ردکردن این
مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند می توانند از قرنطینه معاف باشند

تاریخ انتشار

کانادا شرایط قرنطینه برای مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند را آسان می کند و مرز را به روی دارندگان COPR باز می کند.

رویکرد مرحله ای کانادا برای آسان سازی ضوابط مرزی از 5 جولای شروع شد تا مسافرانی که بطور کامل واکسینه شده اند بتوانند از محدودیت های سفر معاف باشند، که اکنون شامل اقامت دائم تایید شده است.

مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند و مجاز به ورود به کشور هستند، تحت شروط  فدرال برای قرنطینه یا آزمایش ویروس کرونا در روز هشتم هستند. علاوه براین، مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند و از طریق هوایی وارد کشور می شوند باید در یک هتل مورد تایید دولت اقامت داشته باشند.

مسافران هنوز باید از محدودیت های سفر و عبور از مرز معاف باشند. کانادا این معافیت ها را افزایش دده است تا 23000 نفر را در بر بگیرد که تایید اقامت دائم آنها پس از 18 مارس 202 صادر شده است.

شروط آزمایش پیش از رسیدن و پس از آن برای تمام مسافران برقرار است. واکسینه شدن به طور کامل به طور خودکار مسافر را از قرنطینه، اقامت اجباری هتل و یا آزمایش روز هشتم معاف نمی کند. مسافران باید اطلاعات مربوط به ویروس کرونای خود را بصورت الکترونیکی در اپلیکیشن ArriveCAN ثبت کنند.

جزیئات بیشتر درمرود اطلاعات منتشر شده و نحوه ی ورود به این اپلیکیشن تا 5 جولای 2021 در دسترس خواهد بود. هفته ی گذشته نخست وزیر جاستین ترودو، به کانادایی ها اعلام کرد که این اولین گام بود، درحالیکه دولت با استان ها درمورد مجوز واکسیناسیون ملی در حال مذاکره است.

نمایش خبر  سوپرایز روندهای مهاجرتی جدید کانادا

این مسافران معاف می توانند در صورت داشتن آزمایش منفی قرنطینه اجباری را انجام ندهند. مسافران باید علایمی نداشته باشند و برنامه قرنطینه ی مناسبی ارائه دهند.

مسافران باید واکسن مورد تایید دولت کانادا را دریافت کرده باشند که 14 روز پیش از ورود آنها انجام شده باشد. مدرک واکسیناسیون باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی باشد، در غیر اینصورت مسافران به ترجمه مدرک نیاز دارند.

واکسن ها تا زمانی از هر کشوری قابل قبول هستند،  که یکی از واکسن های مورد تایید اداره سلامت کانادا باشند: فایزر، مدرنا، جانسون و جانسون، آسترازنکا. دولت در آینده در صورت تایید فهرست واکسن ها را افزایش می دهدئ.

تمام مسافران، شامل مسافران غیر واکسینه شده، باید اطلاعات واکسیناسیون ویروس کرونا را ارائه دهند، این اطلاعات شامل نوع واکسن دریافتی است.  مسافران باید تاریخ واکسیناسیون و واکسنی که باید در 14 روز پیش انجام شده است را ارائه دهند.

تنها مسافرانی که وضعیت واکسیانسیونشان کامل است از قرنطینه ، اقامت اجباری در هتل و آزمایش هشت روزه معاف خواهند بود. این ضوابط و قوانین هنوز برای افرادی که به طور کامل واکسیناسیون نشده اند برقرار اس، این شامل افرادی است که قبلا مبتلا بوده اند و اکنون بهبود یافته اند و افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده اند.

کودکانی که برای واکسیانسیون واجد شرایط نیستند همچنان باید برای 14 روز در قرنطینه بااشند و آزمایش 8 روزه را انجام دهند. والدینی که به طور کامل واکسیناسیون شده اند و همراه با فرزندانشان سفر می کنند می توانند به سرعت از قرنطینه خارج شوند.

نمایش خبر  برنامه والدین، پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در سال 2021

کانادا در فوریه 2021 ضوابط قرنطینه هتل را معرفی کرد. ترودو در کنگره مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد مانع گسترش ویروس در کشور شود و برای این کار ممنوعیت هایی برای مسافران در نظر دارد. از زمان اجرای این قوانین انواع خارجی ویروس وارد کانادا شده اند که تماما بخاطر مسافران بوده است.

مرز کانادا از ماه مارس 2020 بسته شد. در ابتدا، دانشجویان بین المللی، نیروهای کار موقت، مقیمان دائم و کانادایی ها و دارندگان COPR مجاز به ورود به کشور بودند.  دولت در پاییز 2020 معافیت ها را اعلام کرد، و پذیرای دانشجویانی بود که با برنامه مشخص برای تحصیل در یک دانشگاه مشخص مورد تایید دولت وارد کشور می شدند. افراد با تابعیت خارجی نیز امکان سفر با دلایل همدردی را داشتند. همچنین دولت فدرال قوانین را به نحوی تنظیم کرد که به آزمایش قبل و بعد از رسیدن و همچنین قرنطینه اجباری نیاز است.