ردکردن این
نکاتی برای اقامت در کانادا

تاریخ انتشار

آیا برای اقامت در کانادا برنامه ریزی می کنید؟ در اینجا چند نکته در این زمینه را فرا می گیرید.

تفاوتی ندارد که فقط به دنبال این هستید که بررسی کنید کدام کشور را برای مهاجرت می پسندید یا دوست دارید به کانادا مهاجرت کنید. قطعا در مورد فرآیند های اقامت سوالاتی در ذهن دارید.

شروط مهاجرت چه هستند؟ بهترین شهرها برای زندگی کدامها هستند و هزینه زندگی در شهرهای محبوب یا استان های اصلی چه میزان هستند؟

در اسکوشیا بانک، جواب این سوالات را می‌دانیم؟ بسیاری از کارمندان ما خودشان نیز در کانادا تازه‌ وارد هستند افرادی مانند ایوی لی، یک مشاور در اسکوشیا است که از چین به تورنتو مهاجرت کرد و در دانشگاه مشغول به تحصیل شد او خجالتی بود و با زبان مشکل داشت و نمی توانست شغلی بیابد.

از شغل های نیمه وقت برای به دست آوردن تجربه صحبت کردن با افراد مختلف و کمک به توسعه مهارتهای ارتباطی استفاده کرد تا توانست امروز به شغل خود در این بانک برسد. مردم گورجی سیدهو، مشاور امور مالی مسکن و بانکدار سابق از هندوستان را نیز دوست دارند که از لینکدین بهره برد تا با جوامع مختلف کانادا ارتباط برقرار کند و بتواند شغل خود را بیابد.

ما متوجه هستیم که شما در چه راهی قرار می گیرید و قصد داریم به شما کمک کنیم، ما از هر چیزی برای کمک به شما برای رسیدن به اقامت کانادایی استفاده خواهیم کرد.

شروط مهاجرت اولین موضوعی که ممکن است مد نظر شما باشد این است که شروط مهاجرت کانادایی، مجوز کار یا تحصیل چیست و اینکه آیا شما شرایط مربوطه را دارید یا خیر.

 

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

راه های مهاجرتی جدید برای اقامت در کانادا

کانادا روش های خاصی را معرفی می کند به نحوی که نیروهای کار ضروری فارغ التحصیلان بین المللی و فرانسوی زبان ها بتوانند به طور دائمی در کشور بمانند. حدود ۹۰ هزار ظرفیت اقامت دائم در سال ۲۰۲۱ وجود خواهند داشت اگر شرایط صلاحیت سنجی را دارید می توانید یکی از این روند های مهاجرتی را برای فرایند مهاجرتی خود برگزینید.

 

برنامه های دیگر.

یکی از مهمترین گزینه های مهاجرتی عنوان شد، برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از طریق آن ها در کانادا اقامت داشته باشید. برای مثال برنامه نیروی کار متخصص کبک و برنامه تجربه کبک که از طریق یک توافقنامه خاص با دولت فدرال در مورد مهاجرت برگزار می‌شوند که در طی آن کمک مهاجران متخصص که بهترین نیازهای بازار کار است آن را برآورده می کنند و می توانند با این استان یابند را بر می گزیند.

برنامه پایلوت مهاجرتی آتلانتیک نیز وجود دارد که به نیروهای کار متخصص کمک می‌کند به آتلانتیک کانادا مهاجرت کنند و همینطور دانشجویان بین المللی و نیروهای کار موقت خارجی نیز می توانند در این مناطق اقامت داشته باشند.

گزینه های دیگر شامل روند پرستار است که مراقبت از کودکان افراد سالخورده یا افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی در منزل دارند را انجام می‌دهند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: 500 متقاضی برنامه کاندیدای استانی یک گام به اقامت دائم نزدیک تر می شوند

برنامه های تخصصی دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید برای آنها وجود شرایط باشید و می‌توانید این برنامه‌ها را از طریق وب سایت دولت کانادا مشاهده کنید.

