ردکردن این
چرا کانادا با تمدید محدودیت های سفر باعث تعجب شد؟

تاریخ انتشار

با وجود فشار ها برای برداشتن محدودیت های سفر کانادا، آخرین اطلاعیه منتشر شد. تصمیم گیری برای حفظ محدودیت های سفر احتمالا به خاطر سیاست ها و قوانین سیاسی است.

دولت کانادا شگفتی دیگری در مورد شیوع ویروس کرونا پدید آورد.

کانادا از حفظ محدودیت های سفر بین المللی و ایالات متحده برای یک ماه دیگر تا 21 جولای خبر داد. خبر مثبت آن اینست که مهاجران تایید شده می توانند وارد کشور شوند. علاوه بر این کانادا شرط قرنطینه را برای مسافرانی که به طور کامل واکسیناسیون شده اند را بر می دارد.

محدودیت های سفر کانادا از ماه مارس 2020 برقرار بوده است و پذیرای ملیت های خارجی است که بدنبال ورود به کشور هستند. مردم کانادا عموما طرفدار بسته ماندن مرزها بوده اند.

در هفته های اخیر، با این وجود، سیاستمداران ایالات متحده، کانادا و جوامع حوزه ی تجارت فشار بیشتری بر دولت کانادا اعمال آورده اند تا جولای برخی از محدودیت ها را بردارد.

این واقعیت که دولت کانادا زیر این فشار نرفت شگفتی اول و بسیار مهمی است.

جامعه تجاری کانادا بسیار جدی به دنبال برداشته شدن محدودیت های سفر بود. تنها چند روز پیش از اینکه دولت کانادا از تمدید محدودیت ها خبر بدهد، برخی از گروه های تجاری ارشد کانادا یک کنگره مطبوعاتی برگزار کردند و از دولت فدرال خواستند تا یک برنامه بازگشایی راه اندازی کند. در میان اظهارات ارائه شده، بیانیه هیی بودند که نشان می دادند تمدید محدودیت ها اقتصاد کانادا را با مشکل روبرو می کند و موقعیت کانادا در رابطه با ویروس کرونا در حال حاضر به شدت بهتر است، و الان زمان آن نیست که کانادا بتواند با اطمنیان از امنیت و سلامت پذیرای مسافران خارجی در کشور باشد.

نمایش خبر  IRCC دستورالعمل های جدیدی برای دارندگان COPR منقضی شده ارائه می دهد

سیاستمداران در ایالات متحده و کانادا اظهارات مشابه ای ارائه می دهند. سیاستمداران در ایالات متخده بیان می کنند که این مورد به توریست های کانادایی، شهردار شهر های کانادایی و شهرستانهایی مربوطه است، که به توریست های ایالات متحده وابسته هستند.

دومین دلیل تعجب انگیز بودن این اطلاعیه بخاطر موفقیت پیش روی کانادا در رابطه با کنترل ویروس کرونا بود. میزان ایتلا در کل کشور تا حد چشمگیری کاهش داشته است. کانادا در حال حاضر از نظر میزان درصد جمعیت دریافت کننده واکسن در صدر کشورهای دنیا است.  واکسن های ویروس کرونا به سرعت در دسترس مردم کانادا قرار گرفتند و در حال حاضر این روند ادامه دارد. مبتلایان جدید ده برابر کمتر از زمان بحران هستند.

از اینرو، این باور وجود دارد که علم پشتیبان بازگشایی مرزها است. با در نظر گرفتن دو شاخصه مثبت از تعداد افراد کمتری که به ویروس کرونا مبتلا می شوند و افراد بیشتری که واکسن دریافت می کنند، شاید کاهش در محدودیت های سفر توجیه پذیر باشد.

تصمیم گیری باری تمدی محدودیت ها به دو عامل وابسته است: سیاست و قوانین سیاسی

اولا/، دولت کانادا تصمیمات سیاسی برای توجه بیشتر به تلاش هایش برای مبارزه با ویروس کرونا داشته است. دولت کانادا نمی خواهد ریسک بیتشری کند  زیرا کانادا به پایان شیوع در کشور نزدیک است. براساس روندهای جاری در کشور، به نظر می آید که کانادا تا پایان تابستان به وضعیت خود باز خواهد گشت. این بدان معناست که تنها چند مورد مبتلا به ویروس کرونا و اکثریت جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون می شوند. بنابراین دولت نی خواهد با بازگشایی زودهنگام مرزها این روند را دچار مشکل کند

نمایش خبر  محدودیت های سفر به کانادا تا 21 ژوئن تمدید می شوند

دومین عامل احتمالی سیاست است. رسانه گزارش می دهد که نخست وزیر ترودو تا پاییز یک انتخابات فدرال برگزار خواهد کرد. دولت لیبرال او در ابتدا اکثریت آرا را در سال 2015 برد اما تنها در سال 2019 به اقلیت رسید. حمایت های عمومی آن در طول شیوع  بسیار چشمگیر بوده است. این ملاحظات ممکن است به این دلیل باشد که چرا ترودو تصمیم گرفته است محدودیت های سفر را برای یک ماه دیگر تمدید کند. محدود نگه داشتن سفرها می توند بخشی از احتمال زمان انتخابات باشد که از کانادایی ها و اتقاصد آن در طول بحران ها از جنگ جهانی دوم حمایت کدره است.

بدون در نظر گرفتن فاکتورهای پشت این اطلاعیه، موردی که روشن است اینست که کانادا به پایان شیوع نزدیک است، و به همین دلیل، فقط مساله موضوع باقی می ماند، که می تواند یک یا شاید دوماه باشد، که بتوانیم شاهد برداشته شدن محدودیت های سفر به نحوی باشیم که مسافران واکسینه شده غیر ضروری بتوانند وارد کشور شوندو

در حالیکه بیشتر تمرکز عمومی بر این امر است که محدودیت های سفر برای یک ماه دیگر خداقل پابرجا خواهند بود، ما نباید توجه خود را از دو معافیت مهم که دولت کانادا به تازگی مطرح کرده است بر داریم. مهاجران تایید شده می توانند اکنون وارد کانادا شوند و مسافرانی که به طور کامل معاف هستند دیگر نیازی به قرنطینه ندارند،