ردکردن این
کانادا یکبار دیگر محدودیت های سفر را تمدید می کند

تاریخ انتشار

محدودیت ها برای مسافران بین المللی حداقل تا ۲۱ می تمدید شده اند.

کانادا محدودیت های سفر را تا ۲۱ می ۲۰۲۱ برای مسافران تمام کشورها و همینطور ایالات متحده تمدید کرده است. این اطلاعیه توسط وزیر امنیت عمومی کانادا بیل بلیر اعلام شد.

پروازهای بین المللی از چهار فرودگاه کانادایی پذیرفته می‌شوند: تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری.

مسافرانی که وارد کشور می‌شوند و از محدودیت های سفر معاف هستند باید یک آزمایش ویروس کرونا ارائه دهند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به کشور انجام داده اند. آنها باید به محض رسیدن یک آزمایش دیگر نیز انجام دهند. مسافران باید برای سه روز تا زمانی که جواب آزمایش خود را بگیرند در قرنطینه باشند. این دوران قرنطینه در هتل های مورد تایید دولت است. شروط قرنطینه نیز تمدید پیدا کرده اند. تمام مسافرانی که به کانادا می آیند باید برای ۱۴ روز در قرنطینه باشند. سه روز اقامت در هتل به دستور دولت می ‌تواند در دوره قرنطینه ۱۴ روزه شما حساب شود. تنها مسافران ضروری مجبور به قرنطینه نیستند. این شامل ارائه دهندگان خدمات اورژانس رانندگان کامیون برخی از تکنسین ها یا متخصصانی است که در مناطق ترانزیتی زندگی می کنند و همچنین افرادی که مرتباً مجبور هستند برای کار از مرزها عبور کنند.

مرزها چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

هفته گذشته وزیر سلامت پتی هادجو، عنوان کرد اکنون زمان سفر است. او نگفت کانادا چه زمانی مرزها را بازگشایی می کند. با این وجود، او اشاره کرد که کانادا پیش از بازگشایی مرزها باید چند مورد را مورد بررسی و بازبینی قرار دهد.

نمایش خبر  چطور میتوانیم از همسر خود در هنگ کنگ برای مهاجرت کانادایی حمایت کنید

به گفته او در یک کنفرانس مطبوعاتی همراه با مسئولان دیگر در روز سه شنبه ۶ آوریل، « ما چند ضوابط مختلف مانند گسترش داخلی ظرفیت های استانی و منطقه ای را برای مدیریت پرونده ها در حوزه قضایی خود و همچنین موقعیت بین المللی را بررسی می کنیم».

مانندبسیاری از کشورهای دیگر کانادا با سومین موج ویروس کرونا رو به رو است استان‌ها و مناطق کانادا با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا روبه رو هستند.

 

آیا مسافران واکسینه شده از محدودیت های سفر معاف هستند؟

کانادا در حال حاضر به تاثیرگذاری پاسپورت های واکسن توجه ویژه ای دارد.  شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد آیا افراد واکسینه شده می‌ تواند ویروس را به دیگران انتقال دهند یا خیر.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا عنوان کرد که کانادا ابتدا باید توجه کند چه ضوابطی برای افرادی که واکسیناسیون شده ام مناسب است به ویژه افرادی که توسط واکسن هایی واکسیناسیون شده اند که مورد تایید اداره سلامت کانادا نبوده است.

 

چه کسانی از محدودیت های سفر معاف هستند؟

تنها افراد مشخصی از محدودیت‌ های سفر معاف هستند و اجازه ورود به کانادا را دارند.

  • افراد شامل شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی اعضای خانواده آنها هستند.
  • برخی از نیروهای کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی که در یک موسسه آموزشی با برنامه مقابله با ویروس کرونا حضور پیدا می‌کنند نیز مجاز به سفر به کانادا هستند.
  • افراد تحت حمایت که برای دلایل همدردی وارد کانادا می شوند نیز معاف هستند .
  • برای اطلاع از فهرست کامل افراد معاف از محدودیت های سفر می توانید وب سایت دولت را مشاهده کنید
نمایش خبر  کانادا اکنون درخواست های شهروندی را می پذیرد

 

دلایل همدردی افرادی را شامل می شود که قصد سفر به کانادا دارند:

  • تا در طول لحظات آخر زندگی عزیزانشان در کنار آنها باشند یا مراقب فرد بیماری باشند.
  • بری حمایت پزشکی از فردی که با آن نیاز دارد
  • حضور در یک مراسم ختم

مسافران در دسته همدردی برای معاف شدن از قرنطینه ۱۴ روزه باید یک درخواست ثبت کنند.

در تمام موارد مسئولان خدمات مرزی کانادایی در مورد اینکه چه کسی مجاز به ورود به کشور از تصمیم‌گیری نهایی را انجام می دهند.