ردکردن این
کانادا همچنان در مسیر پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار

اطلاعات ماه مارس اداره مهاجرت کانادا نشان می دهد که کانادا بیش از ۷۰ هزار مهاجر جدید را در سه ماهه اول سال جاری در کشور پذیرفته است.

در ماه مارس ۲۰۲۱ به تعداد ۲۲۴۲۵ مقیم دائمی وارد کشور شدند.

اطلاعات منتشر شده از سوی اداره مهاجرت کانادا در اوایل ماه جاری نشان می‌ دهد که این کشور در سه ماهه اول سال پذیرای ۷۰ هزار مهاجر جدید در کشور بوده است. سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که از آغاز شروع ویروس کانادا ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار مهاجر وارد کشور شده اند.

اداره مهاجرت کانادا برنامه مهاجرتی بلند پروازانه خود را دنبال می کند. در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰ ، وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو از برنامه سطوح مهاجرتی برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ ۳ خبر داد.

کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۱ پذیرایی ۴۰۱ هزار مهاجر جدید در کشور باشد که می تواند اولین رکورد پس از سال ۱۹۱۳ محسوب شود. به نظر می آید که در دو سال آینده مهاجران بیشتری را در کشور بپذیرد.

بر اساس مقایسه ها، می توان به این نتیجه رسید که پس از اختلالات ناشی از ویروس کرونا کانادا در سال گذشته تنها ۱۸۴ هزار ماجرا در کشور پذیرفت، که از پذیرش ۳۴۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۹ کمتر بود.

منطق برنامه سطوح مهاجرتی که در حال حاضر اجرا می شود، پذیرش مهاجران بیشتر برای حمایت از جبران رکود اقتصادی پس از دوران و شیوع ویروس کرونا در کشور است. با وجود محدودیت های سفر ناشی از ویروس کرونا، کانادا تغییر وضعیت مقیمان موقتی به دائم را در اولویت کار خود قرار می‌دهد. روش اصلی اداره مهاجرت کانادا است که از آن برای انجام این کار استفاده می ‌کند. برگزاری دراو های اکسپرس انتری است. در این روش افرادی را مورد هدف قرار می‌ دهد که در حال حاضر در کشور سکونت دارند. اکسپرس انتری روش اصلی مدیریت درخواست ها مهاجرت اقتصادی برای کانادا است. دسته اقتصادی پاسخگوی ۶۰ درصد از مهاجران جدیدی است که هر ساله در کشور پذیرفته می شوند.

نمایش خبر  2020 یک سال مهم برای برنامه های کاندیدای استانی کانادا بود

اکسپرس انتری در دراو های خود متقاضیان دسته تجربه کانادایی و برنامه کاندیدای استانی را مورد هدف قرار داده است. دسته تجربه کانادایی شامل اکثریت متقاضیان موفق اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱ بود.

در روز ۱۳ فوریه اداره مهاجرت کانادا از ۲۷۳۳۲متقاضی دسته تجربه کانادایی برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد که تقریباً ۶ برابر رکورد دراو قبل اکسپرس انتری بود.

علاوه بر این، اداره مهاجرت کانادا شش روند جدید اقامت دائم را در هفته گذشته راه‌اندازی کرد که هدف از این روند ها پذیرش ۹۰ هزار نیروی کار ضروری و فارغ‌التحصیل بین المللی جهت رسیدن به اقامت دائم است. روند فارغ التحصیلی بین المللی انگلیسی زبان در طی ۲۴ ساعت پس از راه اندازی این روندها به ظرفیت ۴۰ هزار متقاضی رسید.

دراوهای اکسپرس انتری و این شش روند جدید کانادا را به پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر که هدف دپارتمان مهاجرتی کانادا برای سال ۲۰۲۱ بود نزدیک می‌ کند.

بسیاری از افرادی که در کانادا هستند و در سال گذشته و نیمه اول سال جاری تحت اکسپرس اینتری دعوت شدند، تا پایان سال جاری وضعیت اقامت دائم خود را دریافت خواهند کرد . علاوه بر این اداره مهاجرت کانادا اخیر عنوان کرد که قصد دارد تا پایان سال پذیرای ۴۰ هزار فارغ التحصیل و نیروی کار ضروری در کشور باشد.

یک مورد فصلی نیز برای مهاجرت کانادا های مطرح است. ورود مهاجران با وضعیت اقامت دائم به کشور معمولاً در ماه‌های گرم سال مانند بهار و تابستان بیشتر است. علی رغم محدودیت های سفر این احتمال وجود دارد که افراد مجاز به مهاجرت به کانادا ترجیح بدهند در ماه های گرم سال وارد کشور شوند.

نمایش خبر  قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ در اینجا در مورد نحوه آمادگی برای موفقیت مالی خود می خوانید

شروع سریع اداره مهاجرت کانادا در ترکیب و موارد گفته شده کانادا را در شرایطی قرار می‌دهد که بتواند به هدف پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در سال جاری دست یابد.