Skip to content
اداره مهاجرت کانادا آزمون پیرسون انگلیسی برای درخواست های موجودات کانادایی را می پذیرد.

تاریخ انتشار

آزمون پی تی ای عنوان یکی از سه آزمون انگلیسی زبان همراه با آینده و سلپیپ مورد قبول اداره مهاجرت کانادا برای ارزیابی وضعیت متقاضیان خواهد بود.

اداره مهاجرت کانادا به عنوان کرده است که برای درخواست های موجودات کانادایی آزمون پیرسون انگلیسی را مورد پذیرش قرار می دهد.

با راه‌اندازی این شرایط در اواخر سال ۲۰۲۳ ،این آزمون در کنار آزمون جنرال آیلتس به عنوان یکی از آزمون انگلیسی خواهد بود که متقاضیان دسته اقتصادی می توانند برای نشان دادن سطح زبان انگلیسی خود جهت مهاجرت به کانادا از آن استفاده کنند. پی تی ای یک آزمون جدید زبان انگلیسی است که پیرسون آن را برای نشان دادن وضعیت زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا ایجاد کرده است. 

اداره مهاجرت کانادا ضوابط مختلفی برای متقاضیان مجوز تحصیلی دارد بدین معنا که دانشجویان بین المللی باید نوع آکادمی که آزمون زبان را ارائه دهد. با تایید این نوع از آزمون در حال حاضر ۵ آزمون زبان برای متقاضیان مهاجرت دسته اقتصادی مطرح است. آزمون tef و tcf کانادا ۲ آزمون برای بررسی سطح زبان فرانسوی می باشد.

اداره مهاجرت کانادا تعیین می‌کند که متقاضیان دسته اقتصادی باید برای نشان دادن مهارت خود برای اقامت اقتصادی در کانادا زبان خود را ارائه دهند. اداره آمار کانادا طبق تحقیقات خود نشان می دهد که سطح بالا در زبان انگلیسی و فرانسوی شاخص مهمی برای یکپارچه سازی اقتصادی در کانادا است.

اداره مهاجرت کانادا مشخص نکرده است که متقاضیان چه زمانی می توانند آزمون پی تی ای خود را در درخواست خود ثبت کنند با این وجود اعلام کرده است که در اواخر سال ۲۰۲۳ این امکان وجود دارد.

نمایش خبر  IRCC برای اولین بار در ۱۰ سال آینده مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را مورد بررسی قرار می‌دهد

کانادا بیش از ۱۰۰ روش مهاجرتی مختلف برای مهاجران دست اقتصادی دارد تحت برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ روشهای پذیرش مهم برنامه کاندیدای استانی و اکسپرس اینتری محسوب می شوند. متقاضیان برای دسته های مهاجرتی اقتصادی دیگر مانند برنامه پایلوت اداره مهاجرت کانادا، برنامه مهاجرتی آتلانتیک و همچنین برنامه نیروی کار متخصص کبک نیز ممکن است یکی از آزمون های زبان تعیین شده توسط اداره مهاجرت کانادا را ارائه دهند.

علاوه بر آزمون متقاضیان باید به حداقل امتیاز زبان برای یکی از این روش های مهاجرتی برسند برای مثال تحت برنامه نیروی کار متخصص فدرال متقاضیان باید حداقل امتیاز ۷ را در تمام مهارت ها داشته باشند. در برخی از برنامه ها حداقل امتیاز می تواند چهار باشد.

برای روش های مشخصی مانند مواردی که تحت مدیریت اکسپرس اینتری و سیستم توضیح علاقمندی هستند که توسط استان‌ها و مناطق مدیریت می‌شود، متقاضیان نسبت به امتیاز سی ال بی امتیاز بیشتری دریافت می کنند.

در سال ۲۰۲۲ خبر اداره مهاجرت کانادا اطلاعاتی از اداره مهاجرت دریافت کرد که در جهت تایید این واقعیت بود که این دپارتمان آزمون زبان جدیدی را برای برای مهاجرت پذیرفته است.