ردکردن این
چطور به عنوان یک پرستار به کانادا مهاجرت کنیم

تاریخ انتشار

مروری بر برنامه های مهاجرتی کانادا برای پرستاران و روندهای اقامت دائم موقت جدید که در اختیار نیروهای کار حوزه سلامت و بهداشت در کانادا وجود دارد.

شیوع ویروس کرونا نیاز به وجود پرستاران و افراد دیگر شاغل در حوزه سلامت در کانادا را افزایش داده است. قبل از شیوع جهانی ویروس کرونا کانادا در زمینه داشتن نیروی کار به عنوان پرستار دچار کمبود بود و بدین ترتیب روش های مهاجرتی با هدف پذیرش افراد در این حوزه وجود داشت.

پرستاران در یکی از دو دسته هستند که دسته بندی مشاغل ملی دولت کانادا در نظر دارد. پرستاران تحصیل کرده دانشگاهی و پرستاران روان درمانی تحصیل کرده با شماره دسته‌ بندی ۳۰۱۲، سطح تخصص الف هستند. در حالیکه پرستاران آموزش دیده و دارای مجوز با شماره ۳۲۳۳ و تخصص سطح ب هستند. این سطوح تخصص مهم هستند زیرا تعیین می‌کنند که چه نوعی از برنامه مهاجرتی برای پرستاران مناسب است.

در نتیجه شروع ویروس کرونا، کانادا مهاجران کمتری در سال ۲۰۲۰ در کشور پذیرفت، درحالیکه پیش بینی ها متفاوت بود. اما کانادا همچنان می خواهد در کشور مهاجر بپذیرد. در واقع اخیراً اهداف مهاجرتی خود را به سطوح بالاتر افزایش داده است. یک راه برای کمک جهت رسیدن به این هدف آسان تر کردن شرایط برای مهاجرانی است که در حال حاضر با وضعیت اقامت موقت در کشور حضور دارند.

 

روندهای زمان محدود برای نیروهای کار حوزه سلامت و دانشجویان در کانادا

در روز چهاردهم آوریل کانادا ۶ روند مهاجرتی جدید برای افرادی که در حال حاضر در کشور مشغول به کار هستند را معرفی کرد.  دو مورد از این روندها به پرستاران و افراد شاغل حوزه سلامت و بهداشت اختصاص دارد یکی از آنها به طور ویژه برای فرانسوی زبانان است. فارغ التحصیلان پرستاری نیز ممکن است بتوانند از روند دانشجویان بین‌ المللی بهره‌مند شوند.

نمایش خبر  بازگشایی روندهای مهاجرتی در 6 می

کانادا تا ۲۰۰۰۰ مقیم دائمی جدید که در حال حاضر در فرصتهای شغلی حوزه ی سلامت، بهداشت و پرستاری در کشور مشغول به کار هستند را می‌ پذیرد. از طریق برنامه‌ های موقت که در ششم ماه می آغاز می شوند این افراد می‌ توانند درخواست دهند. درگاه درخواست در روز ۵ نوامبر و یا تا زمانی که ظرفیت پر شود بسته می شود. این روند برای فرانسوی‌ زبان ها به تعداد نامحدود متقاضی می پذیرد. متقاضیان واجد شرایط به یک سال تجربه کار کانادایی در یکی از ۴۰ شغل حوزه سلامت نیاز دارند و باید در زمان درخواست در کانادا مشغول به کار باشند. در جهت شرط زبان آنها به حداقل نمره ۴ نیاز دارند این روند های مهاجرتی برای پرستاران خارجی از تا تا بتوانند اثر قلبند های استانی و فدرال در کانادا به اقامت دائم دست یابند.

 

اکسپرس انتری برای پرستاران

دو برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال پیش رو در کانادا برنامه نیروی کار متخصص فدرال و دسته تجربه کانادایی هستند. برای آنکه تحت این برنامه‌ ها واجد شرایط شوید باید دارای تجربه کاری تخصصی باشید.

