ردکردن این
روند های جدید اقامت دائم برای نیروهای کار ضروری و فارغ‌ التحصیلان بین المللی در کانادا

تاریخ انتشار

در این مقاله در مورد روند های جدید اقامت دائم که در ششم ماه می راه اندازی می‌شود می خوانیم.

به عنوان بخشی از اقدامات جهت رسیدن به اهداف مهاجرتی تعیین شده برای سال جاری، و در بحبوحه‌ ی محدودیت های سفر، کانادا در حال راه اندازی ۶ برنامه جدید مهاجرتی زمان محدود  برای آن دسته از نیروهای کار ضروری و فارغ التحصیلان بین المللی است که در حال حاضر در کانادا مشغول به کار هستند.

از آنجایی که این برنامه‌ ها به روی تعداد زیادی از متقاضیان باز هستند توجه بسیاری از افراد به این برنامه‌ های جدید جلب شده است. به طور کلی برای درخواست از طریق این برنامه ها شما باید در یک شغل قابل قبول در کانادا مشغول به کار باشید و یا اخیراً از یک برنامه تحصیلی فارغ التحصیل شده باشید و شرط زبان و ضوابط دیگر را دارا باشید.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا در مورد اطلاعات مورد نیازی که متقاضیان باید ثبت کنند، راهنمایی‌ های لازم را ارائه خواهد داد. چیزی که در مورد این برنامه ها می دانیم بر اساس سیاست‌ های عمومی منتشر شده در وب سایت اداره مهاجرت کانادا و نکات مختصر ارائه شده در جلسه ۲۱ آوریل میان اداره مهاجرت کانادا و ۳ انجمن نماینده مشاوران و وکلای مهاجرتی است.
در اینجا به چند سوال تکراری در مورد برنامه های جدید برای نیرو های کار ضروری  و فارغ التحصیلان بین المللی پاسخ می دهیم. اداره مهاجرت کانادا در صورت ارائه اطلاعات جدید این خبر را به روز رسانی خواهد کرد.

چطور می توانم درخواست دهم؟

درخواست به صورت آنلاین انجام خواهد شد. برای درخواست بر اساس اصل ارائه خدمات اولین ثبت نام کنندگان خواهد بود.

اولین گام بررسی صلاحیت شما است. شروط مختلف برای هر یک از برنامه ها برای نیروهای کار ضروری، فارغ التحصیلان کار ضروری فرانسوی‌زبان و فارغ التحصیلان فرانسوی‌ زبان وجود دارد در زمان درخواست شما باید یک درخواست کامل را ثبت کنید و تمام دستمزدها برای تاییدیه اقامت دائم شما پرداخت شود. این شامل مدارک آزمون زبان نیز خواهد بود. علاوه بر این، باید در زمان درخواست مشغول به کار باشید، و نباید به خاطر دلایل پزشکی یا زایمان در مرخصی باشید.

نمایش خبر  چرا درخواست ها برای شش برنامه جدید مهاجرت کانادا زیاد است

چه مدارکی نیاز خواهم داشت؟

برای این برنامه‌ ها اداره مهاجرت کانادا درخواست ها را رد یا قبول می‌کند. بدین دلیل است که شما باید تمام مدارک  خود را یک جا ثبت کنید. زیرا این دپارتمان ممکن است شانس مجددی برای ارسال درخواست کامل به شما ندهد. ممکن است در شرایطی اداره مهاجرت کانادا مدارک اضافی درخواست کند و همچنین ممکن است احتمال ثبت مدارکی که در یک زمان دیگر به سختی به دست می آید وجود داشته باشد. مانند مدارک پلیس اما این به شرطی است که در تلاش باشید تا مدارک را گردآوری کنید.

مدارک مورد نیاز برای این برنامه های جدید در راهنمای درخواست منتشر خواهد شد. به گفته اداره مهاجرت کانادا می توانید از راهنمایی های تماس تصویری تجربه کانادایی استفاده کنید.

یک ابزار برای “نحوه درخواست” ارائه خواهد شد که به شما کمک می‌ کند تا تصمیم بگیرید که کدام یک از روند ها مناسب درخواست برای شما هستند. سپس یک حساب درست می کنید. فهرست مدارک را مشاهده خواهید کرد. اولین مدرک مورد نیاز IMM 0008 است، که یک فرم درخواست مهاجرتی نوعی است. برای تکمیل فرم به نرم افزار Adobe acrobat reader نیاز دارید به گفته اداره مهاجرت کانادا تایید و ثبت این فرم ها با بارکد های دو بعدی مهم است.

مدارک بعدی شامل اثبات ضوابط صلاحیت سنجی مانند مدارک تحصیلی در کانادا یا مجوز تحصیل هستند. مدارک آزمون زبان که در طی دو سال قبل از ثبت درخواست گرفته شده اند نیز باید در زمان ثبت نام بارگذاری شوند. علاوه بر این، در صورتی که از طریق روندهای فارغ التحصیل بین المللی درخواست می دهید باید نسخه هایی از مدارک معادل تحصیلی خود را نیز بارگزاری کنید.

