ردکردن این
مجلس تحقیق در مورد تاثیر ویروس کرونا بر مهاجرت کانادا را منتشر می کند

تاریخ انتشار

این مطالعه ۳۸ توصیه در مورد نحوه ارتقاء سیستم مهاجرتی کانادا ارائه می دهد.

کمیته ی مهاجرتی پارلمان نتایج تحقیق تاثیر ویروس کرونا بر مهاجرت به کانادا را منتشر کرده است.

سلما زاهد، رئیس انجمن، در روز ۱۳ ماه می این مطالعه را در مجلس گزارش داد.این تحقیق موضوعات مربوط به سه دسته از مهاجرت کانادایی  اقتصادی، خانواده و پناهجویی را مطرح می کند.

این گزارش نتیجه، یافته‌ های انجمن مهاجرت و شهروندی پس از گرفتن اطلاعات از مهاجران گروه های علاقمند، وکلا و افراد دیگر است. این انجمن متشکل از اعضای کانادایی پارلمان مسئولان منتخب است. حداقل یک عضو از حزب سیاسی در این انجمن وجود دارد وظیفه آنها بررسی سیاست های فدرال مربوط به مهاجرت و چند فرهنگی سازی و نظارت بر امور پناهجویان و دپارتمان مهاجرتی است.

برخی از موضوعاتی که تحت پوشش قرار گرفتن شامل تعداد زیاد درخواست ها، موانع بهم پیوستن اعضای یک خانواده، محدودیت های سفر که دارندگان تاییدیه اقامت دائم را تحت تاثیر قرار می دهد، هستند. دولت، که در حال حاضر به رهبری اقلیت لیبرال اداره می‌شود، ۱۲۰ روز برای پاسخ دهی در اختیار دارد گرچه دولت ملزم به تغییر این سیاست ها نیست برخی از این ۳۸ توصیه نامه در حال حاضر انجام شده‌اند یا در دست کار هستند.

در اینجا مروری بر این توصیه ها خواهیم کرد که تحت عناوین زیر دسته بندی شده اند:

  • مدرن سازی سیستم مهاجرتی
  • فرانمایی، ارتباط و پاسخگویی
  • دانشجویان بین المللی
  • روند اقامت دائم برای نیروهای کار ضروری
  • حوزه های مورد نیاز دارای اولویت
  • ضوابط موقت برای اسناد و مدارک مهاجرتی
  • اسپانسرشیپ خانواده
  • برنامه والدین پدربزرگها و مادربزرگها
  • مجوزهای کار
  • مجوز ورود به پناهجویی
  • تابعان هنگ کنگ

 

مدرن سازی سیستم مهاجرتی

شش مورد از توصیه ها در مورد دیجیتال‌ سازی سیستم مهاجرتی است.

اولاً، این انجمن توصیه می ‌کند که سیستم‌ های پناهجویی و مهاجرتی به طور کامل به صورت دیجیتالی در بیایند، و همچنین یک گزینه برای درخواست های کاغذی وجود داشته باشد. متقاضیان باید بتوانند به صورت آنلاین مدارک و امضای خود را ثبت کنند. مسئولان مهاجرتی باید بتوانند مصاحبه های مجازی برگزار کنند و به صورت الکترونیکی ویزاها را صادر کنند.

ویزاهای اقامت دائم باید با یک بارکد قابل اسکن صادر شود.

این ایده به کار گرفته شده است به خصوص پس از آنکه کانادا در سال ۲۰۲۰ وارد تعطیل های متعددی شد وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو در بازبینی های خود در مورد مدرن سازی سیستم های مهاجرتی خبر داد.

همچنین کانادا قبلاً از سرمایه گذاری به میزان ۴۳۰ میلیون دلار برای مدرن سازی سیستم های مهاجرتی اطلاع داده بود.

نمایش خبر  برای ورود به کانادا از طریق کنفرانس ها و کنگره ها چه نوع ویزایی نیاز است؟

علاوه بر این، این انجمن توصیه کرد که اداره مهاجرت سرمایه برای خدمات اقامتی و ارتقای سواد دیجیتال و ابزارهای دیجیتال را ارتقا دهد.

فرانمایی، ارتباط، پاسخگویی

۶ توصیه برای فرانمایی پاسخگویی و ارتباط بهتر وجود دارد این انجمن به اداره مهاجرت توصیه می‌کند که اطلاعات درخواست و رسیدگی بدون نام را برای تمام روندهای مهاجرتی منتشر کند و آن ها را به تفکیک نژاد، مذهب، جنسیت، سن، کشور مقصد و وضعیت تاهل دسته بندی کند.

