ردکردن این
ترودو از بازگشایی مرحله ای مرزهای ایالات متحده و کانادا خبر می دهد

تاریخ انتشار

مسافران غیر ضروری در صورتی مجاز به سفر به کانادا هستند که بطور کامل واکسیناسیون شده باشند

نخست وزیر جاستین ترودو، بدنبال رویکرد مرحله ای بازگشایی مرز کانادا است که با واکسیانسیون کامل مسافران آغاز می شود.

به گفته ی ترودو در یک جلسه مجازی در 7 ژوئن ” ما بدنبال آغاز پذیرش توریست ها در یک رویکرد مرحله ای هستیم در شرایطی که تعداد مبتلایان در کشور پایین باشد، به محض اینکه تصور کنیم تعداد مبتلایان در ایالات متحده و کشورهای دیگر کاهش یافته است این اقدام را انجام می دهیم.” کانادا باید اطمینان حاصل کند که مسافران کاملا قبل از عبور از مرزها واکسیانسیون شده اند.

به گفته ی او ” ما نمی خواهیم ریسک بیشتری کنیم- موج چهارم مخرب تر خواهد بود، نه تنها از جهت اقتصادی بلکه  از لحاظ روحی ” گرچه هنوز مشخص نیست که اثبات این واکسیناسیون به چه نحوی خواهد بودئ.

به منظور تصمیم گیری در مورد رویکرد چند مرحله ای، ترودو به دولت اعلام کرد که استانداردهایی مانند تعداد مبتلایان بین المللی و میزان واکسیانسیون جهانی را در نظر بگیرد. برای مثال، یک پیش بینی احتمالی این است که فاز اول به مسافران واکسیانسیون شده امکان قرنطینه با ارائه آزمایش منفی ویروس کرونا را می دهد.

در روز 8 ژوئن، نخست وزیر به گزارش گران گفت که افرادی که به طور کامل واکسیانسیون شده اند می توانند از مرز عبور کنند.

به گفته ی ترودو ” گام هایی که در جهت آسان سازی ضوابط و قوانین مرزی در زمان درست برداشته می شود بر اساس تحقیقات بوده و  بر اساس این واقعیت هستند که افراد چه زمانی هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند، به این دلیل که احتمال ابتلا برای آنها می تواند متغیر باشد”.

نمایش خبر  کانادا در بحبوحه محدودیت‌های ناشی از موج سوم کرونا مشاغل بیشتری را از دست داد

تاریخ دقیق بازگشایی هنوز کاملا مشخص نیست. ترودو هیچ محدودیت زمانی ای را ارائه نداد. نخست وزیر قبلا پیش بینی کرد 75 درصد از کانادایی ها به اولین دوز از واکسن را دریافت کرده اند و 20 درصد کاملا واکسیانسیون شده اند.

از کانادا انتظار می رود که تا 21 زوئن که موعد انقضا این دور است این میزان را رعایت کند. شرکت کنندگان در جلسه به بلیر اعلام کردند که هیچ تاریخ مشخصی برای بازگشایی در نظر ندارند اما احتمال بازگشایی برای اواخر ژوئن وجود دارد.

یک مسئول ناشناس که با CBC صحبت کرد، می گوید او مطمئن نیست که آیا اولین فاز بازگشایی در ماه ژوئن خواهد بود یا خیر، اما این احتمال وجود دارد که در جولای این اتفاق بیافتد . انتظار می رود تا 21 جولای، 75 درصد از کانادایی ها واکسیانسیون شده باشند.

اواخر این هفته، نخست وزیر به نحوی برنامه ریزی می کند که در جلسات G7 حضور یابد، که در آنجا بیشتر در مورد تهیه پاسپورت  واکسیناسیون صحبت شد.

 

قوانین قرنطینه

منابع ناشناس به خبر بلومبرگ اعلام کردند که دولت در حال برنامه ریزی برای کاهش دوره قرنطینه 14 روزه باری افرادی است که از مرزها عبور می کنند و کاملا واکسیانسیون شده اند. مسافران هنوز باید آزمایش ویروس کرونا را انچآم دهند و ممکن است دوره قرنطینه کوتاه تر باشد.

انتظار می رود این برنامه در طی چند روز اعلام شود، گرچه احتمال تغییرات نیز در آن وجود دارد. هیچ توضیح مشخصی در مورد زمان اعمال تغییرات یا اینکه آیا کانادا همزمان با ایالات متحده مرزها را بازگشایی می کند یا خیر وجود ندارد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: زوج ها و سیستم جامع رتبه بندی

کانادا در مقایسه با همسایگان جنوبی خود در حال حاضر درصد جمعیت بیشتری با تک دوز از واکسن را دارد، با این وجود بخشی از جمعیت ایالات متحده که به طور کامل واکسیانسیون شده اند به طور کل 43 درصد است.

ترودو برای کاهش محدودیت ها از داخل از کشور و خارج از کشور با فشار های بسیاری روبرو بوده است.  گروه های تاثیر گذار و افراد مختلف از هر دو کشور درخواست بازگشایی ایمن را دارند. صنعت گردشگری کانادا ، یک سازمان مادر برای بخش گردشگری کانادا محسوب می شود، که کمپین هایی برگزار کرد و به دولت توصیه کرد تا قرنطینه اجباری برای تمام مسافران را در طی سه روز پایان بخشد.

از جنوب مرزها، به گفته دموکرات نیویورک برایان هیگنز، امکان اعطای معافیت برای بازیکنان NHL و عدم ارائه ی آن برای افرادی که از خانواده هایشان جدا شده اند عادلانه نیست.

مرز کانادا از ماه مارس 2020، کمی بعد از  اینکه سازمان سلامت جهانی ویروس را یه شیوع همه گیر نامید به روی مسافران غیر ضروری بسته است. از آن زمان به بعد تنها افراد معاف و مسافران ضروری امکان سفر به کشور را داشته اند. طبق اطلاعات اخیر منتشر شده از سوی خدمات مرزی، عبور از مرزها تا 19 درصد کاهش یافته است و سفر هوایی آنها تا 3 درصد از چیزی که در سال 2019 بود کمتر شده است.