 

اسپانسرشیپ خانواده

اسپانسرشیپ خانواده یک روش برای درخواست اقامت دائم در کانادا است، تنها اگر یکی از وابستگان نزدیک شما در کانادا زندگی می کنند که قصد حمایت از شما را برای مهاجرت دارند. هر فردی یک شهروند کانادایی مقیم دائمی بالای ۱۸ سال باشد می تواند اسپانسر یکی از اعضای خانواده اش باشد . نسبت به رابطه شما با فرد اسپانسر درخواست از نظر مدت زمان رسیدگی و هزینه آن متفاوت خواهد بود. برای مثال فرآیند درخواست برای همسر یا شریک زندگی تا ۱۲ ماه زمان می برد. اما وقتی قصد اسپانسر بودن برای پدربزرگ و مادربزرگ خود را داشته باشید این مدت زمان ممکن است تا ۲۴ ماه طول بکشد علاوه بر این هزینه برای حمایت از همسر یا شریک زندگی شما ۱۰۵۰ دلار خواهد بود اما حمایت از فرزند تنها ۱۵۰ دلار برای شما در پی خواهد داشت.

 

در مورد مجوزهای کار شرایط چگونه است؟

مجوزهای کار در مناطق به نیروهای کار موقت داده می‌شوند که ارزیابی تأثیر بازار و کار نشان دهد به آن نیروی کار در کانادا نیاز است. این مجوزهای کار برای تاجران دانشجویان یا پرستاران و نیروهای کار حوزه کشاورزی خواهند بود. چگونگی دریافت مجوز کار و هزینه آن به برنامه کاری بستگی خواهد داشت از طریق آن درخواست می دهید. علاوه بر این کانادا این روند مجوز کار پیشنهاد می‌دهد که نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار ندارند این روند ها از طریق توافق نامه های رایگان تجاری بین کانادا و کشورهای دیگر آسان می شوند چنین توافقنامه هایی برای مثال به جوانان و افراد مشغول در حوزه تجارت از آن کشورها اجازه گرفتن مجوز کار کانادایی را میدهد.

 

در مورد مجوزهای تحصیل شرایط چگونه خواهد بود؟

کانادا یکی از مقاصد محبوب در سرتاسر دنیا برای دانشجویان بین المللی است و دولت فدرال استثنائاتی برای دانشجویان در حال تاثیر در طول دوران شوی ویروس کرونا قائل شده است. اگر نمی توانید در حال حاضر به کانادا سفر کنید می توانید در موسسات آموزشی تعیین شده کانادایی که دارای برنامه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستند تحصیل کنید. و این دوره تحصیلی در جهت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی قابل قبول خواهد بود. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی بدین دلیل در میان دانشجویان بسیار مهم تلقی می شود که اجازه کار در کانادا را به آنها می دهد که در نهایت می تواند آنها را به اقامت دائم کانادا ای برساند.

اولین گام برای تحصیل در کانادا گرفتن نامه پذیرش از یک موسسه آموزش تعیین شده کانادایی می باشد. این موسسات می‌ توانند کالج‌ ها و دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی دیگری باشند، که از سوی دولت کانادا مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند. زمانی که نامه پذیرش خود را دریافت می کنید می توانید درخواست مجوز تحصیلی و خود را در وب سایت اداره مهاجرت کانادا ثبت کنید. به طور کلی باید به اداره مهاجرت کانادا نشان دهید که دارای نامه پذیرش هستید و بر زبان انگلیسی یا فرانسوی که دو زبان رسمی این کشور هستند تسلط دارید و مدارک لازم در جهت تمکن مالی و داشتن عضوی از خانواده خود در کانادا را ارائه دهید.

از زمان تایید مجوز شما تا پرداخت برای هزینه های زندگی برنامه مختص دانشجویان در اسکوشیا بانک می تواند به شما کمک کند تا برای دوره تحصیل خود برنامه ریزی کنید ما می توانیم به شما کمک کنیم تا با ارائه تمکن مالی شروط دریافت مجوز تحصیل را به دست آورید و امکان دسترسی به پول برای کمک به پرداخت هزینه های زندگی شما در زمان تحصیل به کانادا را برای شما فراهم خواهیم آورد. ما به بسیاری از دانشجویان بین المللی کمک کرده‌ایم تا مجوز تحصیل خود را دریافت کنند.

نمایش خبر  چطور برای اسپانسرشیپ مهاجرت کانادایی درخواست دهیم

 

هزینه های اقامت و زندگی در کانادا

هزینه اقامت در کانادا می تواند زیاد باشد. زمانی که برای مهاجرت به کانادا مورد تایید این کشور قرار گرفتید هزینه های سفر نیز به هزینه‌ های دیگر اضافه می شود. این هزینه‌ ها می‌تواند از هزاران دلار تا ۱۰ هزار دلار متفاوت و متغیر باشد.

