ردکردن این
دیوید کوهن: تقدیر از سازمان مهاجرتی آیکان

تاریخ انتشار

موسس کانادا ویزا که به خاطر کمک هایش در جهت آنلاین سازی مهاجرت به کانادا شناخته شده است به میلیون ‌ها نفر کمک کرده است تا به کانادا مهاجرت کنند.

در روز چهاردهم می ۲۰۲۱ دیوید کوهن در منزل خود در مونترال درگذشت.

پیش از آن مدت زمان زیادی در حال مبارزه با سرطان بود ، سرانجام در سن ۷۴ سالگی درگذشت. . دوستان، همکاران سابق، حاضر و رقیبانش به خانواده دیوید ادای احترام کردند.

به خاطر وجود دیوید کوهن مردم در سرتا سر دنیا شانس بالاتری برای رسیدن به رویای کانادایی خود داشته اند.

دیوید کوهن یک کار آفرین و وکیل مهاجرتی بود. او در حوزه تکنولوژی شاغل نبود اما به خوبی از نقش تکنولوژی در زندگی مردم آگاه بود.

او در ابتدا کانادا ویزا را برای جذب مشتریان جدید در سازمان حقوقی خود، کمپل کوهن، راه اندازی کرد. در نهایت ابزار های رایگان آنلاین را پیشنهاد داد که مورد نیاز تازه واردان در کشور بود. مانند لون لانگ، که در سال ۲۰۰۹ به نام “ستاره تورنتو” نام گرفت. امروزه، کانادا ویزا بسیار بزرگ است و فضای مخصوص به خود را دارد، جایی که تمام افرادی که نیاز به اطلاعات دارند می توانند در مورد مهاجرت کانادایی مطلع شوند و با افرادی مانند خود صحبت کنند. شرایط آن در حال حاضر بسیار تاثیر گذارتر از چیزی است که دیوید تصور می کرد.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ پیش از به وجود آمدن کانادا ویزا، دیوید در دوراهی زندگی خود بود. او نیاز به راه حلی داشت که بتواند میان کار و خانواده خود تعادل ایجاد کند. با محبوب شدن اینترنت او به این فکر افتاد که افراد را از سرتاسر دنیا را به کمپل کوهن جذب کند.

کانادا ویزا در سال ۱۹۹۴ راه‌ اندازی شد و اقدامات دیوید به نحوی پیش رفت که تمرکز خود را از سرمایه گذاران خارجی به نیروهای کار متخصص تغییر داد در آن زمان اگر شما می خواستید به عنوان یک نیروی کار متخصص مهاجرت کنید باید با یک وکیل و مسئول مهاجرتی صحبت میکردید تا بررسی کنید که آیا شرایط لازم را دارید یا خیر. بسیاری از وکلا اینگونه تصور می‌ کردند که با کار دیوید کوهن شغل آنها دچار مشکل می شود.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: 500 متقاضی برنامه کاندیدای استانی یک گام به اقامت دائم نزدیک تر می شوند

دیوید اولین نفری بود که چنین فکری را عملی کرده و کانادا ویزا یک محاسبه گر امتیاز ارائه داد تا هر فردی که از اینترنت برخوردار بود بتواند صلاحیت خود برای مهاجرت به کانادا به راحتی محاسبه کند. او پایگاه خبری را در سال ۱۹۹۶ راه ‌اندازی کرد و سپس سازمان خبر اداره مهاجرت کانادا را راه انداخت تا به روزترین اطلاعات مهاجرت کانادایی را در اختیار افراد مربوطه قرار دهد.

تالار کانادا ویزا در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و به منبع بسیار مهمی برای مهاجرانی تبدیل شد که قصد آغاز این فرایند را داشتند. آنها می توانستند سوالات خود را بپرسند و از دیگران کمک بگیرند و یا حتی به رقیبان خود راهنمایی کنند. کمک کردن به مردم بخش مهمی از ویژگی شخصیتی دیوید بود. در روزهای اول کار او جلوی بسیاری از صحبت ها ایستاد. او همیشه پذیرای چالش ها بود و با تمام بحث ها مبارزه می کرد. مادر بزرگ او همیشه به او می گفت « دیوید تو یک وکیل می شوی».

آنها خانواده ای با روابط بسیار نزدیک به هم بودند. والدین او سولی کوهن و ریچل فاروویچ، همیشه در یک آپارتمان کوچک دو خوابه زندگی می کردند، جایی که دیوید در یک اتاق با برادر کوچکترش زندگی می کرد. آنها هر هفته پدر بزرگ و مادر بزرگ خود را ملاقات می کردند، در مراسمات یهودی با اعضای خانواده خود شرکت می‌کردند. دیوید از پدربزرگ خود سام کوهن می شنید که در مورد آمدن خود به کانادا در سن ۱۶ سالگی با یک قایق صحبت می کرد. زیرا درلهستان خشونت های ضد یهودیان شدیدی را احساس می کرد. پس از اینکه هولوکاست کل اروپا را فرا گرفت او از یک مسئول مهاجرت کانادا درخواست کرد تا خواهر او را به او ملحق کند اما این درخواست رد شد.