نمایش خبر  دراو کاندیدای استانی انتاریو از نیروهای کار سلامت و تجارت ها دعوت می کند

یک فرم تایید و رضایت نیز وجود دارد که ثبت نام شما را تایید خواهد کرد.

پس از ثبت درخواست می توانید موارد بارگذاری شده را مشاهده کنید.

 

رسیدگی به درخواست ها چه مدت زمان می برد؟

اداره مهاجرت کانادا در تلاش است تا این روند ها را در طی ۶ ماه مورد رسیدگی قرار دهد. اما هنوز هیچ استانداردی برای این زمان مشخص نکرده است.

 

اگر افراد برای بیش از یک روند واجد شرایط شناخته شوند پذیرش چگونه محاسبه می شود؟

شما تصمیم می گیرید که کدام برنامه را انتخاب کنید. سقف پذیرش بر اساس تعداد دفعاتی که کلید ثبت فشار داده می‌شود، محاسبه می شود. اداره مهاجرت کانادا برنامه‌ ریزی می‌کند تا در صفحه اصلی یک شمارشگر ثبت کند تا تعداد ثبت‌نام ها را پیگیری کند.

 

آیا می‌توانند برای بیش از یک روند درخواست دهم؟

بله اما باید دوبار دستمزد پرداخت کنید.

 

هزینه ها چگونه هستند؟

دستمزدها هنوز تایید نشده اند اما می توانند بین ۱۰۵۰ تا ۱۳۲۵ دلار باشند. تمام هزینه ها باید از قبل پرداخت شوند.

 

اگر فارغ التحصیل نشده باشم می توانم درخواست دهم؟

بله برای نیروی کار ضروری، مشاغل موجود در هر زمینه شغلی قابل قبول هستند، و نیازی به تمام وقت بودن نیست. دانشجویان می توانند تحت این روندها درخواست دهند به شرط آن که تجربه کاری قابل قبول آنها شرط ۱۵۶۰ ساعت کار در طی سه سال قبل از تاریخ ثبت درخواست را برآورده کند.

 

در صورتی که ساکن کبک باشم امکان درخواست برای من وجود دارد؟

بخشی از روند صلاحیت سنجی برای روند های مهاجرتی جدید این است که متقاضیان باید قصد مهاجرت به هر استانی دیگری غیر از کبک را داشته باشند. این بخشی از تلاش ها برای افزایش مهاجرت فرانسوی خارج از کبک است. همچنین کبک یک توافق خاص با کانادا دارد که مانع از اجرای برنامه های مهاجرتی جدید در این استان از سوی دولت فدرال می‌شود.

نمایش خبر  مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند می توانند از قرنطینه معاف باشند

با این وجود، تجربه کاری و تحصیلی کبک هنوز تا زمانی که این برنامه‌ ها مطرح هستند قابل قبول خواهد بود. متقاضیان ساکن کبک هنوز شرایط لازم را دارند اما ممکن است مجبور باشند سوالاتی در مورد نحوه مهاجرت برنامه قامت پیدا کردن شغل خارج از این استان را پاسخ دهند.

متقاضیان ساکن کبک ممکن است برای یکی از روند های مهاجرتی استان واجد شرایط شناخته شوند.

 

آیا باید در زمان ارائه درخواست در یکی از مشاغل قابل قبول مشغول به کار باشم؟

خیر. در زمان درخواست شما می توانید در هر شغلی مشغول به کار باشید اما باید شروط کار یعنی تجربه کار به میزان ۱۵۶۰ ساعت در طی سه سال قبل از درخواست را داشته باشید.
دو روند برای شغل های ضروری قابل قبول وجود دارند. مشاغل حوزه سلامت و بهداشت که تحت روند الف ذکر شده‌اند و مشاغل ضروری دیگر که تحت روند ب عنوان شده‌اند. اگر به عنوان یک نیروی کار حوزه سلامت درخواست می‌دهید نمی‌توانید از مشاغل روند ب برای صلاحیت سنجی استفاده کنید، اما اگر به عنوان یک نیروی کار ضروری در زمینه دیگر درخواست می دهید می توانید تجربه کار روند الف خود را به حساب بیاورید.

 

آیا ثبت موارد پزشکی در سیستم درخواست لازم است؟

اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر تلاش می کند تا جای ممکن برای افرادی که در کانادا هستند در طول ویروس کرونا انجام موارد پزشکی را تمدید کند.

برای این گروه از افراد، آنها به دو دسته تقسیم می‌شوند: افرادی که هرگز آزمایشات پزشکی را انجام نداده اند و افرادی که قبلاً آن را انجام داده اند افرادی که این آزمایشات را انجام داده‌اند. باید مدارک را ارائه دهند. هنوز مشخص نیست که تاریخ انقضای مدارک پزشکی چه مدت باشد.