زمانی که به کانادا می رسید هزینه های زندگی نیز بسیار بالا هستند. طبق نوپو، یک پایگاه داده که هزینه های زندگی در سرتاسر دنیا را با هم مقایسه می کند، بر اساس گزارش ماه مارس سال ۲۰۲۱ متوسط هزینه ماهانه زندگی در کانادا برای یک خانواده ۴ نفره بدون اجاره حدود ۳۶۷۴ دلار کانادا است. در حالی که هزینه زندگی برای یک نفر بدون جار حدود هزار و ۱۰۹ دلار کانادا در هر ماه می باشد.

هزینه اجاره در کانادا نسبت به محلی که در آن زندگی می کنید و نوع ملک اجاره ای می تواند متفاوت باشد اما اکثر کانادایی ها حدود ۳۵ درصد تا ۵۰ درصد از درآمد خود را برای مسکن صرف می کنند. اینطور برآورد می کند مهاجران حداقل ۳۵۰ دلار در ماه برای اجاره یک اتاق و حداقل ۲ هزار دلار در ماه برای اجاره یک آپارتمان یا منزل بزرگ هزینه می‌کنند.

 

مواردی که در زمان تصمیم گیری در مورد شهر یا استان محل اقامت باید در نظر بگیرید

وقتی موضوع به انتخاب محل اقامت در کانادا می‌رسد چند عامل وجود دارد که می توانند انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

شما باید هزینه های زندگی متوسط حقوق در منطقه آب و هوا سبک زندگی هزینه اجاره هزینه دفتر املاک و عوامل دیگر را در نظر بگیریم در اینجا مروری بر هزینه های زندگی در سرتاسر کانادا خواهیم داشت.

 

آتلانتیک

بسیاری از افراد به آتلانتیک کانادا مهاجرت می‌ کنند، که شامل نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد است. آنها از این طریق می‌ توانند از هزینه های کم زندگی، زیبایی طبیعی آن بهره‌ مند شوند. متوسط هزینه اجاره نسبت به هر جای دیگری در کانادا در مونکتون نیوبرانزویک کمتر است. این هزینه می تواند ۱۱۶۵ دلار در هر ماه در چار لوتن باشد و در جزیره پرنس ادوارد این هزینه برابر با ۱۴۰۱ دلار در ماه است. بطور متوسط حقوق در آتلانتیک برابر با ۵۵ هزار و ۵۰۸ دلار در نیوفاندلند و لابرادور، ۴۵۹۱۲ دلار در جزیره پرنس ادوارد، ۴۸۴۷۰ دلار در نوا اسکوشیا و ۴۹۵۱۱ دلار در نیوبرانزویک خواهد بود.

 

کبک

کبک یک انتخاب بسیار پرطرفدار برای مهاجران فرانسوی زبان است. این استان مهاجران فرانسوی زبان را در اولویت قرار می دهد و برای این کار از برنامه های مهاجرت استانی خود استفاده می کند. هزینه های املاک نسبت به استان های دیگر کمتر است کبک دارای متوسط حقوق استانی برابر با ۴۹۵۱۱ دلار در سال می باشد.

 

انتاریو

اونتاریو محبوب ترین استان برای مهاجرت مهاجران است. زیرا تورنتو در این استان قرار دارد که محبوب ترین شهر کانادایی است و جوامع پویای بسیاری از مهاجران در آنجا زندگی می کنند. در حالی که زندگی در تورنتو نسبتاً گران قیمت است و هزینه خانه در آنجا ۸۵۰ هزار دلار می تواند باشد و هزینه اجاره به طور متوسط۳۰۰ ۲ دلار در ماه برای یک آپارتمان دو خواب است، محله هایی در انتاریو وجود دارند که می تواند ارزان ترین منطقه برای زندگی در کانادا باشند، مانند سالوت، ماری انتاریو که حدود هزار دلار برای یک آپارتمان دو خواب هزینه بر می دارد. متوسط حقوق سالانه برای این استان ۵۵ هزار و ۵۲۴ دلار است.

 

استان های دشتی

بسیاری از مهاجران تصمیم می گیرند به استان های دشتی مهاجرت کنند تا از فرصت‌ های اقتصادی آلبرتا، ساسکچوان و منیتوبا بهره مند شوند. متوسط اجاره در اکثر شهرهای آلبرتا برای اجاره ای ۱ آپارتمان دو خواب در ادمونتون ۱۲۵۰ دلار و در کلگری ۲۳۰۰ دلار است. متوسط اجاره برای یک آپارتمان دو خوابه در وین پک در منیتوبا ۱۲۲۳ دلار در ماه است و متوسط جالب برای یک آپارتمان دو خوابه در وریجینا است که توان ۱۲۲۲ دلار در ماه است متوسط حقوق در این استان ها در آلبرتا ۶۱۸۶۵ دلار و در منیتوبا ۴۹ ۱۶۶۱ دلار و در ساسکاچوان ۵۴۳۷۱ دلار هستند.

