ردکردن این
پیوستن به خانواده تان در کانادا

تاریخ انتشار

در اینجا دستورالعمل پیوستن به خانواده تان در کانادا را خواهید خواند.

اگر خانواده ای در کانادا دارید ممکن است از محدودیت‌ های سفر مربوط به ویروس کرونا معاف باشید.

حتی ممکن است مجاز باشید به اعضای خانواده خود که در کانادا به عنوان مقیم موقت حضور دارند پیوندید.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا سیاست‌ های را اجرا می‌کند که در رابطه با جدا شدن اعضای خانواده از یکدیگر شرایطی وجود دارند که توانایی اتباع خارجی برای سفر و ملاقات خانواده ایشان را تحت تاثیر قرار می دهد. تمام مسافران غیر ضروری به کانادا باید تحت ضوابط استانداردهای سلامت عمومی مربوط به ویروس کرونا باشند. وقتی به مرز می رسید باید یک آزمایش منفی ویروس کرونا را ارائه دهید. پیش از ملاقات خانواده خود باید برای ۱۴ روز در قرنطینه باشید. ممکن است برای دلایل همدردی با اعضای خانواده انعطاف‌ پذیری هایی در این سیاست ها مشاهده شود اما در غیر این صورت باید برنامه قرنطینه خود را به مسئول مهاجرتی ارائه دهید. در این برنامه باید مشخص شده باشد که محل اقامت شما در این ۱۴ روز در چه محلی است، توضیح دهید که چطور می‌ توانید دارو، مواد غذایی و موارد ضروری دیگر را تهیه کنید. اگر توسط یک هواپیما سفر می کنید باید در یک هتل مورد تایید دولت اقامت داشته باشید و منتظر نتایج آزمایش منفی ویروس‌کرونا خود باشید این شرایط برای سه روز برقرار خواهد بود و هزینه ها پرداخت نمی شوند.

دراینجا می توانید شرایط دیگر بسته به رابطه شما با اعضای خانواده تان در کانادا و وضعیت مهاجرتی آنها را مشاهده کنید.

نمایش خبر  برای از سرگیری سفرهای بین المللی به کانادا به چه مواردی نیاز است؟

 

اعضای خانواده درجه یک شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی

اگر شما یا یکی از اعضای درجه یک یک شهروند یا تابع دائمی کانادا هستید و میخواهید برای پیوستن به اعضای خانواده خود به کانادا بیاید باید قصد اقامت ۱۵ روزه یا بیشتر را در کانادا داشته باشید.

اعضای خانواده درجه یک می تواند هر یک از موارد زیر باشند:

  • یک شریک زندگی یا همسر
  • فرزند وابسته
  • فرزند وابسته فرزند وابسته
  • والد یا ناپدری/ نامادری
  • سرپرست یا معلم

اگر به دنبال سفر برای کمتر از ۱۵ روز هستید دلیل شما برای این سفر باید غیر اختیاری باشد.

 

اعضای خانواده درجه دو شهروندان و تابعان موقت

اگر یکی از اعضای خانواده درجه دو یکی از شهروندان و یا مقیمان دائم کانادا هستید، باید شرایط مشابه مانند اعضای خانواده درجه یک را برآورده کنید.

علاوه بر این، برای سفر نیاز به مجوز کتبی از اداره مهاجرت کانادا دارید، حتی اگر مبدا شما ایالات متحده می باشد نیز، همچنان به داشتن این مجوز نیاز است.

می توانید از اعضای خانواده خود بخواهید تا درخواست برای برنامه قانونی و مجوز را تکمیل کند.

گام بعد از امضای این فرم است. اعضای خانواده شما باید به صورت رسمی در حضور یک مسئول قانونی مهاجرتی آن را امضا کند.

سپس باید درخواست مجوز مکتوب را بدهید برای انجام این کار باید فرم تکمیل شده و شواهد اثبات داشتن عضو خانواده در کانادا را ارائه دهید.

یک شخص در یک رابطه مشخص با یک شهروند یا تابع دائمی کانادا برای حداقل یک سال و در شرایطی که شخص را قبلا ملاقات کرده است حداقل ۱۸ سال دارند.

  • یک فرزند غیر وابسته یا یک فرزند بزرگسال
  • فرزند وابسته یک فرزند غیر وابسته
  • خواهر یا برادر، خواهر یا برادر ناتنی،
  • پدربزرگ یا مادربزرگ
نمایش خبر  مجوز های کار سریع تحت CUKTCA

شخصی که در یک رابطه با یک شهروند و تابع دائمی است نیز ممکن است یکی از اعضای خانواده خود شامل موارد زیر را با خود به همراه داشته باشد:

  • فرزند وابسته
  • فرزند غیر وابسته
  • فرزند وابسته یک فرزند غیر وابسته

 

اعضای خانواده درجه یک مقیمان موقت در کانادا

اگر از اعضای خانواده شما در کانادا به صورت موقت اقامت دارند ممکن است شما هنوز مجوز ملاقات آنها را دارید به شرط آن که یکی از اعضای خانواده درجه یک آنها باشید.

شما باید نشان دهد که طرف شما غیر اختیاری از برای مثال برای زندگی با همسر یا شریک زندگی خود به کانادا می آید با این وجود نمی توانید برای دلایل گردشگری تفریح و مواردی از این قبیل به کانادا سفر کنید اگر ایالات متحده قصد سفر به کانادا را دارید نیازی به مجوز مکتوب ندارید. با این وجود، اگر از هر کشور دیگری سفر می‌کنید باید یک مجوز مکتوب داشته باشید. منظور می توانید به وبسایت دولت را بررسی کنید.