آنها به برند های کمکی دانشجویان بین المللی نیز کمک می کنند.

متقاضیان باید به موقع مورد رسیدگی قرار گیرند و زمان‌های رسیدگی واقعی به درخواست های آنها ارائه شود. پروتکل های ارتباطی باید تقویت شوند و مسئولان سوابق کامل تمام دلایل برای ریجکت شدن درخواست ها را باید ارائه دهند.

در نهایت این انجمن توصیه می‌ کند که یک مسئول مهاجرتی شکایت های دریافتی را مورد رسیدگی قرار دهد.

 

دانشجویان بین‌المللی

اداره مهاجرت کانادا در پاییز سال ۲۰۲۰ درها را به روی دانشجویان بین‌ المللی گشود. این انجمن توصیه می‌ کند همچنان ورود دانشجویان به کشور پذیرفته شود. علاوه بر این این انجمن می خواهد که نحوه آسان سازی فرایند برای دانشجویان بین المللی را از سوی اداره مهاجرت کانادا ببیند.

همچنین از اداره مهاجرت کانادا می خواهد با استان‌ها و مناطق مختلف همکاری کند تا صلاحیت برای حمایت از اقامت از سوی دولت فدرال برای مقیمان موقتا متوقف های کار یا تحصیل را بررسی کند. در نهایت از اداره مهاجرت کانادا خواسته شد تا نرخ پذیرش برای دانشجویان بین المللی که درخواست هایشان در کشورهای آفریقایی مورد رسیدگی قرار می گیرد را بررسی کنند.

روش اقامت دائم برای نیروهای کار ضروری

اداره مهاجرت کانادا تا این لحظه یکی از توصیه‌ های انجمن را عملی کرده است و آن اجرای روند اقامت دائم برای نیروهای کار ضروری است در حالی که روند فارغ‌ التحصیل بین المللی از این برنامه‌ های جدید کاملاً بر شده است وزیر مهاجرت کانادا از افزایش ظرفیت ها خبر داد.

موارد نیازمند اولویت

این انجمن خواست سرمایه بیشتری برای کارکنان مرکز درخواست ویزا در کشورهای فرانسوی زبان آفریقا در نظر گرفته شود. این می‌تواند فرآیند رسیدگی به مجوزها و بیومتریک دانشجویان را سرعت ببخشد.

همچنین اداره مهاجرت کانادا باید افراد درخواست دهنده جهت پیوستن به اعضای خانواده شان را در اولویت کار خود قرار دهد. برخی از خانواده ها برای سالها به خاطر تاخیر در فرایند ها از فرزندان خود دور مانده اند .گزارش اعلام می کند که اداره مهاجرت کانادا باید رسیدگی به درخواست‌ های تمدید برای مقیمان موقت را نیز سرعت ببخشد، و رسیدگی به درخواست های اقامت دائم را مورد اولویت قرار دهد.

نمایش خبر  اقامت خود در کانادا به عنوان یک نیروی کار ضروری را تمدید کنید

 

ضوابط موقت برای مدارک مهاجرتی

سه مورد از توصیه ها نیاز به وجود ضوابط استثنایی در طول دوران شروع ویروس کرونا را مشخص می کنند. برای مثال بسیاری از افرادی که اقامت دائم آنها تایید شده است امکان ورود به کانادا را ندارند و ممکن است اسناد آنها منقضی شوند. این انجمن به اداره مهاجرت کانادا توصیه می کند که افراد دارای کارت اقامت دائم منقضی شده اجازه ورود به کشور را داشته باشند. در صورتی که همچنان در بحبوحه ی شیوع ویروس کرونا هستند.همچنین آزمایشات پزشکی باید بیش از یک سال تمدید شوند.

اداره مهاجرت کانادا برای بسیاری از دارندگان ویزای منقضی شده که پیش از ۱۸ مارس ۲۰۲۰ تاییدیه گرفتند نامه ی سفر صادر کرده است. با این وجود تایید ای اقامت دائم به دارندگان آنها اجازه ورود به کانادا را نمی‌دهد این افراد شاهد انقضای مدارک خود هستند.

برای رفع نیازهای دارندگان تاییدیه اقامت دائم جهت ورود به کشور و تکمیل فرایند اقامت دائم خود این کمیته از اداره مهاجرت کانادا خواسته از تا نامه مجوز به صورت خودکار برای این افراد صادر شود. علاوه بر این آنها از اداره مهاجرت کانادا می خواهند تمدید مدارک منقضی شده را در دستور کار خود نداشته باشد و از این کار صرف نظر کند .

