ردکردن این
اداره مهاجرت کانادا از ۸۹۳ متقاضی برنامه کاندیدای استانی در دراو جدید اکسپرس اینتری دعوت به عمل می آورد.

تاریخ انتشار

 تنها متقاضیان برنامه کانالهای استانی در ۱ فوریه ۲۰۲۳ دعوت شدند.

اداره مهاجرت پناهجوی و تابعیت کانادا سومین دراو اکسپرس اینتری سال ۲۰۲۳ خود را برگزار کرده است. 

 اداره مهاجرت کانادا برای ۸۹۳ متقاضی برنامه کاندیدای استانی دعوت نامه ساده کرد که دارای حداقل امتیاز ۷۳۳ بودند. 

این اولین دراو اکسپرس اینتری در برنامه های خاص از جولای ۲۰۲۲ بود از جولای تاکنون اداره مهاجرت کانادا در آبهای تمام برنامه ها را داشت که در آنها متقاضی اکسپرس اینتری واجد شرایط برای صدور دعوتنامه را مدنظر قرار میداد. در یک دراو تمام برنامه ها متقاضی اکسپرس اینتری ، بدون گزینش استانی، ممکن است از یکی از سه برنامه تحت مدیریت درخواست اکسپرس اینتری که تحت سیستم مدیریتی است دعوت شوند.

متقاضیان اکسپرس اینتری در این قرعه‌کشی گزینش استانی را دریافت کرده بودند.

برنامه کاندیدای استانی به استانهای کانادا امکان گزینش افراد را می‌دهد که اهداف رشد جمعیت بازار کار منطقه ی آنها را مورد حمایت قرار می‌دهند. اکثر استان های کانادا و مناطق آن دارای برنامه های کاندیدای استانی هم راستا با اکسپرس اینتری هستند، به جز کبک و نواات.

دریافت گزینش استانی امتیاز متقاضی تا ۶۰۰ امتیاز ارتقا می‌دهد در این درخواست متقاضیان اکسپرس اینتری و حداقل امتیاز ۱۳۳ پیش از دریافت گزینش استانی نیاز داشتند تا بتوانند واجد شرایط شناخته شوند.

نتایج اخیر اکسپرس اینتری

قرعه کشی های اکسپرس اینتری ۳۷ بعد از توقف ناگهانی ۶۷ های بین ۲۳ نوامبر تا ۱۱ ژانویه از طریق گرفته شدند . اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی ۱۱ژانویه خود را با برگزاری یک قرعه کشی دیگر در ۱۸ ژانویه دنبال کرد.

نمایش خبر  کانادایی ها چگونه دیوالی را جشن می گیرند؟

در حالی که دلیل این وقفه اعلام نشده است. اداره مهاجرت کانادا اخیراً ایمیلی را به شبکه خبر اداره مهاجرت فرستاده است که نشان می دهد دلیل این وقفه به خاطر تغییر سیستم به دسته بندی مشاغل ملی در ۱۶ نوامبر است. 

سخنگوی اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که ««متاسفانه موضوعات فنی در اجرای سیستم دسته بندی جدید در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲, شرایط قرعه کشی برای ۲۳ نوامبر را تغییر داده بود‌ این موضوع و فنی همراه با مشکلاتی که برای مراجعه کنندگان اداره مهاجرت کانادا بوجود آورده بود،حل شده است. در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ دوره قرعه کشی با موفقیت انجام شد.

قرعه کشی ۱۱ژانویه ۵۵۰۰ متقاضی با حداقل امتیاز ۵۰۷ را دعوت کرد. در هفته بعد از آن اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی دیگری انجام داد و با حداقل امتیاز ۴۹۰ امان تعداد متقاضی را دعوت کرد.

اداره مهاجرت کانادا عنوان کرده ازبین به پارسمان در حال اثر گیری قرعه کشی های منظم خود می باشد از زمان آغاز به کار اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۵ قرعه کشی ها به طور منظم هر دو هفته یک بار در روز چهارشنبه انجام شده اند. این در طول دوره وقفه قرعه کشی ها تحت مدیریت اکسپرس اینتری نیز صادق بود.

اکسپرس انتری با هدف شناسایی و مورد هدف قرار دادن متقاضیان طراحی شود که دولت آنها را دارای مهارت بالا در نظر می‌گیرد. این متقاضیان احتمالا با سرعت بیشتری در جامعه کار چه می شوند و تاثیر مثبتی بر اقتصاد و نیروی کار کانادا خواهند داشت. این بدان دلیل است که مهاجرت مسئول ۹۰ درصد از رشد نیروی کار در کانادا و تقریباً ۷۵ درصد از جمعیت است.

نمایش خبر  ثبت درخواست ویزا ویزیتوری در صورت ارسال پیش از 7 سپتامبر

چرا اکسپرس انتری ؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست برای ۳ برنامه مهاجرت کانادایی است دسته تجربه کانادایی برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه تجارت های تخصصی فدرال . متقاضیان برنامه کاندیدای استانی در پول اکسپرس اینتری حداقل برای یکی از این سه برنامه واجد شرایط شناخته می شوند.

اکسپرس اینتری از یک سیستم امتیاز محور به نام سیستم جامع رتبه بندی برای طبقه بندی پروفایلهای متقاضیان استفاده می‌کند . متقاضیان با بالاترین امتیازات دعوت نامه درخواست را دریافت کرده و می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.پس از درخواست متقاضی یک مسئول اداره مهاجرت کانادا درخواست را بررسی می‌کند و در مورد تایید یا رد متقاضی تصمیم‌گیری می‌کند. زمانی که مرحله تکمیل شد، در صورت تایید، متقاضی مقیم دائمی کانادا خواهد بود و یک گام به رسیدن به شهروندی کانادا نزدیکتر میشود.