نمایش خبر  ورود به کانادا بعنوان نیروی کار

 

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا مقصد محبوب مهاجرتی دیگری است. زیرا ونکوور در این استان واقع شده است که یک شهر زیبا احاطه شده با مناظر کوهستانی و آب های بسیار زیبا است که سبک زندگی و دمای متعادل آنجا امکان اسکی و گلف را به طور همزمان فراهم می‌ کند. این شهر و مناطق اطراف آن بسیار گران قیمت هستند و قیمت منزل به طور متوسط ۱.۳میلیون دلار است. هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه حدود ۲۷۹۳دلار می تواند باشد. با این وجود، مکان هایی در بریتیش کلمبیا وجود دارند که نسبتاً می توانند ارزان قیمت باشند. متوسط حقوق استانی در این منطقه ۵۳۴۱۶ دلار است.

 

پس از مهاجرت به کانادا باید چه اقدامی انجام داد

زمانی که در کانادا اقامت پیدا کردید باید به تمام موارد مهم و ضروری مانند محلی برای زندگی، بیمه سلامت و گرفتن شماره بیمه اجتماعی، ارتباط با مشاور و سازمان های انجمنی که به مهاجران کمک می‌ کنند تا با مهاجران دیگر ارتباط برقرار کند، گرفتن مجوز رانندگی و گرفتن حساب بانک کانادایی همگی موارد مهمی هستند.

در اسکوشیا بانک ما یک برنامه خاص به نام استارت رایت برای تازه واردان داریم، که به آنها کمک می کند تا امور مالی خود را به نحوی انجام دهند که بتوانند زندگی جدید خود را به راحتی در کانادا شروع کنند. به عنوان بخشی از حمایت ما برای تازه واردان این فرایند را ساده کرده ایم. مهاجرت به یک کشور به اندازه کافی دشوار است و به همین دلیل ما این فرآیند ساده را در اختیار مهاجران قرار می دهیم تا برای مدیریت امور مالی و خود دچار مشکل نباشند.

به گفته سید هو، نتورکینگ مهمترین عامل برای اقامت در کانادا است. تازه واردان به کشور در پلتفرم های نتورکینگ آنلاین فعال هستند و در مورد ارتباط با یک شخص به شما مشاوره می دهند.

 

چطور در کانادا شغل پیدا کنیم: در وبینار بعدی ما ثبت نام کنید

کانادا ویزا و اسکوشیا بانک از شما دعوت می کنند تا به وبینار رایگان ما در روز چهارشنبه به تاریخ ۱۹ می شرکت کنید. چطور در کانادا شغلی به دست آوریم.

 

درمورد اسکوشیابانک

 

اسکوشیابانک یکی از برترین بانک های کانادایی و یک بانک پیشرو در قاره امریکا است. با شعار « برای تمام آینده ها» به مراجعه کنندگان خود، خانواده هایشان و جوامع آنها کمک می‌کنیم تا از طریق توصیه ها، محصولات و خدمات مختلفی که ما ارائه می دهیم به موفقیت دست یابند.

برنامه استارترایت اسکوشیابانک از سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرد و به نحوی طراحی شده است تا بتواند فرآیند بانکداری برای تابعان دائمی کانادا، دانشجویان بین المللی و نیروهای کار خارجی که اخیراً به کانادا ورود پیدا کرده اند را ساده کند. ما می توانیم به شما کمک کنیم تا با بازگشایی یک حساب بین المللی اسکاتیابانک انتقال پول به کانادا را آسان کنید، که به شما این امکان را می دهد تا پیش از ورود به کانادا تا۵۰ هزار دلار در حساب خود در این بانک انتقال دهید، کلاس ما کمک می کند تا به راحتی تمکن مالی خود را ارائه دهید. علاوه بر این مسیر پرسرعت ای را برای مجوز تحصیل از طریق برنامه CIG دانشجویان اسکاتیابانک در اختیار شما خواهیم گذاشت.

از طریق برنامه استارترایت اسکوشیا بانک به شما کمک می شود تا فرایند بانکداری خود را برای دوازده ماه به صورت رایگان انجام دهید و بدون سوابق برای داشتن کارت اعتباری آن را به دست آورید. تمام اینها بخشی از دلیل محبوب بودن اسکوشیابانک برای تازه واردان به کشور است.