اسپانسرشیپ خانواده

بخش زیادی از توصیه ها در مورد اسپانسر شیپ خانواده است. اگرچه مندیچینو و مسئولان اداره مهاجرت کانادا گفته اند که به هم پیوستن اعضای یک خانواده یکی از اولویت‌های مهم این سازمان مهاجرتی می باشد، بسیاری به این هدف نرسیده‌ اند. برخی از موضوعات پیش از شیوع ویروس کرونا مطرح شدند، گرچه محدودیت‌ های سفر در ابتدا مانع از به هم پیوستن اعضای خانواده در کانادا شد.

این انجمن از اداره مهاجرت کانادا درخواست کرد تا برای متقاضیان اسپانسرشیپ همسری ویزای موقت صادر کند. در حال حاضر این مصوبه در مقررات حمایت از پناهجو و مهاجرت مانع ورود همسران که درخواست اقامت دائم آنها در حال رسیدگی است می شود. علی رغم مفهوم قصد و نیت دو طرفه که به معنای این است که اتباع خارجی می توانند برای ویزای اقامت دائم و موقت به طور همزمان درخواست هند مسئولان مهاجرتی مقاضیان را رد می کنند. زیرا نپذیرفته‌ اند که متقاضی در پایان دوره قامت مجاز آن جا را ترک خواهد کرد.

این انجمن توصیه می‌کند یک ویزا سوپر برای متقاضیان اسپانسرشیپ و همسری ایجاد شود که مشابه ی است که برای متقاضیان برنامه والدین پدربزرگ‌ ها و مادربزرگ‌ ها وجود دارد.

نمایش خبر  مروری بر نتایج مهاجرت برنامه کاندیدای استانی کانادا در ماه می 2021

برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

این برنامه در یک سیستم لاتاری در سال ۲۰۲۰ انجام شد این برنامه سابقه خوبی پیش از دوران شیوع ویروس کرونا داشت.

انجمن توصیه می‌کند که سیستم ایجاد شود که متقاضیان قدیمی‌ تر در اولویت قرار گیرد همچنین اداره مهاجرت کانادا شروط مالی را برای سال های کاری که تحت تأثیر شروع ویروس کرونا قرار گرفتند مورد تنظیم مجدد قرار می دهد.

 

مجوزهای کاری

این انجمن توصیه می کند که دولت مجوزهای کار باز بریجینگ را در اختیار مقیمان موقت قرار دهد که در انتظار اقامت دائم از طریق برنامه نیروی کار متخصص کبک هستند.
برای مجوز های کار پرستاران خانگی باید از ارزیابی تاثیر بازار کار در طول دوران شیوع ویروس کرونا صرف نظر شود.‌ همچنین توصیه شد که اختلالات به وجود آمده به خاطر شیوع ویروس کرونا که مانع از کار کردن آنها شد باید در این برنامه آن ساعات کاری در نظر گرفته شود.‌

 

مجوز ورود پناهجویان

با استفاده از برنامه فرشته نگهبان به عنوان یک مدل این انجمن اعلام می ‌کند اداره مهاجرت کانادا باید به پناهجویان اجازه ورود به کانادا را بدهد. آنها توصیه می کنند که هدف سازمان مهاجرتی با همتایان اقامتی مانند سازمان بین المللی مهاجرتی و رئیس سازمان ملل برای مهاجران همکاری کنند.
همچنین اداره مهاجرت کانادا باید یک برنامه مشابه برنامه فرشتگان نگهبان ارائه دهد تا نیروهای گارد که در طول دوران شیردهی فیروز کانال کار کردند از آن بهره مند شوند.

 

مقیمان هنگ کنگ

اداره مهاجرت کانادا تا این لحظه یک مجوز کار باز برای مقیمان هنگ کنگ باز کرده است که یکی از توصیه های انجمن است. با این وجود، مجوز کار موجود برای دوره سه ساله باز است. این انجمن ایجاد یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی پنج ساله را برای فارغ التحصیلان موسسات کانادایی از هنگ کنگ پیشنهاد می دهد.

این انجمن می خواهد دو روند برای مردم هنگ کنگ تحت مهاجرت دسته پناهجویی و دسته خانواده در نظر بگیرد.  آنها می خواهند یک روند برای اعضای خانواده درجه دو شهروندان کانادایی و فعالان دموکراسی ساکن کانادا داشته باشند. علاوه براین، یک سیاست عمومی موقت برای مطرح کردن مطالبات پناهجوی هنگ کنگ مطرح است. این انجمن از اداره مهاجرت می خواهد تا مسیر رنگین کمان را بعنوان یک مدل به منظور شناسایی پناهجویان و حمایت از آنها در نظر بگیرند.