نمایش خبر  2020 یک سال مهم برای برنامه های کاندیدای استانی کانادا بود

دیوید در سن کم فرا گرفت که تصمیمات دولتی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد. سوء استفاده از اختیارات بزرگترین دشمن او بود. بی‌عدالتی در دنیای دیوید کوهن جای نداشت. به دنبال عدالت و مبارزه برای رسیدن به آن بود. او مسیر خود را در زندگی می ساخت. به عنوان یک نوجوان دیوید کوهن توجه کمتری به تحصیل داشت و بیشتر متوجه ورزش بود. همیشه در کلاس می درخشید، بعدها در زندگی اش گفت که یک بار یک درس را با نمره ۸ درصد افتاده بود.

او تصمیم گرفت در دانشگاه مک تیل در سال ۱۹۶۹ به تحصیل در رشته ی قانون مشغول شود عملکرد و بازخورد ضعیف او در سال اول او را بر آن داشت که تلاش بیشتری کند تا پایان برنامه تحصیلی او یکی از از ۵ دانشجوی برتر در کلاس شد.

اما بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی در آن زمینه مشغول به کار نشد. در عوض فرصت های کاری در نیویورک را دنبال کرد و کیف های زنانه با طراحی کارلوس برزیلی را می فروخت. او آنها را دوست داشت. پارچه، جنس و رنگ تمام آنها برای دیوید بسیار جذابیت بصری داشت.

او کار خود را در سال ۱۹۷۶ چند سال پس از مصوبه جدید مهاجرتی آغاز کرد، کانادا به یکی از تنها کشور هایی تبدیل شد که برنامه های مهاجرت کاری را ارائه می داد که تبدیل به یک کاتالیزور برای دوره اولیه کاری دیوید شد. این مصوبه حمایت خصوصی از برنامه پناهجویان را مطرح کرد که در سال ۲۰۱۵ دیوید استفاده بسیار مناسبی از آن کرد. او از پناهجویان سوری حمایت کرد تا به کمک وکیل دیوید امکان مهاجرت به کانادا برای آنها فراهم شود.

دیوید به مدت ۴۵ سال در زمینه قانون مهاجرت کانادا کار کرد. برای داشتن یک سیستم مهاجرتی عادلانه و به دور از تبعیض گذاری جنگید. او به مجلس و سنا تذکر داد که دادن اختیارات به وزیر امکان ایجاد تبعیض گذاری در سیستم مهاجرتی را به وجود می آورد. علیرغم تلاش‌ های او این اختیارات به وزیر داده شد.

نمایش خبر  کانادا دوره رسیدگی به درخواست های اکسپرس انتری را تا 60 روز کاهش می دهد

وقتی دیوید پدر شد در سطح جدیدی وارد رابطه با مهاجران شد بسیاری از مهاجران به کانادا می آمدند و به دنبال زندگی بهتر برای فرزندان خود بودند. او پدری بود که جلسات را کنسل می‌ کرد تا بتواند با فرزندان خود وقت بگذراند. او با آنها بازی می کرد و هر روز صبح برای آنها صبحانه درست می کرد در حالیکه هر یک از آنها مدل خاصی از تخم مرغ را می خوردند. کودکان او افتخار و لذت او در زندگی بودند.

برخی می گفتند که شغل او هفتمین بچه ی او است. در سال های اخیر او ۶۰ کارمند استخدام کرد.  او به افرادی که ایده هایی برای بهتر کردن شرکت داشتند احترام بسیاری می گذاشت. حتی اگر یک مکالمه با دیوید داشته اید حتماً متوجه هوش او شده اید. او بسیار آرام صحبت می‌کرد هر جمله ای که او او می گفت بسیار با دقت تنظیم می شد. او کتابخانه ای از کتاب های ناشناخته بود. بخش ‌هایی از آن به روی عموم باز بودند بخش‌‌هایی از آن برای دوستان و خانواده بود و تنها چند مورد مختص خود بودند به نظرت در مورد خودش صحبت می کرد و ترجیح می داد تمام آنها مانند یک راز باشد.

در پایان چند تن از همکاران او از بیماری او خبر داشتند و می گفتند تا آخرین روز زندگی خودش در شرکت حضور داشت.

در کل دوره کاری و دیوید به میلیون ها نفر کمک کرد تا در مورد فرآیند مهاجرت به کانادا مطلع شوند و شرایطی قانونی وجود آورد که همچنان پس از زندگی او میلیون ها نفر دیگر کمک خواهد کرد با کمک بسیاری از آدمها در دوره زندگی خود کانالها به محل بهتری برای زندگی تبدیل کرد.