برنامه نیروی کار متخصص فدرال یک متقاضی را ملزم می‌کند تا دارای حداقل یک سال تجربه کار مداوم در یکی از مشاغل سطح مهارت سفر الف یا ب باشد. این تجربه می تواند از هر جایی باشد اما باید در طی ۱۰ سال اخیر انجام شده باشد. یک متقاضی برنامه نیروی کار خارجی نیز باید دارای نمره ۷ در زبان انگلیسی و فرانسوی در تمام چهار مهارت باشد. آنها باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را در آزمون شش فاکتوری که سطح تحصیلات، زبان و شغل آنها در کانادا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد را داشته باشند.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی انتاریو از نیروهای کار خارجی دارای پیشنهاد شغلی در جوامع روستایی دعوت می کند

ضمناً دسته تجربه کانادایی یک سال تجربه کار در یکی از این مشاغل عنوان شده در کانادا در طی سه سال اخیر را لازم می داند. متقاضیان در دسته ۰ یا الف به مدرک زبان ۷ و در دسته ب به مدرک زبان با نمره ۵ نیاز دارند. هیچ یک از این برنامه ها به داشتن پیشنهاد شغلی نیازی ندارد اما داشتن پیشنهاد شغلی می تواند احتمال گرفتن دعوت نامه درخواست را افزایش دهد.

اداره مهاجرت کانادا با استفاده از ابزاری که اکسپرس انتری نامیده می شود درخواست ها در دسته تجربه کانادایی و برنامه نیروی کار متخصص فدرال را مدیریت می‌ کند، که برای رسیدگی ۸۰ درصد از متقاضیان درخواست ها در ۶ ماه یا کمتر طراحی شده است. اکسپرس انتری از سیستم رتبه بندی جامع برای امتیاز دهی استفاده می کند این سیستم بر اساس فاکتورهای مختلف این کار را انجام می‌ دهد و دراو های اکسپرس انتری به طور منظم برگزار می‌ شوند و از متقاضیان با بالاترین امتیازات دعوت به عمل می آورند.

 

برنامه کاندیدای استانی برای پرستاران

چند برنامه کاندیدای استانی وجود دارد که پرستاران می توانند برای آنها واجد شرایط شناخته شوند. گاهی اوقات روندی وجود دارد که به طور اختصاصی برای پرستاران در نظر گرفته شده است. روند های دیگر افراد شاغل در حوزه سلامت را مورد هدف قرار می دهند یا به روی نیروهای کار متخصص باز هستند پرستاران در دو دسته قرار می‌ گیرند که آنها را به عنوان متقاضیان مورد اولویت برای مهاجرت دسته اقتصادی مطرح می‌کندو در ابتدا آنها به شدت در کشور مورد نیاز هستند و در مرحله دوم در یک شغل تخصصی مشغول به کار هستند. برنامه پرستاران تحصیل کرده بین المللی نیوبرانزویک، برنامه مهاجرت تخصصی حوزه سلامت بریتیش کلمبیا، و روند اکسپرس انتری و همچنین برنامه نیروی کار متخصص منظم کبک و برنامه تجربه کبک همگی روندهایی هستند که پرستاران می توانند آنها را دنبال کنند تا به اقامت دائم کانادایی دست یابند.

نمایش خبر  کانادا ممکن است ظرفیت برنامه های مهاجرت موقت را افزایش دهد

چند استان بیش از یک برنامه دارند که پذیرای پرستاران هستند. گاهی اوقات برنامه های استانی و فدرال با هم تعامل دارند. برای مثال یک استان ممکن است برخی از روند های خود را با اکسپرس انتری همراستا کنند. روند هایی که این ارتباط را دارند ممکن است روند ارتقاء یافته نامیده شوند. اگر یک فرد گزینش را از یک برنامه ارتقا یافته دریافت کند آن فرد ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می کند و این امر دریافت دعوت نامه درخواست را برای او تضمین خواهد کرد.