ویروس نخواهد بود .”

نمایش خبر  استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا و جزیره پرینس ادوارد در برنامه نامزدهای استانی کانادا، از متقاضیان دعوت به عمل آوردند.

نگاهی مثبت برای تازه واردان

به طور کلی، دزورماکس نگاهی مکثبت برای تازه واردان را گزارش می دهخد.

به گفته او ما رشد بسیار زیادی در اشتغال داشته ایم. برای تازه واردان به کانادا مشخص است که چه نوعی از سبک زندگی مورد نیاز است و چه نوعی از منطقه ای را برای اقامت ترجیح می دهید اما ما درمورد نگاه کلی اقتصادی به کشور خوشبین هستیم.