ردکردن این
پایلوت مهاجرتی جدید کبک برای هوش مصنوعی، نیروهای کار فنی درخواست ها را می پذیرد.

تاریخ انتشار

نیروهای کار خارجی در هوش مصنوعی، تکنولوژی اطلاعات و جلوه‌ های بصری می توانند درخواست خود برای اقامت دائم در کبک را ثبت کنند.

کبک یک پروژه پایلوت مهاجرت اقتصادی برای نیروهای کار خارجی شاغل در حوزه هوش مصنوعی، تکنولوژی اطلاعات و جلوه‌های بصری در ۲۲ آوریل راه‌اندازی کرده است.

این پروژه پایلوت پنج ساله به ۵۵۰ متقاضی اصلی و اعضای خانواده ایشان در هر سال امکان انتخاب شدن داده است. و متقاضیان باید قصد کار در کبک را داشته باشند. این برنامه قصد دارد نیروهای کار با تخصص بالا را در بخش هایی در اقتصاد کبک استخدام کند که در آن حوزه کمبود نیروی کار وجود دارد.

به گفته وزیر مهاجرت کبک در یک رسانه مطبوعاتی با راه اندازی این برنامه پایلوت جدید دولت ما می خواهد ابزارهایی در اختیار شرکت‌ ها قرار دهد که بتوانند بهترین استعداد های بین المللی را برای حمایت از نوآوری در تکنولوژی های جدید به کار گیرند. بیش از همیشه جبران وضعیت اقتصادی کبک نیازمند ابزارهای نوآورانه برای نوآوری در منطقه است».

 

در مورد برنامه پایلوت جدید

دو روند تحت این پایلوت وجود دارند؛ هوش مصنوعی و تکنولوژی اطلاعات و جلوه های بصری. اگر علاقمند هستید تحت روند هوش مصنوعی درخواست دهید باید به عنوان یک نیروی کار خارجی یا به عنوان فارغ‌التحصیل کبک این کار را انجام دهید.

هر یک از این روند ها شامل دو نوع پروفایل هستند: فرانسوی‌ زبان و فرانسوی سازی. افرادی که تحت پروفایل فرانسوی‌ زبان درخواست می‌دهند، باید در هر چهار مهارت زبان فرانسوی دارای امتیاز ۷ باشند.  متقاضیانی که تحت پروفایل فرانسوی سازی در خواست می دهند باید متعهد شوند که در زمان ثبت درخواست برای انتخاب دائمی در حال یادگیری فرانسوی باشند و به طور خودکار در یک خدمات یکپارچه سازی مهاجرتی ثبت نام می شوند. هدف از این فرآیند حمایت از تازه واردان در فرآیند یادگیری زبان فرانسه و یکپارچه سازی در جامعه کبک است.

نمایش خبر  کبک پرستاران خارجی را استخدام می کند

داشتن دانش کافی از زبان فرانسوی معمول یک پیش نیاز برای مهاجرت به کبک محسوب می‌ شود. انتخاب احتمالی غیر فرانسوی زبانان تحت این پروژه پایلوت یک استثناء مهم برای فرایند معمول مهاجرت به استان است.

در سال جاری دوره درخواست از ۲۲ آوریل تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ باز خواهد بود.

 

سه پروژه پایلوت جدید به طور رسمی باز می شوند.

راه اندازی برنامه پایلوت امروز یک ماه پس از راه اندازی برنامه های مشابه برای نیروهای کار فرآوری غذا و خدمتکاران بیمارستان انجام می شود.

پروژه های پایلوت در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ توسط وزارت مهاجرت کبک راه‌ اندازی شد و اکنون به طور رسمی برای ثبت درخواست باز هستند. به طور کل در هر سال ۱۶۵۰ ظرفیت خالی وجود دارد که هر برنامه ۵۵۰ ظرفیت به خود اختصاص می دهد. که این برنامه های پایلوت مهاجرت دائمی را برای رسیدگی به کمبود های نیروی کار در چند بخش در استان  مورد استفاده قرار می دهد. متقاضیانی که شرایط برنامه را دارند می توانند برای انتخاب دائمی و به دست آوردن یک مجوز انتخاب کبک درخواست دهند.

زمانی که مجوز انتخاب کبک اعطا می شود یک درخواست برای اقامت دائم در دولت فدرال ثبت می شود.